آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

تشک طبی

خرید تشک طبی مناسب برای داشتن یک خواب خوب ضروری است زیرا برای داشتن یک زندگی شاد و سالم به خواب کافی نیاز دارید. همه تشک ها یکسان ساخته نمی شوند، تفاوت هایی در اندازه، مواد و عملکرد وجود دارد که انتخاب را برای شما دشوار می کند. کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف تشک، کل فرآیند خرید را برای شما ساده و آسان می کند. در پایان این راهنما، می‌توانید با اطمینان یک تشک استاندارد که متناسب با نیازهای شما باشد، خریداری کنید.

انواع تشک طبی
تشک طبی فنری
این نوع تشک طبی یکی از پرکاربردترین انواع تشک می باشد. حداقل با 1 لایه کلاف فنری فلزی تولید می شود و می تواند وزن تختخواب را به خوبی در هنگام خواب تحمل کند. تشک های فنری انعطاف پذیری عالی دارند. پشتیبانی گوشه خوب و این اغلب گزینه خوبی برای خنک نگه داشتن شما در هنگام خواب است.
این تشک ها به دلیل فنرهای فلزی داخل تشک سنگین هستند. تشک ها معمولاً از پشم ساخته می شوند، پنبه فوم پوشیده شده با لاتکس یا سایر مواد نرم، راحتی و پشتیبانی عالی را فراهم می کند. اگر به دنبال چیزی هستید که به خوبی به بدن شما منحرف شود، تشک فنری ممکن است برای شما مناسب نباشد. زیرا این تشک ها فضای مناسبی دارند. آنها مانند تشک های دیگر از شانه ها و پشت شما حمایت نمی کنند، اما آزادی حرکت بیشتری خواهید داشت. طول عمر تشک ها متفاوت است، اما تشک های فنری به اندازه انواع دیگر دوام ندارند.

تشک طبی
این نوع تشک ها معمولاً برای افراد مبتلا به کمردرد بهترین هستند، زیرا لایه های مموری فوم به حمایت از کمر، درمان باسن، شانه ها و شکل دادن به بدن کمک می کند. تشک های مموری فوم از آنجایی که نرم هستند، برای کسانی که به پهلو می خوابند با درد مداوم و کسانی که تشک های نرم را به تشک های سفت ترجیح می دهند، بهترین هستند. تشک مموری فوم متعادل تر خواهد بود، به این معنی که بیشتر از تشک های دیگر بدن شما را در آغوش می گیرد و قالب می گیرد. آنها حرکت را جذب می کنند و می توانند به کاهش حرکات شما در طول شب کمک کنند.
زمانی که این فوم ها برای اولین بار رایج شدند، برخی گفتند که فوم حافظه می تواند گرمای بدن را به دام بیندازد و خواب را در هوای گرم دشوار کند. اما پیشرفت تکنولوژی در تولید فوم و استفاده از دستور العمل های مختلف منجر به تولید فوم خنک کننده مخصوص شد. اگر به دنبال تشک فوم هستید باید به لایه های خاص فوم توجه ویژه ای داشته باشید. به دنبال تشک های فوم پلی اورتان باشید.

ماترا لاتکس
تشک های لاتکس از لاتکس طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. هنگام استفاده از لاتکس طبیعی، محصول برای محیط زیست بهتر است زیرا با افزودنی های کمتری ساخته شده است. پوشک های لاتکس طبی قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما بهترین پوشک هستند. بسته به نوع لاتکسی که انتخاب می کنید، ممکن است در چند روز اول متوجه بوی مصنوعی یا شیمیایی شوید.
این تشک ها برای افرادی که خواهان مزایای تشک فوم هستند، اما نمی خواهند احساس بغل شدن در کنار تشک را داشته باشند، عالی هستند. تشک های لاتکس قابلیت تنفس دارند و به شما کمک می کنند تا تمام شب خنک بمانید. اگرچه خوابیدن روی یک تخت سفت فواید زیادی دارد، لنت های تشک ممکن است برای برخی افراد خیلی سفت باشد. همچنین، ممکن است برای مبتلایان به زوال عقل گزینه مناسبی نباشد. مواد لاتکس عالی هستند زیرا انعطاف پذیر هستند و طولانی ترین طول عمر را در بین تشک های دیگر دارند، بنابراین نسبتا گران هستند.

تشک طبی هیبریدی
تشک هیبریدی معمولاً تشکی است که از ترکیب مموری فوم و فنرها ساخته می شود، اما می تواند از مواد و ترکیبات دیگر مانند لاتکس نیز ساخته شود. تشک های هیبریدی باکیفیت بدون شک بسیار بادوام هستند.
تشک های هیبریدی تعادل خوبی در پشتیبانی و کاهش فشار ایجاد می کنند و همچنین سطح خواب خنک تری نسبت به مموری فوم خالص ایجاد می کنند. انتقال حرکت نیز در تشک های هیبریدی بهتر از تشک های فنری است. اگر چیزی متفاوت از تشک های طبی می خواهید، تشک هیبریدی ممکن است بهترین گزینه شما باشد، اما هزینه آن بیشتر است. تشک های هیبریدی می توانند بسیار سنگین باشند و در برخی موارد حمل و نقل و جابجایی آنها دشوار است.

نکات مهم هنگام خرید تشک طبی
شناخت انواع تشک هایی که می توانید بخرید اولین قدم در فرآیند خرید است. برای محدود کردن بیشتر موارد، عوامل مهم دیگری وجود دارد که باید در هنگام خرید تخت پزشکی در نظر بگیرید:
ترجیحات: ابتدا ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید. در مورد تشک قبلی خود چه چیزی را دوست داشتید و چه چیزی را دوست نداشتید؟
نوع تخت: نوع تخت یا اینکه تشک روی چه چیزی قرار می گیرد نیز در انتخاب نوع تشک تاثیر دارد. https://tanilchoob.com/the-best-mattress-for-lumbar-disc/ 
وضعیت خواب: به موقعیتی که در آن می خوابید فکر کنید، این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که تشک چقدر سفت یا نرم باشد.
بدن: فراموش نکنید که بدن، وزن و نیازهای سلامتی خود را در نظر بگیرید. همه این موارد مطمئنا به شما کمک می کند تا در مورد نوع تشک و لوازم جانبی آن تصمیم درستی بگیرید.
اندازه تشک: اطمینان حاصل کنید که تشک به خوبی در فضای ارائه شده قرار می گیرد و فضای کافی برای خواب دارد.
بودجه: البته بودجه نقش مهمی در انتخاب تشک دارد. خرید یک تشک باکیفیت را در نظر بگیرید تا خواب خوب شبانه را تضمین کنید.
در نهایت، تنها شما می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع تشکی برای شما مناسب است. وقت بگذارید، تحقیق کنید و بهترین ها را بخرید.

قیمت تشک طبی
تشک های طبی گران هستند زیرا برای بهبود خواب طراحی شده اند. اندازه تشک، ارتفاع تشک، نوع پارچه استفاده شده به عنوان روکش و انتخاب متریال داخلی تشک، فنر، لاتکس یا فوم بر قیمت تشک طبی تاثیر می گذارد. تشک های فنری در دو نوع فنرهای پیوندی و فنرهای مجزا هستند که هر کدام مزایا و ویژگی های متفاوتی با قیمت های متفاوت دارند. مواد به کار رفته در ساخت تشک طول عمر تشک را تضمین می کند. بنابراین، برای حمایت از ستون فقرات، باسن و شانه ها، از درد بدن در هنگام خواب اجتناب کنید و با آرامش بخوابید، کیفیت را ذخیره کنید.

کلام پایانی
بهترین تشک برای هر کسی بسته به سبک و ترجیحات شما متفاوت است. افراد با الگوهای خواب متفاوت به تشک های متفاوتی نیاز دارند، بنابراین تشک مناسب برای شما ممکن است همیشه بهترین تشک برای دیگران نباشد. سعی کنید با در نظر گرفتن نکات مهم هنگام خواب بهترین تشک طبی را با بهترین قیمت خریداری کنید.

پاکسازی پوست صورت

این روش با از بین بردن سلول های مرده و از بین بردن کثیفی های پوست باعث شادابی پوست و ارتقای سلامت آن می شود و در نتیجه سلول های لایه های بالایی پوست، چربی ها و ذرات بر روی پوست به دلیل هوای آلوده جمع می شوند. آن تمیز می شود. 

ابتدا سطح پوست با مواد شوینده و شیر پاک کننده با توجه به نوع پوست تمیز می شود و سپس با توجه به نوع پوست سطح پوست با اسکراب ماساژ داده می شود. پس از خیساندن پوست، جوش های سرسیاه از بین می روند و در نهایت با توجه به نوع پوست ماسک زده می شود و آخرین کرم روی پوست زده می شود، این کار حدود 30-20 دقیقه طول می کشد.


پاکسازی پوست

نوع پوست  فاطمه حبشی

پوست خشک: پوست نازک، گاهی زبر، ترک خورده و خشن. هیچ براقی وجود ندارد و به سختی منافذی روی سطح پوست مشاهده می کنید.

پوست چرب: پوستی صاف، براق و براق مخصوصاً روی پیشانی، بینی و چانه سطح چربی پوست بالاتر از حد نرمال است و زمانی که بیشتر منافذ را لمس می‌کنید، قابل توجه است.

پوست معمولی: بین پوست های خشک و چرب است، نرمی و رطوبت خوبی دارد و منافذ پوست بزرگ نیست.

پوست مختلط یا مختلط: تقریباً مانند پوست معمولی، اما پیشانی، بینی و چانه فعالیت چربی بیشتری دارند و پوست این ناحیه چرب است.


فواید پاکسازی پوست

افزایش رطوبت و رطوبت پوست، جلوگیری از چین و چروک های زودرس به دلیل استفاده از ماسک های مناسب با نوع پوست.

زیبایی و شادابی پوست، رفع لک های تیره، کلاژن سازی و جوانسازی پوست، حذف سلول های مرده و آلودگی های تجمع یافته در سطح پوست.


بهترین راه برای تمیز کردن پوست چیست؟ آموزش پاکسازی پوست با مدرک فنی حرفه ای

برخی از افراد به خصوص خانم ها به دلیل اطلاعات نادرست از درمان های زیبایی پوست استفاده می کنند که نه تنها باعث سلامت پوست آنها می شود، بلکه باعث ایجاد مشکلات پوستی و پوستی می شود. این اشتباهات در پاکسازی پوست باعث پیری آن می شود. وقت آن رسیده که اشتباهات مراقبت از پوست خود را کنار بگذاریم. شستن صورت به قدری آسان است که حتی می توانید آن را با چشمان بسته نیز انجام دهید. درست؟ شاید بخواهید کمی استراحت کنید و از اشتباهات رایجی که باعث می شود پوست شما زیبا و چند سال پیرتر به نظر نرسد اجتناب کنید.


از شر سیاه پوستان خلاص شوید

می توانید سرهای بزرگ مشکی را از جلوی لیوان با فشار دادن بین دو انگشت جدا کنید و به رشد خود ادامه دهید که به رنگ سفید است تا کاملا خشک شود سپس آن را در الکل سفید قرار دهید. حتی کوچکترین دانه های سر سیاه را با یک ابزار لایه بردار موجود در فروشگاه های لوازم آرایشی پاک کنید.


فواید گردو برای سلامتی [معجزات دارویی مصرف گردو در یک نگاه]

اینکه به گردو به‌عنوان یک مکمل مغذی برای نان و پنیر نگاه کنیم، در واقع نادیده گرفتن خواص و فواید بی‌شمار این میوه برای سلامتی است. گردو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی است؛ که می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند. در این مقاله به بررسی فواید گردو برای سلامتی و خواص دارویی این آجیل پرطرفدار می‌پردازیم.

 فواید گردو برای سلامتی
شاید برای‌تان جالب و عجیب باشد؛ که هر ساله محققین در دانشگاه کالیفرنیا گرد هم آمده و در کنفرانس گردو، درباره‌ فواید آن بحث و گفت‌وگو می‌کنند. برخی از فواید اثبات شده گردو عبارت‌اند از:

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است!
گردو نسبت به سایر آجیل‌های دیگر دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری است. فعالیت بالای آنتی اکسیدانی گردو ناشی از ویتامین E، ملاتونین و پلی فنول‌های (نوعی ترکیب گیاهی) درون آن است. یک مطالعه در بین بزرگسالان سالم نشان داد؛ که مصرف یک وعده غذایی غنی شده با گردو از تجمع کلسترول بد (LDL) در بدن جلوگیری می‌کند. کلسترول بد در رگ‌ها رسوب کرده و باعث انواع مشکلات از جمله تصلب شرایین می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در گردو با مکانیزم اکسیداتیو در بدن مبارزه کرده و اجازه تجمع LDL در بدن را نمی‌دهد.

گردو منبع گیاهی اُمگا 3 است!
در هر 1 اونس گردو (1 اونس برابر با 28 گرم است) تقریباً 2.5 گرم، امگا 3 وجود دارد. گردو نسبت به هر آجیل دیگری امگا 3 بیشتری داشته و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. چربی امگا 3 گیاهان به اسید آلفا لینولنیک (ALA) معروف است. مطالعات نشان داده ALA می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا 10 درصد کاهش دهد.

فواید گردو برای سلامتی: بهبود عملکرد روده
مطالعات نشان می‌دهند، اگر روده شما سرشار از باکتری‌های مفید باشد، عملکرد بهتری داشته و سلامت بدن شما را تضمین خواهد کرد. و بالعکس، کمبود این باکتری‌ها خطر ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان را افزایش می‌دهد. غذاهایی که مصرف می‌کنید به‌طور مستقیم روی ترکیب این باکتری‌ها اثر می‌گذارد. مصرف مدام گردو باکتری‌هایی که بوتیرات تولید می‌کند را افزایش داده و سلامت روده را ارتقا می‌دهد.

گردو به کنترل وزن کمک می کند!
خوردن گردو به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند. دانشمندان برای تأیید این موضوع یک مطالعه روی 10 فرد چاق انجام دادند. افراد چاق به مدت 5 روز، یک اسموتی ساخته شده با 48 گرم گردو مصرف می‌کردند. پس از پایان آزمایش، اشتها و گرسنگی این افراد کاهش پیدا کرده بود.جوان ایرانی (irjavan.com)

علاوه بر این، پس از پنج روز مصرف اسموتی گردو، اسکن مغزی شرکت‌کنندگان نشان داد؛ که ناحیه‌ای از مغز که به افراد کمک می‌کند در مقابل وسوسه‌های غذایی مقاومت کنند، در مغز آن‌ها فعال شده است. برخلاف گردو برخی از میوه‌ها به افزایش وزن کمک می‌کنند. اگر قصد دارید وزن اضافه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع میوه های چاق کننده را مطالعه کنید.

فواید گردو برای سلامتی: ضامن افزایش سلامتی در دوران پیری
رژیم غذایی سالم می‌تواند توانایی بدنی شما را هنگام پیری تأمین کند. در یک مطالعه که بیش از 18 سال روی 50000 زن مسن انجام شد، تأیید می‌کند افرادی که رژیم غذایی سالمی داشتند، 13 درصد کمتر از زنان دیگر در معرض خطر آسیب‌های جسمانی بودند. در رژیم غذایی این زنان گردو سهم زیادی داشت. اگرچه گردو کالری بالایی دارد؛ اما سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی است؛ که با افزایش سن به عملکرد خوب بدن کمک می‌کند.

خواص دارویی گردو
 

خواص دارویی گردو
همان‌طور که در تیترهای بالا مطالعه کردید، گردو سرشار از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی می‌تواند سلامت بدن را تضمین کرده و از ایجاد بیماری‌ها جلوگیری کند. خواص غذایی گردو خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فواید گردو برای سلامتی: کاهش التهاب
التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها، از جمله: بیماری قلبی، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و سرطان است. پلی فنول، منیزیم، اسید آمینه آرژنین و چربی امگا 3 موجود در گردو می‌تواند به کاهش التهاب بدن کمک کند.

گردو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!
مطالعات روی حیوانات و انسان‌ها نشان می‌دهد خوردن گردو خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، از جمله: سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و پروستات را کاهش می‌دهد. همان‌طور که در تیترهای قبلی اشاره کردیم، مصرف گردو عملکرد میکروب‌های روده‌ها را بهبود بخشیده و از ایجاد سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، پلی فنل الاژیتانین موجود در گردو توسط میکروب‌های روده به اورولیتین تبدیل می‌شوند. اورولیتین‌ها دارای خواص هورمون مانند بوده و می‌تواند گیرنده‌های هورمونی در بدن را مسدود کنند. مسدود شدن گیرنده‌های هورمونی خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون، به‌ویژه سرطان سینه و پروستات را کاهش می‌دهد.

خواص دارویی گردو: کنترل دیابت نوع 2
اضافه وزن و چاقی خطر ابتلا به قند خون و دیابت را افزایش می‌دهد و گردو با کنترل وزن می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. در یک آزمایش به رژیم غذایی 100 نفر از مبتلایان به دیابت نوع 2، یک قاشق غذاخوری روغن گردو اضافه کردند. پس از سه ماه پزشکان متوجه شدند، قند خون ناشتای شرکت‌کنندگان 8 درصد کاهش پیدا کرده است.

هسته خرما نیز در تولید انسولین و کنترل دیابت نقش مهمی دارد. برای آشنایی با دستورالعمل استفاده از هسته خرما برای کنترل قند خون می‌توانید به مقاله خواص هسته خرما مراجعه کنید.

گردو فشار خون را کاهش می‌دهد!
فشار خون بالا عامل اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی و سکته است. برخی مطالعات نشان می‌دهند، افراد مبتلا به فشار خون که در خطر حمله قلبی بودند، با مصرف روزانه 1 اونس آجیل از جمله گردو بهبود نسبی پیدا کرده‌اند. یکی از عوامل افزایش فشار خون، مصرف بیش از اندازه نمک است. در مقالات قبلی جوان ایرانی به بررسی ارتباط بین نمک و فشار خون بالا پرداخته‌ایم؛ که پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

 جمع‌بندی
گردو یک آجیل فوق‌العاده مغذی و سرشار از مواد ضروری برای بدن است. این میوه خواص بسیاری برای سلامتی داشته و در بهبود و کنترل بسیاری از بیماری‌ها، مانند: انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت و غیره مؤثر است. در این مقاله به بررسی فواید گردو برای سلامتی پرداختیم و پیشنهاد می‌کنیم از این آجیل شگفت‌انگیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از گردو می‌توانید روی سالاد، نان، اسموتی و انواع غذاها استفاده کنید. اگر ایده‌ای خاصی برای مصرف گردو دارید، باعث افتخار ماست؛ که آن را با ما به اشتراک بگذارید.