آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

شرایط اجاره ملک در ترکیه چیست؟


در چند سال اخیر با معرفی قانون جدید خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت این کشور توسط رئیس جمهور ترکیه، این پروژه با استقبال بی سابقه ای مواجه شده و متقاضیان زیادی از سراسر جهان به آن پرداخته اند. به خصوص مردم ایران. , خرید یک یا چند ملک در ترکیه.. شهرهای مختلف ترکیه برای گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه برای خود و خانواده خود و یا کسب ارز از طریق اجاره املاک خود در ترکیه این کار را انجام می دهند.

قبل از اینکه با شما در مورد نوع ملکی که می توانید برای دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه بخرید صحبت کنیم، اما با توجه به اینکه بسیاری از ایرانیان برنامه خرید ملک در شهرهای مختلف ترکیه را پذیرفته اند و ممکن است بخواهند املاک خود را در این کشور بفروشند. کشور. اجاره، لازم دیدیم در مورد وضعیت اجاره مکان در ترکیه بحث کنیم.

اگر قصد اجاره آپارتمان در استانبول را دارید یا می خواهید ملکی را که در این کشور خریداری کرده اید اجاره کنید، مطالعه این مقاله مفید خواهد بود.

میانگین اجاره ملک در ترکیه

به طور کلی اجاره خانه در ترکیه با توجه به عوامل متعددی مانند شهر، محله، ابعاد و ویژگی های خانه متفاوت است. همانطور که در مقاله “کدام شهر در ترکیه برای خرید ملک و سرمایه گذاری بهترین است” اشاره کردیم، قیمت اجاره ملک در هر شهر و منطقه بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، شما به هیچ وجه نمی توانید ملک را اجاره کنید. او مرکز شهر استانبول را با یک ملک اجاره ای در حومه ازمیر مقایسه کرد و آنها مانند زمین و بهشت ​​هستند.

میانگین اجاره ملک در ترکیه بین 1000 تا 3000 لیر لیر در ماه است، اما در برخی مناطق می تواند به 7000 لیر در ماه نیز برسد. در حال حاضر، اجاره یک آپارتمان 100 متری دو اتاقه نوساز در منطقه کاگزخانه استانبول حدود 2000 لیر در ماه است، در حالی که اجاره چنین املاکی در منطقه Aksara یا Beylikduzu در وسط 1500 و 1200 لیر در ماه خواهد بود. . مطابق با:

اگر ملکی در ترکیه دارید و قصد اجاره آن را دارید، بهتر است ابتدا با بهترین وب سایت های خرید و فروش ملک در ترکیه تماس بگیرید.

علاوه بر موارد ذکر شده، ساخت و ساز جدید، مبلمان و امکاناتی مانند زمین بازی، سالن ورزشی و ... می باشد. می تواند بر اجاره ملک شما تأثیر بگذارد، اما توصیه می کنیم از آمار استفاده کنید، از وب سایت ها استفاده کنید یا با آژانس های املاک و مستغلات تماس بگیرید.

شرایط اجاره ملک در ترکیه

از آنجایی که در مقاله برای مقایسه و انتخاب بهترین گزینه برای خرید ملک در ترکیه یا ایران به تفاوت قیمت ها اشاره کردیم، باید به شما بگوییم که قوانین اجاره ملک در ترکیه نسبت به ایران تفاوت های زیادی دارد.

در ابتدا باید توجه داشت که وام مسکن مسکونی در ترکیه معنی ندارد و سیستم اجاره خانه با رهن کامل در ترکیه تعریف نشده است. برعکس، روش های موجود و موجود برای خرید مسکن در ترکیه به این صورت است که می توانید ملکی را برای چند روز، ماه، 3 ماه یا یک سال اجاره یا خریداری کنید.

به طور کلی هر چه مدت اجاره ملک در ترکیه کوتاهتر باشد، به دلیل مشکلات یا هزینه های نگهداری ساختمان، اجاره بها بالاتر می رود.

یکی دیگر از مواردی که در اجاره ملک در ترکیه وجود دارد این است که به جای رهن، مبلغی معادل اجاره یک ماهه از مستاجر دریافت می کنید (در صورت مبله بودن ملک، ودیعه معادل اجاره به مدت ۲ ماه، این مبلغ باید پرداخت شود). از مستاجر به موجر از ابتدای قرارداد).

در صورتی که تا پایان مدت اجاره ملک در ترکیه خسارتی به ساختمان وارد نشود در پایان قرارداد مبلغ ودیعه به مستاجر عودت داده می شود.

اما شرایط اجاره ملک در ترکیه به این محدود نمی شود و شامل گزینه های زیر می باشد:

امکان اجاره روزانه، هفتگی و ماهانه املاک در شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد، برای مثال قیمت روز اجاره اتاق در منطقه تکسیم شبی حدود 100 تا 150 لیر خواهد بود.

در صورتی که خانه به صورت رنگ شده به مستاجر واگذار شود، باید ملک توسط مستاجر رنگ آمیزی شده و در پایان قرارداد به مالک تحویل داده شود و خانه از مستاجر به مالک تحویل داده شود.

معمولاً دستور خروج از ملک در زمان امضای اجاره نامه توسط مالک گرفته می شود، بنابراین در صورت بروز مشکل از طرف مستأجر می توان دستور خروج از ملک را به سرعت اجرا کرد.

افزایش لیست اموال طبق قانون دولت ترکیه انجام می شود و با توافق سایر طرف ها سالانه 10 درصد قابل افزایش می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی در ارتباط باشید.

در صورتی که مستاجر قبل از پایان مدت اجاره قصد فسخ قرارداد را داشته باشد باید 2 ماه قبل مشکل را به مالک اطلاع دهد. لطفا توجه داشته باشید که اگر ملک قبل از مدت اجاره در ترکیه تخلیه شود، ودیعه به مستاجر عودت داده نخواهد شد.

صاحبخانه نمی تواند بدون ارائه دلیل موجه تقاضای تخلیه زودهنگام مستاجر در ترکیه را داشته باشد.

اجاره هر ماه در زمان تعیین شده در اجاره نامه پرداخت می شود که ممکن است به جای اول ماه در وسط ماه باشد.

ودیعه خانه مبله در ترکیه معادل دو ماه اجاره ملک و ودیعه خانه معمولی معادل یک ماه اجاره ملک در ترکیه می باشد.

اگر اجاره بیش از 500 لیر در ماه باشد، پرداخت اجاره بها باید از طریق حواله بانکی یا ویزا و مستر کارت انجام شود. (به همین ترتیب، بد نیست به مقاله ای که افراد باید در ترکیه حساب بانکی باز کنند، نگاهی بیندازید)

اگر خانه ای به عنوان اجاره تعطیلات اجاره داده می شود، اطلاعات مالکیت و مستاجر باید در سامانه GIYKIMBIL ثبت شود. در غیر این صورت مالک شبی 70 لیر جریمه می شود. بنابراین مالک باید برای ثبت اطلاعات به پلیس شهری مراجعه کرده و پسورد دریافت کند.

در ترکیه پرداخت قبوض ملک و هزینه های ساخت به عهده مستاجر است و مالک هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

هنگام امضای قرارداد اجاره و اجاره ملک به مستاجر، خارجی ها باید پاسپورت معتبر یا اجازه اقامت ترکیه داشته باشند.

راه های اجاره ملک در ترکیه

دو روش برای اجاره خانه در ترکیه وجود دارد:

از طریق آژانس املاک

مستقیم و شخصی

اگر می خواهید از خدمات آژانس املاک برای اجاره ملک یا اجاره ملک در ترکیه استفاده کنید، حتما باید به آژانس املاک مربوط به منطقه و منطقه مورد نظر خود در ترکیه مراجعه کنید.

طبق قانون، قیمت و پورسانت بنگاه های معاملات ملکی در ترکیه معادل 12 درصد اجاره خانه است که از دو طرف اخذ می شود. اما اگر قصد دارید ملک خود را شخصاً اجاره کنید، باید از تبلیغات در روزنامه های محلی یا اپلیکیشن های مشابه دیوار در ترکیه برای اجاره ملک خود استفاده کنید.

اگر زبان ترکی بلد نیستید و اطلاعات کافی در مورد قوانین اجاره و اجاره املاک در ترکیه ندارید، بهتر است از مشاوره کارشناسان در این زمینه استفاده کنید و خطر مواجه شدن با مشکلات متعدد اجاره ملک در خارج از کشور را نداشته باشید. . .

باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر شخصی بخواهد با استفاده از اجاره نامه در ترکیه زندگی کند باید اجاره نامه رسمی و قانونی باشد پس باید از آژانس املاک معتبر با کد اصلی استفاده کنید. در ترکیه.

برخی از املاک خریداری شده در ترکیه ممکن است بنا به دلایلی نتوانند قرارداد اجاره را دریافت کنند، بنابراین مستاجر باید پس از امضای قرارداد اجاره با مالک، آدرس خود را در اداره مهاجرت ترکیه ثبت کند.

لازم به ذکر است که برای اجاره ملک برای مدت قانونی 3 ماهه مستاجر نیازی به این کار در ترکیه ندارد اما اگر تبعه خارجی قصد اجاره سالیانه ملک در ترکیه را داشته باشد باید این کار را انجام دهد. یک سال اقامت در ترکیه برای اخذ مجوز.

اما طبق قوانین دولت ترکیه، مستاجر نمی تواند پس از اتمام مدت اقامت موقت یک ساله ترکیه با تمدید قرارداد، اجازه اقامت دیگری دریافت کند، بلکه باید از روش های دیگری مانند خرید ملک در واحدها، تحصیل در ترکیه و ... استفاده کند. سرمایه گذاری در ترکیه . و در این شرایط اقامت خود را در ترکیه تمدید کند.

با انعقاد قرارداد و امضای قرارداد اجاره در ترکیه، مستاجر باید درخواست تسویه حساب و پرداخت تمام قبوض گذشته خانه از سوی مالک را داشته باشد. سپس فرد باید نام قبض آب، برق و گاز را در گیملیک ترکیه تغییر دهد، در واقع با این کار مسئولیت بدهی از مالک قبلی به شخص جدید منتقل می شود.

اگر می خواهید ملکی را با هم اجاره کنید قرارداد اجاره رسمی فقط به نام یک نفر صادر می شود. و در صورتی که مقیم و مستاجر نسبتی با هم ندارند فقط یک نفر می تواند برای کارت اقامت یک ساله کیملیک اقدام کند در این صورت همه می توانند کارت اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کنند.