آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

این موضوع وابستگی شدید صنایع غذایی به واردات مواد اولیه را نشان میدهد

آیا بعد از پایان این چالشها و بحرانها دوباره میتوان با برندهای معروف دنیا وارد مذاکره شد؟ بازرگانی راد شیمی با بهره گیری از فارغ التحصیلان مهندسی شیمی و کادر مجرب بازرگانی جهت عرضه و تامین انواع مواد اولیه صنایع مختلف شیمیایی،پلیمری،غذایی، دارویی آماده ارائه خدمات میباشد. انواع سبزیجات محلی، مغزها، میوههای درخت نان، میوههای بومی، ترشی و انواع خوراکیهای خاص محلی در این بازار برای فروش عرضه میشود. غواصی اسکوبا در میان مرجانهای زیبا و تماشای ماهیان رنگارنگ و شگفتانگیز و لذت بردن از دنیای رنگارنگ زیر آب، یکی از بهترین و خاصترین تفریحاتی است که در مالدیو میتوانید تجربه کنید. سیامک حبیبی، دبیر انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی نیز در این نشست اظهار کرد: آیا کسی از میان واردکنندگان مواد غذایی از دولت ارز خواسته که آنها ثبت سفارش را ممنوع کردهاند؟ ما نیازی به تامین ارز نداریم، فقط لطفا جلوی کار و فعالیت ما را نگیرند و اجازه دهند بازار رقابتی مواد غذایی طبق روال و منطق خود اداره شود.

به گفته این عضو هیات مدیره واردکنندگان مواد غذایی، فصل تولید محصولات غذایی در 6 ماه دوم سال است، این در حالی است که تولیدات داخلی مواد غذایی کاهش 50 درصدی داشته که دلیل آن ناامنی در مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز است، از طرفی بیش از نیمی از مواد اولیه صنایع غذایی کشور از طریق واردات تامین میشود و این موضوع وابستگی شدید صنایع غذایی به واردات مواد اولیه را نشان میدهد. هدف پژوهش حاضر، یافتن بهترین سیاستها برای بهبود نرخ پاسخگویی به تقاضا در فروش برخط در کسبوکارهای الکترونیکی است. شرکت های وارد کننده مواد اولیه غذایی و آشامیدنی در چهارچوب قوانین موضوعه کشوری به منظور حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخگویی به مشکلات و نارسائیهای ذیربط با فعالیتهای انجمن و اعضای آن فعالیت میکند. بر این اساس، واردکنندگان مواد غذایی که در این انجمن فعال هستند، متعهد میشوند که فقط با 200 هزار یورو، تمامی مواد غذایی مورد نیاز بازار را تامین کنند.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، ممنوع شدن یکباره ثبت سفارش مواد اولیه صنایع غذایی و محصولات نهایی این گروه، علاوه بر ایجاد مشکلاتی چون بالا رفتن نرخ بیکاری در واحدهای تجاری فعال این حوزه، قاچاق مواد غذایی غیربهداشتی، بیکیفیت و غیراستاندارد را به کشور افزایش داده است. تأثیر اجرای سیاستهای مختلف بر متغیرهای اصلی، یعنی نرخ پاسخ به تقاضا، ظرفیت تولید و سودآوری، بهترتیب در شکلهای شمارۀ 8، 9 و 10 ارائه شده است. برای مثال، در خصوص آلودگی جلدی اقلام غذایی که با چهارپایان وارد کشور میشود یا در خصوص عدم رعایت درجه حرارت محیط برای محصولاتی که بر روی اگزوز و موتور کامیونتها جاسازی شدهاند یا در انبارهای غیرقانونی و غیراستاندارد نگهداری میشوند، نمیتوان تردید کرد. اندازهگیری رشد میسلیوم قارچ بر روی کمپوست تلقیح شده با آکتینومیستهای مذکور نشان داد که این تلقیح میتواند موثر بوده و باعث افزایش رشدمیسلیوم قارچ خوراکی نسبت به محیط شاهد گردد.

سیاست سوم بر افزایش تعداد غذای تولیدشده به میزان ظرفیت تولید تأکید دارد. علاوه بر این، با توجه به اهمیت هزینههای تولید در زنجیرۀ تأمین مواد غذایی، توصیه میشود متغیرهای تفصیلی مربوط به هزینهها و به تفکیک عوامل تولید، همچون آشپزها و ظرفیت تولید به مدل، اضافه و تحلیلهای مالی بهصورت دقیق و مفصل روی کسبوکار فروش برخط غذا انجام شود. همچنین با شرکت در اکثر نمایشگاههای بین المللی داخل و خارج کشور سعی نموده همواره بهترین تامین کنندگان مواد اولیه را در گروه تامین کنندگان خود قرار دهد، که در اکثر موارد بازدید از کارخانه های منتخب را به لحاظ اهمیت موضوع انجام داده و خواهد داد. این ساحل در جزیرهی Kuda Finolhu در جنوب آبسنگ ماله قرار دارد. این شرکت با توجه به سابقه چندساله فعالیت در زمینه صادرکننده و واردات مواد اولیه شمیایی خوراکی و صنعتی با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در این اوضاع بازار پیشنهاد میدهد! رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی در نشست انجمن واردکنندگان مواد غذایی که با هدف تشریح ابعاد منفی توقف ثبت سفارش مواد اولیه صنایع غذایی و محصولات نهایی برگزار شد، با اشاره به فرآیند چندین ساله و سخت شناسنامهدار شدن یک واردکننده مواد غذایی، انتقادات جدی را نسبت به سیاستگذاریهای تجاری کشور از جمله، توقف شبانه و یکباره ثبت سفارش مواد غذایی مطرح و افزود: این همه مشقت صورت میگیرد تا یک واردکننده بتواند به صورت قانونی و شناسنامهدار کالایی را وارد کند، اما صبح بیدار میشود و میبیند که ثبت سفارش کالای او ممنوع شده است، حال سوال ما این است که چه کسی پاسخ حقوق زیان دیده واردکنندگان را میدهد؟