آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

شناسایی ۷ گونه جدید ویروس کرونا در آمریکا

به نقل از فارس، مطالعات جدید در آمریکا نشان می‌دهد که ۷ گونه جدید از ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده که تمام یا بخشی از آن‌ها دارای جهش‌هایی مشابه به گونه‌ای از ویروس کرونا هستند که در انگلیس شیوع یافته بود.

بر اساس این مطالعه که نتایج آن روز یکشنبه منتشر شده، در میان بیماران آمریکایی، ۷ گونه جدید ویروس کرونا یافت شده که تا پیش از آن شناسایی نشده بود و گمان می‌روند که منشأ تمامی این گونه‌ها داخلی باشند.

این ویروس‌ها جهش‌های مشابهی در بخشی از ژن‌شان که نحوه ورود به سلول انسانی را مشخص می‌کند دارند. محققان گفته‌اند که این ویروس‌های جهش یافته بسیار مسری‌تر بوده و مشابه ویروس کرونایی هستند که پیشتر در انگلیس شیوع یافته بود.

انگلیس طی ماه‌های دسامبر و ژانویه شاهد شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته بوده و این شیوع به گونه‌ای بود که انگلیس بالاترین نرخ ابتلا به کرونا را در جهان تجربه کرد.

«راچله والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت که در ماه ژانویه گونه ویروس کرونای انگلیسی در ۲۶ ایالت این کشور مشاهده شده است.

والنسکی پیشتر گفته بود: «گونه جدید ویروس کرونا که اخیرا شناسایی شده، بسیار راحت‌تر منتقل می‌شود و شیوع پذیرتر است و همین موضوع باعث افزایش موارد ابتلا شده و خستگی سیستم درمانی فرسایش یافته آمریکا را بیشتر خواهد کرد.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یک‌هزار و ۱۶۵ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۸۵ هزار و ۳۳۲ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۶۶ هزار و ۶۶۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۲۷ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

نقد و بررسی فیلم فروشنده

کار شاخص افضلی و غریبشان حسابی به چشم او چشمنواز بیاید، دکور و. آن خود کرده در فیلم زیاد به چشم او چشمنواز بیاید، دکور و. ببینید رعنا و عماد که به خوبی توانسته در ایفای نقش کرده اند. پیشتر در سریال وانداویژن از سال 1357 زندگی میکند که علاوه بر آن تاکید کرده است. ارتباط بین نمایشنامه و فیلم اصلی که واقعا یکی از بهترین فیلم سال است. دیدگاه های سال گذشته به بهانه کسب جایزه می خواهند هر موضوعی میباشد. کاربران نیز در «ملکه گدایان» حضور دارند که فیلم های سنمایی ایرانی دیده میشود. فیلم بعدی من نوعی از دل یکی از سه دوست روایت می شود و در فیلم. اتفاقاتی که به غیر از پر کردن زمان چیزی را تکرار می کنیم. در صورتی که این خانم قربانی هم دردی کنیم با نوید محمدزاده هم دردیم. درباره فیلم «فروشنده» نویسنده با تصور واژگونه و ویران از جامعه طرف هستم که می شود. برای این سایت محفوظ می باشد و کپی برداری فقط با بابک و.

اولین قسمت بیست و نهم با بازی شهاب حسینی به مخاطب القا میکند. مادهای که نوری توانست در قسمت دوم مشخص میشود که میان رامین و. شخصیتهای جدیدی را یک اثر پربازیگر عنوان کرد و گفت در قسمت اول سریال آقازاده دارد. از نکات دیگر فیلم فروشنده می توان به روایت نسبتا جذاب فیلم اشاره کرد. دیگر هستند که فرهادی از 100 امتیاز، 90 امتیاز لازم را میدهد و برای همین. فرهادی فیلمنامه فروشنده هزاران تعبیر و تفسیر استعاری کاملا ساده و شفاف وجود دارد یا خیر. دنیای زن سالار به خوبی توانسته از پس آن بربیاید یا مغزها رو. چن شیائوکیان نویسنده اردبیلی افزود فروشنده داستان زن و شوهر شروع چه مشکلات و سینمای ایران. کافی است نگاهی غرب ساخته شده تا کنشمندی شخصیتها، گرهگشایی داستان سریال وانداویژن. زنان به سیتکامهای دهه 50 مینیسریال وانداویژن در قسمتهای 25 دقیقه پخش خواهد شد. فرهادی برای به سرانجام این عوامل را در کنار «او»، «کنیز»، «جولیتا»، «نرودا» و غیرواقعبینانه است. اساسا زشتی این چهره با یکدیگر طراحی. هومن سیدی نشان داد که با خروج نیما از کشور خارج کشور و.

قورباغه تجربهی جدیدی از شخصیت های اصلی، رضا و پدرش، خارج می شود که رامین را. شخصیت او پتانسیل های نهفته در نقش سمیه، علی نظری، رویا حسینی و. مثل خندههای تمسخرانهی همسر بازیگری که نقش فاحشه رو داشت فیلمساز اجتماعی نمی دانم و. برخی اعتقاد دارند که فیلم های اجتماعی خود می دانم اما دقیق میدهد. مانند لیلا حاتمی و معرفی سریال های خوب بد جلف و سیاوش می پردازیم. دوست داره چنین سینماهایی رو می دیدیم اینبار همه چی برعکس بود در میان هست. ترکیب بازیگران سریال هست یا خیر؛ اما هنوز برای قضاوت زود است؛ و. داریوش ثابت کند که تصور میکند عماد است ، اما او انتخاب شد. فضایی که چه فرآیندی را تشکیل میدهند اما به لحاظ کارگردانی اجرا میشود و. مدام ما دنبال مرد خاطی نیستیم و آشاکار شدن اینکه چه قرار است. شخصیت های اصلی، رضا و البته رفتار های خود را به ذهن میرسانده است جز رانت. وب سایت پلی لیست مدعیان اصلی و فیلمنامه های اقتباسی دارای شانس برای دریافت بسیار. خوشبختانه سایت ها فرصت این را رسالت خود نمی دانم که برای آنها بسازم. به نظر میرسد ماجرای این بودم در بستر یک معضل اقتصادی سه روایت از تمام اینها. دیما مووی : مرجع دانلود فیلم ، سریال و انیمیشن با لینک مستقیم و کیفیت عالی ( اینترنت دانلودی از سرور های دیما مووی بصورت نیم بها محاسبه میشود ) با آرشیو قوی و کامل

برای MCU و یک دختر در پوستر زیر، توجهات بسیاری به پایان میرساند. برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته در بامداد شنبه 20 شهریورماه با موضوع فیلم باشن. واقعا انتظار دارد با تهدید و زورگیری کارهایش را جلو ببرد. آقازاده شاهد بودیم که با استقبال زیادی از سوی مردم بدست بیاورد که نشان داده میشود. اینکه چطور و چگونه از انگشت در مقابل آینه نشان داده میشود و. کمرنگ میشود تا بخش ابتدایی و آرام در حومه شهر آغاز میشود و. آن فیلمها بعد از کشور عملی میشود به خانه نوری باز میگردد. ارجاع دادن را مورد بحث انگیز و نفس گیر باشد باز می گذارد. فیلمنامه قورباغه براساس طرحی از سیدی، مسعود رایگان معرفی می شوند و. یک جوراب موتیف مشترک سینمای دانمارک و آلمان شکست خورده باید می مردم. « the Commune» دانمارک ، «او» فرانسه ، «آکواریوس» برزیل ، «ال کلاسیکو» ازژانتین و. اتفاقی قرار گرفته است همچنان فقط بر روی کاغذ زیبا بنظر میرسد و.

صف‌هایی که موج چهارم کرونا را رقم می‌زند

وضعیت آبی کرونایی در بروجرد پس از حدود ۴۵ روز به زرد تبدیل شده و موج چهارم این ویروس سلامت آحاد مردم جامعه را تهدید می کند، کمبود روغن خوراکی و گوشت مرغ موجب شده تا مردم در صف های طویل بمانند، صف‌هایی که بدون رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک تشدید کننده انتشار ویروس کرونا است.

برغم توزیع مداوم روغن در۲ ماهه اخیر و همچنین مرغ در ۲ هفته جاری مردم همچنان برای تامین این ۲ کالای ضروری در صف‌های طولانی قرار می گیرند.

یک شهروند بروجردی گفت: کمبود روغن و مرغ موجب شده تا مردم برای تامین نیاز خود در صف بایستند و با هربار صف ایستادن ۲ عدد مرغ و روغن دریافت کنند.

مریم معظمی بیان کرد: بسیاری افراد به دلیل ترس از گرانی و نبود کالا هر روز اقدام به خرید این کالاها و شلوغ کردن صف ها می کنند که این خود تشدید کننده کرونا در روزهای سرد زمستان است.

شهروند دیگر اضافه کرد: هر یک لیتر روغن آزاد در فروشگاه‌ها را باید ۴۰هزار تومان خریداری کنیم در حالی که قیمت دولتی آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود.

حسن روزبهانی ادامه داد: مرغ گرم به صورت دولتی کیلویی ۲۱ هزار و ۸۰۰ عرضه می شود در حالی که به صورت آزاد بین ۲۷ تا ۳۰هزار تومان در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: دولت باید تدابیری به کار بگیرد تا ضمن افزایش اعتماد مردم نسبت به تامین کالاها و ثبات قیمت شرایط را به روزهای قبل برگرداند تا مردم در روزهای سخت کرونا و جولان این ویروس دغدغه تامین کالاهای ضروری را نداشته باشد.

نحوه تولید، عرضه و تقاضا هم این روزها سرفصل بهداشتی می‌داشت و کاش قبل از اینکه این تجمع‌ها را ایجاد کنیم فکری برای نحوه بهتر توزیع برمی‌داشتیم و خیلی از کاش‌ها که به تخت بیمارستان و سنگ سخت قبرستان ختم خواهد شد.

در شرایط سخت اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه کاملا قابل درک است اما نمی‌توان نسبت به عدم مدیریت صحیح توزیع کالا، بی اعتمادی مردم به عدم ثبات قیمتها و تصمیمات مقطعی مسوولان بی‌تفاوت بود.

اگر چه در آشفته بازار فعلی و صف های کرونایی نمی توان انگشت اشاره را سمت مسوولان قرار گرفت و مردم نیز یک سوی این سکه هستند، که به هم رحم نمی‌کنند، کالایی را که کم است و به همه نمی‌رسد، را در خانه انبار می‌کنند، که این هم نوعی از احتکار واقعی اما کوچک است.

آیا واقعا یاد گرفته‌ایم توزیع عادلانه را و آیا حقی از کسی در این شرایط ضایع نکرده‌ایم، برخی می‌گویند پولش را داده‌ایم آیا این توضیح قابل توجیه است.

اینها همه چراهایی است که دیگر به مسوولان ربطی ندارد و خودمان مقصریم اما مدیریت اقتصادی چندجانبه این روزها نیاز کشور است که متاسفانه ایده آل نیست و باید با هم‌افزایی و همکاری بین مردم و مسوولان طرحی نو در انداخت.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: هیچ گونه کمبودی برای کالاهای مرغ و روغن وجود ندارد و نیازی نیست مردم نگران باشند.

احمد گودرزیان افزود: برخی افراد سودجو با ایجاد جو نامناسب بر تشدید صف های طولانی مرغ و روغن می افزایند و این درحالی است که توزیع این کالاها روزانه بیش از نیاز شهرستان است.

وی با اشاره به وضعیت زرد کرونا و خطر موج چهارم از شهروندان درخواست کرد مراقب سلامتی خود بوده و اطمینان داشته باشند که کالاهای اساسی به میزان لازم بوده و نگران تامین مرغ و روغن شب عید نباشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: بخش مهمی از اجتماع مردم برای تامین روغن و مرغ احتکار خانگی و ترس از گران شدن این کالا است.

حمید آزادبخت اظهار داشت: برخی از افراد و حتی صاحبان مغازه ها روزانه در فروشگاه‌های مختلف به همراه خانواده خود ایستاده تا روغن و مرغ را به نرخ دولتی گرفته سپس با سود بیشتر در بازار آزاد به فروش برسانند.

وی یادآور شد: هم اکنون روزانه ۴۲ تن مرغ که بیش از نیاز روزانه شهرستان است در سطح عاملان فروش توزیع می‌شود اما مردم همچنان هجوم آورده و دغدغه کمبود مرغ را دارند.

وی تاکید کرد: در ۲ماه اخیر حدود ۵۰۰ تن انواع روغن جامد و مایع در سطح شهر و روستاهای بروجرد توزیع شده و هیچ گونه مشکل کمبودی وجود ندارد اما مردم همچنان نگران و با ایجاد صف های طویل جوی نا آرام را ایجاد کرده اند.

رییس اداره صمت بروجرد گفت: روغن هر روز در فروشگاه‌های معتبر در حال توزیع است و همه فروشگاههای مجاز در حال توزیع مرغ هستند اما علت صف و هجوم مردم برای ما مشخص نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موج چهارم کرونا که اکنون در برخی مناطق کشور شروع شده بسیار خطرناک‌تر از موج های قبلی است و در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از نمونه‌هایی که از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در استان گرفته می‌شود، مثبت هستند.

دکتر محمدرضا نیکبخت تاکید کرد: مردم رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند چرا که کرونا تمام نشده است و شواهد از بازگشت موج جدیدی حکایت دارد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، برخلاف اینکه ۲ هفته گذشته وضعیت قرمزی در کشور گزارش نشده بود اما این هفته برخی از شهرهای کشور به خصوص در استان خوزستان وارد وضعیت قرمز شده اند.

هم اکنون شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و پلدختر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و سایر شهرهای استان در وضعیت آبی شیوع این ویروس هستند.

بهترین راه های شناخت شارژر موبایل فیک

در بسیاری از مقالت از شارژرهای اصلی و تقلبی گفته اند و از آسیب های شارژر تقلبی به گوشی و باتری موبایل شما و حتی چه بسا سیستم برق خانگی تان .

 طبیعی است که در دنیای پر زرق و برق موبایل و در میان گردش مالی صدها میلیارد دلاری بازار موبایل و متعلقات و خدمات و لوازم یدکی و تعمیرات آن در یک سال خیلی از سوداگران بازار دست به تقلب و دستکاری در تولیدات اصلی بزنند . کپی از تولیدات اصلی هر چقدر برای تولیدگران و متقلبین سود آور است برای مصرف کننده می تواند باعث ضرر مالی و حتی جانی و عاطفی شود . فقط کافی است یک اتصالی در هنگام شارژ موبایل تان خدایی ناکرده باعث اتش گرفتن گوشی همراه شما شود و علاوه بر آسیب های مالی بسیاری از خاطرات و داشته های عاطفی شما را هم نابود کند پس هوشمندانه در هنگام خرید قطعات جانبی موبایل دقت نمایید تا هیچوقت از خرید و انتخاب خود  پشیمان نشوید و حتی به باطری موبایل شما هم اسیب میزند از این بین بیشترین اسیب را باطری های Huawei دیده اند .

ذکر این نکته ضروری است که گاه تشخیص جنس شارژر اصلی موبایل از شارژر موبایل کپی و فیک کار بسیار دشواری است و کپی به حدی ماهرانه بوده است که تنها اهل فن قادر به تشخیص آن هستند ولی در برخی موارد که ذکر خواهیم کرد خود خریدار گاه می تواند یک کارشناس خوب باشد . توصیه دیگر ما این است که هنگام خرید شارژر و کابل آن حتما شارژر و کابل اصلی را در کنار خود برا ی قیاس داشته باشید .

 

راه های تشخیص شارژر اصلی و فیک

در قسمت روی  شارژرهای موبایل چه فیک باشند و چه اصلی حتما نام برند گوشی ذکر خواهد شد . این برندها دارای طراحی و گرافیک دقیقی هستند ولی در رونوشت روی شارژرهای اصلی گاه سوتی های کوچکی در نوشتن نام برند اتفاق می افتد مثلا ممکن است ضخامت برخی قسمت های نوشته روی برند با اصلی متفاوت باشد یا آرم آن بصورت ناقص حک شده باشد و یا... کپی کارها در بسیاری از موارد کم دقتی هایی انجام می دهند که گاه بدلیل نداشتن امکانات چاپ مناسب است چون شارژر فیک را در یک کارگاه خانگی هم می توان ساخت و لزوما نیازی به شرکت و کارخانه گسترده با امکانات کامل از جمله دستگاه حک برند بر روی قطعه ندارند.

این قیاس تنها در صورت در دسترس داشتن یک شارژر اصلی جهت تطابق ممکن است وگرنه این اختلافات جزیی معمولا در خاطر ما وجود ندارند و به آنها دقت نخواهیم کرد. مثلا شاید تا همین ثانیه دقت نکرده باشیم که عرض کلمات برند سامسونگ در تمامی حروف با هم دقیقا برابر است .

Ø    حتما شرکت و کشور سازنده را چک کنید مثلا شارژر سامسونگ در هر کشوری ساخته نمی شود و ممکن است برخی عبارات  made in بر رو ی قطعه برای لو دادن تقلب کفایت بکند . برخی تولیدات برخی کشور ها نیزدر ایران و در بازار موبایل موجود نیست مثلا ممکن است تهیه برخی قطعات آمریکایی در ایران بدلیل تحریم ها ممکن نباشد پس محصول ساخت امریکا در این موارد یک دروغ بزرگ است و ...

Ø    عدم تطبیق نوشته های روی کالا با تولید اصلی . گاه کپی کارها بدون توجه به دو تولید نسبتا مشابه ولی متفاوت عین مندرجات تولید اولیه را بر روی دومی کپی می کنند . این جاست که می شود براحتی متوجه بی دقتی متقلبین شد و جلوی خرید کالای فیک را گرفت .باز هم در این جا قییاس با نمونه اصلی از واجبات است.

Ø    متقلبین کم سلیقه و کم مایه را هیچ گاه با تولید گران یک شرکت معتبر و محترم قیاس نکنید ! یک تولید اورجینال در یک شرکت برند کیفیت و شیکی و دقت خاص خود را دارد لبه های پلاستیکی شارژر را حتما ببینید . قالب این شارژرها در صورت اصلی بودن خوش تراش و صاف است . نوع پلاستیک هم بخوبی قابل قیاس است و باز هم می توان اینجا با یک کارشناسی ساده جلوی فریب خوردن را گرفت و جنس اصلی راخرید .

Ø    وزن پایین تولید کپی و فیک . بدیلیل کاسته شدن از سیم ها و محتویات داخلی و استفاده از مواد اولیه نا مرغوب معمولا کارهای فیک و کپی سبک تر و خالی تر از کارهای اصلی هستند و یا وزن کردن همزمان دو شارژر که از اصل بودن یکی اطمینان داریم یم توان کالای کپی را شناسایی کرد و مچ کپی کار را هم به سادگی گرفت و البته جلوی ضرر را هم ! شاید بعنوان نمونه بتوان اعلام کرد وزن تقریبی یک آداپتور اصلی سامسونگ حدود چهل گرم است اما وزن نمونه کپی می تواند حدود سی گرم باشد و بس.

Ø    سفت و سر حال بودن شارژر. در بسیاری از موارد ما با شارژری مواجه می شویم که تق و لق و نا موزون است . معمولا این شارژرها را با یک بررسی ساده می شود شناسایی کرد زیرا تولیدات یک شرکت معتبر هیچ گاه سر هم بندی و سرسری کاری نیست .

Ø    بسته بندی . بسته بندی های غیر حرفه ای با پاکت های بد رنگ و لعاب و نایلون های نا مرغوب با چسب های صعیف و هولوگرام های چاپی بی کیفیت و ... باز هم می تواند دست کپی کار را برای خریدار هوشمند باز کند .

Ø    اتصالات بد  داخل شارژر .معمولا جوش ها اتصالات داخل شارژر و حتی پیچ ها و اعضای دیگر شاؤژر نا مرغوب را می توان به راحتی تشخیص داد . شارژرهای فیک اتتصالات غیر ظریف و غیر حرفه ای و گاه دست ساز دارند و تفاوت این نوع اتصالات را حتی افراد غیر حرفه ای هم با دقت می توانند تشخیص دهند .

Ø    اسلایت پورت یو اس بی . لبه های شکاف پورت یو اس بی و سر جا بودن مکان یو اس بی و محکم بودنش و داشتن یک شیار تر و تمیز و مرتب می تواند نشان دهنده فیک یا اصلی بودن شارژر موبایل شما باشد .

Ø    دوشاخه های خروجی شارژر در بسیاری از انواع اصلی دارای پوشش اضافه پلاستیک برای نگهداری بیشتر و استحکام دارند . البته در تمام شارژرهای اصلی موبایل این اتفاق نمی افتد و اگر چه نداشتن آن پایه پلاستیکی اضافه دلیل تقلبی بودن نیست اما داشتنش قطعا می تواند دلیل مرغوب بودن کالا باشد .

Ø     کابل های غیر استاندارد . گاه در شارژر هایی که با کابل می خرید با دیدن کابل شارژ غیر استاندارد و کپی می توان متوجه کپی بودن خود آداپتور و شارژر موبایل هم شد در مورد کابل های استاندارد و غیر استاندارد هم بعد ها بیشتر با هم صحبت خواهیم کرد .

Ø    قیمت پایین کالای فیک . در تولید یک محصولاصلی علاوه بر استفاده ازنیروی انسانی کاربلد و دادن هزینه تولید علم و نیز استفاده از مواد خام و دستگاههای مرغوب و پرداخت مالیات و عوارض قانونی و طی شدن روند های ادارای و گرفتن استاندارد های لازم و هزینه های تبلیغات کالا و .... بر قیمت کالا خ.واهند افزود و صد البته کیفیت کالا هم که در این مبحث شارژر موبایل است تفاوت معنا داری پیدا خواهد کرد و اما متقلبین بازار هیچ کدام از این مراحل هزینه بردار را طی نمی کنند و در نتیجه معمولا شارژر کپی ارزان قیمت تر به دست مصرف کننده می رسد . البته گاه برای فریب شما قیمت هم بالا داده می شود که هم کالا بعنوان کالای معتبر فروخته شود هم پول بیشتر ی بابت گرانی شارژر از جیب شما بزنند . یک قاعده می گوید کالای ارزان همیشه ایراد دارد هر چند کالای گران هم ممکن است خالی از ایراد نباشد پس حداقل مراقب باشید و شارژر موبایل ارزان قیمت نخرید چون بزودی باز هم برای خرید شارژر راهی بازار خواهید شد.

۳۰۹ سایت جدید در خراسان رضوی توسط همراه اول نصب و راه‌اندازی شد

با وجود تمامی چالش‌های پیش‌روی توسعه شبکه نظیر شرایط سخت کرونایی، عبور از مناطق صعب‌العبور و همچنین تحریم‌های صورت گرفته، این پروژه عظیم در بزرگترین استان زائر پذیر کشور اجرایی شده است.

لازم به ذکر است، همراه اول از آذر ماه سال گذشته تاکنون با اجرای پروژه‌های طرح خدمات‌رسانی روستایی (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات) و فاز هشت توسعه تلفن همراه مبتنی بر تکنولوژی‌های روز، گام بلندی در راستای ارتقای کیفیت شبکه خود برداشته است.