آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

رمزگشایی از خواب‌آلودگی ‌بهاری

شاید علتش مطبوع‌ بودن و پاکیزگی هوا و دمای متعادل بهاری باشد که لذت استراحت و آرامش‌دادن به بدن را دوچندان می‌کند اما مشکل خواب‌آلودگی بهاری برای برخی افراد جدی‌تر است به نوعی که این افراد با تغییر فصل و آمدن بهار، انرژی بدنشان را از دست می دهند و با تغییرات خلقی مواجه می‌شوند و تغییر فصلی را با کسالت، خواب‌آلودگی شدید و حتی افسردگی فصلی تجربه می‌کنند. امروز می‌خواهیم علت این خواب آلودگی را به شما بگوییم و راهکارهای غلبه بر این حس و حال خمودگی در بهار را به شما آموزش دهیم.

علت پرخوابی در بهار چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل خواب آلودگی در بهار تغییر آب و هوا، افزایش رطوبت و گرده افشانی گیاهان است که باعث می‌شود بیشتر افراد احساس خواب‌آلودگی، رخوت و سستی ‌کنند. پس اگر شما هم در این فصل حس خواب آلودگی می‌کنید نگران نباشید این اتفاق کاملا طبیعی است. البته تغییر ریتم خواب و بیداری در این فصل می‌تواند به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از طولانی‌ شدن روز هم باشد.

تغییر فصل می‌تواند با تغییرات خلقی همراه باشد؟

در فصل بهار ساعت زیستی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده، نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین این عده به اختلال خواب از نوع پرخوابی مبتلا می‌شوند. افزایش طول روز در بهار باعث خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد خواهد شد. خیلی‌ها از خواب کافی محروم می‌شوند و احساس خستگی و کسالت می‌کنند. خواب‌آلودگی می‌تواند به علت تنظیم‌ نبودن ساعت زیستی بدن هم باشد. کمبود جریان خون و انرژی کافی در مغز و اندام‌ها باعث خواب‌آلودگی در بهار می‌شود. معمولا در فصل زمستان جریان خون در سطح بدن کمتر است؛ بنابراین بیشتر جریان خون در مغز و اندام‌هاست و مواد مغذی و اکسیژن را به جاهایی می‌برد که مورد نیاز است. در بهار مویرگ‌ها گشاد می‌شود، جریان خون در سطح بدن بیشتر است و خون کمتری به اندام‌ها و مغز می‌رسد. علاوه بر این در بهار سوخت‌وساز بدن بیشتر می شود و مصرف اکسیژن بالا می‌رود که باعث کاهش ذخیره اکسیژن مغز می‌شود.

چه تغییرات خلقی در بهار قابل انتظار خواهد بود؟

همان‌طور که گفته شد در صورتی که بدن فرد نتواند با تغییرات فصلی همراه شود، انرژی‌اش به‌سرعت تحلیل می‌رود و حتی با وجود خواب و استراحت طولانی کسل می‌ماند. با این حال علایم خستگی بهار می‌تواند در افراد مختلف به شکل‌های گوناگون ظاهر شود. رایج‌ترین علایم آن شامل سرگیجه و سردرد، افسردگی‌های کوتاه مدت، کاهش اشتها، ضعیف‌شدن حافظه، بی‌قراری و اضطراب، کاهش تفکر و کاهش انرژی است.

چه کسانی بیشتر درگیر تغییرات خلقی می‌شوند؟

این تغییرات، سالمندان، افرادی را که مشکل قلبی‌عروقی‌ مغزی دارند، افراد دچار خستگی مزمن، افرادی که کار فکری زیاد و تحرک بدنی کم دارند بیشتر از دیگران تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر چند در بیشتر موارد با گذشت فصل این عارضه از بین می‌رود اما در برخی موارد می‌تواند جزو دسته اختلالات خلقی از نوع افسردگی فصلی باشد که نیاز به درمان ویژه دارد.

راهکارهای مقابله با پرخوابی در فصل بهار چیست؟

برای این که از کسالت و خواب آلودگی بهاری نجات پیدا کنید، بهتر است توصیه‌هایی را که در ادامه مطرح می‌شود در زندگی به کار ببندید.

۱- داشتن خواب کافی و منظم شبانه و نه بیش از حد چراکه هر قدر فرد بیشتر بخوابد، بیشتر احساس کسالت و خواب آلودگی می‌کند.

۲- گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب برای شل شدن عضلات و خواب عمیق و راحت و دوش آب ولرم پس از خواب برای رفع خواب آلودگی و کسالت

۳- شستن دست و صورت بعد از بیدار شدن از خواب با آب سرد

۴- استراحت ۱۵ تا۳۰ دقیقه‌ای میان روز

۵- تحرک بدنی کافی و پیاده‌روی

۶- مصرف حداقل چربی، لبنیات و شیرینی‌جات

۷- مصرف بیشتر میوه، آب‌میوه و سبزیجات تازه و غذا‌های دارای آهن‌

۸- پرورش گل و گیاه در یک باغچه کوچک و همزیستی با گیاهان

۹- ماساژ و حمام آفتاب هم می‌تواند به تنظیم مجدد ریتم شبانه‌روزی بدن کمک کند

آیا پرخوابی بهاری باید درمان شود؟

احتمالا بعد از خواندن توضیحات مطرح شده، این سوال برای‌تان پیش آمده که آیا پرخوابی بهاری و تغییرات خلقی در این فصل به درمان خاصی نیاز دارد؟ غالبا خواب‌آلودگی در بهار طبیعی است و معمولا خود به خود از بین می‌رود و با راهکار‌هایی که نوشتیم می‌توان از تغییرات خلقی تا حد زیادی جلوگیری کرد. با این حال، در صورت شدید بودن یا ادامه یافتن علایم و افت کیفیت زندگی، حتما باید فرد برای بررسی اختلال افسردگی به روان پزشک مراجعه کند.

این موضوع وابستگی شدید صنایع غذایی به واردات مواد اولیه را نشان میدهد

آیا بعد از پایان این چالشها و بحرانها دوباره میتوان با برندهای معروف دنیا وارد مذاکره شد؟ بازرگانی راد شیمی با بهره گیری از فارغ التحصیلان مهندسی شیمی و کادر مجرب بازرگانی جهت عرضه و تامین انواع مواد اولیه صنایع مختلف شیمیایی،پلیمری،غذایی، دارویی آماده ارائه خدمات میباشد. انواع سبزیجات محلی، مغزها، میوههای درخت نان، میوههای بومی، ترشی و انواع خوراکیهای خاص محلی در این بازار برای فروش عرضه میشود. غواصی اسکوبا در میان مرجانهای زیبا و تماشای ماهیان رنگارنگ و شگفتانگیز و لذت بردن از دنیای رنگارنگ زیر آب، یکی از بهترین و خاصترین تفریحاتی است که در مالدیو میتوانید تجربه کنید. سیامک حبیبی، دبیر انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی نیز در این نشست اظهار کرد: آیا کسی از میان واردکنندگان مواد غذایی از دولت ارز خواسته که آنها ثبت سفارش را ممنوع کردهاند؟ ما نیازی به تامین ارز نداریم، فقط لطفا جلوی کار و فعالیت ما را نگیرند و اجازه دهند بازار رقابتی مواد غذایی طبق روال و منطق خود اداره شود.

به گفته این عضو هیات مدیره واردکنندگان مواد غذایی، فصل تولید محصولات غذایی در 6 ماه دوم سال است، این در حالی است که تولیدات داخلی مواد غذایی کاهش 50 درصدی داشته که دلیل آن ناامنی در مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز است، از طرفی بیش از نیمی از مواد اولیه صنایع غذایی کشور از طریق واردات تامین میشود و این موضوع وابستگی شدید صنایع غذایی به واردات مواد اولیه را نشان میدهد. هدف پژوهش حاضر، یافتن بهترین سیاستها برای بهبود نرخ پاسخگویی به تقاضا در فروش برخط در کسبوکارهای الکترونیکی است. شرکت های وارد کننده مواد اولیه غذایی و آشامیدنی در چهارچوب قوانین موضوعه کشوری به منظور حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخگویی به مشکلات و نارسائیهای ذیربط با فعالیتهای انجمن و اعضای آن فعالیت میکند. بر این اساس، واردکنندگان مواد غذایی که در این انجمن فعال هستند، متعهد میشوند که فقط با 200 هزار یورو، تمامی مواد غذایی مورد نیاز بازار را تامین کنند.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، ممنوع شدن یکباره ثبت سفارش مواد اولیه صنایع غذایی و محصولات نهایی این گروه، علاوه بر ایجاد مشکلاتی چون بالا رفتن نرخ بیکاری در واحدهای تجاری فعال این حوزه، قاچاق مواد غذایی غیربهداشتی، بیکیفیت و غیراستاندارد را به کشور افزایش داده است. تأثیر اجرای سیاستهای مختلف بر متغیرهای اصلی، یعنی نرخ پاسخ به تقاضا، ظرفیت تولید و سودآوری، بهترتیب در شکلهای شمارۀ 8، 9 و 10 ارائه شده است. برای مثال، در خصوص آلودگی جلدی اقلام غذایی که با چهارپایان وارد کشور میشود یا در خصوص عدم رعایت درجه حرارت محیط برای محصولاتی که بر روی اگزوز و موتور کامیونتها جاسازی شدهاند یا در انبارهای غیرقانونی و غیراستاندارد نگهداری میشوند، نمیتوان تردید کرد. اندازهگیری رشد میسلیوم قارچ بر روی کمپوست تلقیح شده با آکتینومیستهای مذکور نشان داد که این تلقیح میتواند موثر بوده و باعث افزایش رشدمیسلیوم قارچ خوراکی نسبت به محیط شاهد گردد.

سیاست سوم بر افزایش تعداد غذای تولیدشده به میزان ظرفیت تولید تأکید دارد. علاوه بر این، با توجه به اهمیت هزینههای تولید در زنجیرۀ تأمین مواد غذایی، توصیه میشود متغیرهای تفصیلی مربوط به هزینهها و به تفکیک عوامل تولید، همچون آشپزها و ظرفیت تولید به مدل، اضافه و تحلیلهای مالی بهصورت دقیق و مفصل روی کسبوکار فروش برخط غذا انجام شود. همچنین با شرکت در اکثر نمایشگاههای بین المللی داخل و خارج کشور سعی نموده همواره بهترین تامین کنندگان مواد اولیه را در گروه تامین کنندگان خود قرار دهد، که در اکثر موارد بازدید از کارخانه های منتخب را به لحاظ اهمیت موضوع انجام داده و خواهد داد. این ساحل در جزیرهی Kuda Finolhu در جنوب آبسنگ ماله قرار دارد. این شرکت با توجه به سابقه چندساله فعالیت در زمینه صادرکننده و واردات مواد اولیه شمیایی خوراکی و صنعتی با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در این اوضاع بازار پیشنهاد میدهد! رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در نشست انجمن واردکنندگان مواد غذایی که با هدف تشریح ابعاد منفی توقف ثبت سفارش مواد اولیه صنایع غذایی و محصولات نهایی برگزار شد، با اشاره به فرآیند چندین ساله و سخت شناسنامهدار شدن یک واردکننده مواد غذایی، انتقادات جدی را نسبت به سیاستگذاریهای تجاری کشور از جمله، توقف شبانه و یکباره ثبت سفارش مواد غذایی مطرح و افزود: این همه مشقت صورت میگیرد تا یک واردکننده بتواند به صورت قانونی و شناسنامهدار کالایی را وارد کند، اما صبح بیدار میشود و میبیند که ثبت سفارش کالای او ممنوع شده است، حال سوال ما این است که چه کسی پاسخ حقوق زیان دیده واردکنندگان را میدهد؟

واکسن کرونا به بیماران خاص در قم تزریق شد

محمود پرهام در گفت و گویی اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص در بخش دیالیز بیمارستان کامکار قم انجام شد.

وی همچنین ضمن خداقوت به عوامل اجرایی تزریق واکسن، از نزدیک بر روند این امر نظارت کرد.

قم دارای ۹۲۶ بیمار خاص شامل ۳۷۲ تَن ام‌اس، ۲۷۱ تَن بیمار دیالیز، ۱۴۵ بیمار پیوند کلیه، ۸۹ تَن تالاسمی و ۴۸ تَن نیز هموفیلی است.

به دنبال افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در قم، این استان که از روز بیستم دی ماه ۹۹ به منطقه آبی کرونایی کشور ورود پیدا کرده بود از بیست و پنجم اسفند وارد منطقه زرد شد.

کارشناسان نسبت به وخیم تر شدن وضعیت در صورت بی توجهی مردم به توصیه های ستاد کرونا و برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها و نیز انجام سفر هشدار می دهند.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

یک متخصص سئو خارجی و لینک سازی به چه کسی میگویند؟

در حال حاضر، سایتهای بسیاری هستند که حاضرند در ازای دریافت مبلغی ماهیانه، لینک شما را در بخشی از سایت خود مثل فوتر یا منو قرار دهند. را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست.  اما همانگونه که مطرح شد ، این روش با توجه به حساسیت گوگل بر روی خریداری بک لینک ، می تواند عواقب سنگینی برای سایت شما داشته باشد و یا در بهترین حالت هیچگونه سودی برای سئوی سایت ندارد و هزینه ای که بابت خرید بک لینک صرف کرده اید به هدر خواهد رفت. همه افرادی که در بخش سئو کار می کنند در مورد بانس ریت با هم توافق ندارند اما این گزینه ممکن است توسط گوگل برای تست کیفیت صفحه مورد استفاده قرار گیرد. با اینکه مدیر اسپم گوگل قبلاً اعلام کرده است که سایدبار ها با اینکه تعداد لینک بسیاری به سایت شما میدهند اما به عنوان یک لینک به شمار می آیند اما این مورد در تجربیات ما بدین صورت نیست و هرچه تعداد لینک های ساید بار که از سایت های مرتبط باشد بیشتر شود میتواند رتبه بهتری را برای شما به ارمغان آورد. کاملا رایگان، فرم ارزشمند نیاز سنجی را دانلود کنید سپس مشاوره حضوری و یا تلفنی بگیرید.

در صورتی که میخواهید طی یک جلسه حضوری در زمینۀ کسب و کار شما صحبت کنیم، کافی است درخواست خود را برای ما ثبت کنید. این مدل از تبلیغات چون به صورت غیر مستقیم است، کاربران در هنگام مشاهده به آن اعتماد کرده و تا پایان محتوا با اشتیاق کامل آن را مطالعه میکنند. و در نهایت یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشود ما به خاطر آن اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کنیم؛ تاثیری است که آن روی بهینه سازی و سئو سایت ما دارد. به طور مثال اگر بخواهیم اهمیت و تعداد را در نظر بگیریم اگر سایت A که کاربرد آن رستوران و غذا است از سمت سایت دیگر که B میباشد که آن هم در همین زمینه فعالیت دارد بک لینک میگیرد ، این عمل انجام شده یک بک لینک واقعی و طبیعی است و برای سمت سایت A امتیاز مثبت ایجاد میکند که باعث پیشرفت در رتبه این وبسایت دارد و قطعا در نتایج جستجو تاثیر میگذارد. در نتیجه شناخت عموم کاربران به دلیل ذهنیتی که از محتوا کسب کردهاند باعث در ذهن ماندن نام برند و کسب و کار میشود. آیا بدنبال سایت هایی هستید که بک لینک رایگان یا ازران ارائه میدهند .

رپورتاژ خبری یا همان رپورتاژ آگهی، یکی از بهترین سرمایهگذاریهای شما در دنیای اینترنت است. رپورتاژ در کدوم سایتها بهترین انتخاب واسه کار و کاسبی ماست؟ رپورتاژ دقیقاً چیست و چه فایدهای برای سایت شما دارد؟ کلمات کلیدی اصلی را برای هدفگیری بهتر رپورتاژهای خبری مشخص میکنیم. گوگل این لینکها را طبیعی حساب نمیکند! داشتن تعداد خاصی از لینک های Nofollow می تواند نشان دهنده لینک های طبیعی و غیر طبیعی سایت باشد. دنس گوگل میتواند مشخص کند که وب سایت شما به صورت طبیعی رشد میکند یا خیر ، به طور مثال زمانی که سایت شما رتبه 5 را دارد گوگل میداند شما چه تعداد ورودی باید دریافت کنید و زمانی که سایت دچار دنس میشود همین صفحه رتبه 20 یا 30 میگیرد و گوگل باری دیگر از این طریق سعی میکند بداند ورودی شما چه میزان است و آیا طبیعی است یا خیر زیرا گوگل میداند شما در صفحه 3 چه تعداد ورودی قرار است دریافت نمایید که اگر این میزان غیر طبیعی باشد پی خواهد برد سایت شما تقلب کرده است و همچنین اگر میزان ورودی طبیعی باشد برای صفحه 3 وب سایتتان به جای قبلی باز خواهد گشت.

یعنی شما خودتان بذر بی اعتمادی را کاشته اید و انتظار دارید با اینکه چند سایت اسپم راه اندازی کرده اید گوگل شما را به این راحتی ببخشد! با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر و پرخواننده، شما فرصت این را دارید که خودتان را به طور کامل به کاربران ایرانی معرفی نمایید. تا اینجا شما چند وب سایت تخصصی با محتوا و ساختار سئو بسیار عالی دارید که برای هر کدام از آنها به صورت جداگانه پروفایل هایی در شبکه های اجتماعی ساخته اید و لینک سایت را درون پروفایلتان نیز ثبت کرده اید ، و همچنین برای این پروفایل هایی که ساخته اید هزاران بک لینک ثبت کرده اید . همچنین لازم است بگوییم که خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی دو روش متفاوت در زمینه ی سئوی سایت ها می باشند و بنابراین برای استفاده از این دو روش باید با تفاوت خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی آشنا بود. عده ای معتقدند اگرچه از اعتبار لینک و بک لینک در سالهای اخیر به دلیل تغییر سیاست ها و الگوریتم گوگل ، کاسته شده ولی رپورتاژ به دلیل نوع کارکرد و تاثیرگذاریش، مناسب ترین ، موثرترین و بهترین روش برای لینک سازی سایت و فروشگاه اینترنتی محسوب می شود.

منبع:

https://seocell.ir/seo-expert/