آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

ریمیکس جدید گرشا رضایی به نام «ریمیکس دریا دریا»


متن آهنگ ریمیکس دریا دریا گرشا رضایی


دریا دریا دریا من با تموم دردا آرزو میکنم کاشکی دوباره فردا ♫.

عشقمو ببینم کنار موجا ♫.


ریمیکس جدید گرشا رضایی به نام «ریمیکس دریا دریا»


متخصص زنان کیست و چه می کند؟


آنچه در ایران به عنوان پزشک یا متخصص زنان می شناسیم ترکیبی از متخصص زنان و زایمان است و در دنیا به OB-Gyn معروف است. ما نمی خواهیم جزئیات زیادی را در مورد تفاوت های این دو ویژگی وارد کنیم و با توضیح مسائل فنی پیچیده شما را آزار دهیم. بلکه می خواهیم مستقیم به اصل موضوع برویم. ما می خواهیم برای شما توضیح دهیم که متخصص زنان کیست و چه کارهایی می تواند انجام دهد. سعی می کنیم به طور کامل توضیح دهیم که چه زمانی خانم ها باید به متخصص زنان مراجعه کنند و دلایل این مراجعه ها چیست. ضمناً در مورد مراجعه خانم ها به متخصص زنان و موارد مربوط به بارداری نیز توضیح خواهیم داد. توقعات خود را بالا ببرید. زیرا در اینجا در مورد موارد بسیار دقیق صحبت خواهیم کرد.

با کارشناسان مشورت کنید

زنان و زایمان

دکتر

شروع به نوبت گرفتن کنید

متخصص زنان کیست و چه تخصص هایی دارد؟

اینها مهمترین سوالاتی هستند که باید به آنها پاسخ داد. دانستن پاسخ این سوال به شما کمک می کند دقیقا بدانید چه زمانی باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

متخصص زنان و زایمان کسانی هستند که در مسائل مربوط به دستگاه تناسلی زنان و بارداری تخصص دارند. چنین پزشکانی می توانند بیماری ها و مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی زنان را تشخیص و درمان کنند.

وقتی از اندام های زنانه صحبت می کنیم، باید بدانیم که در مورد اندام هایی مانند رحم، لوله های فالوپ، تخمدان ها و سینه ها صحبت می کنیم. در نتیجه تمام بیماری ها و مشکلات مربوط به این اندام ها مربوط به متخصص زنان و زایمان است. توجه داشته باشید که برخی از این موارد فقط به سلامت زنان مربوط می شود و به مسائل بارداری مربوط نمی شود. برخی از موارد دیگر تنها به مشکل بارداری و بارداری اشاره دارد و هر دوی این موارد نیاز به کمک متخصصان و متخصصین زنان دارند.

بسیاری از متخصصان زنان و زایمان تنها در یکی از این تخصص ها کار می کنند و به سمت تخصص دیگری نمی روند. به عنوان مثال برخی از پزشکان زن با مشکلات سلامتی زنان سروکار دارند و کاری به مسائل مربوط به بارداری و زایمان ندارند. همچنین ممکن است برخی از متخصصان زنان و زایمان که در زمینه زایمان تخصص دارند، ترجیح دهند فقط در زمان زایمان طبیعی حضور داشته باشند و در جراحی هایی مانند سزارین مداخله نکنند.

علاوه بر همه اینها، متخصصان باروری نیز داریم که سعی می کنند با روش های مختلف از جمله IVF به پدر و مادر شدن زوج ها کمک کنند.

متخصصان سرطان زنان، متخصصان زنان و زایمان هستند که در زمینه هماتولوژی (انکولوژی) تخصص دارند و می توانند به جامعه در شناسایی و درمان سرطان های زنان کمک کنند.

بهترین انکولوژیست و پزشک سرطان زن به صورت آنلاین

دکتر

متخصصین زنان و زایمان

دامپزشک چه می کند؟

متخصصان زنان و زایمان وظیفه مطالعه و مراقبت از سلامت زنان و بارداری و زایمان را بر عهده دارند. البته، متخصص زنان و زایمان با شرط اول کار می کنند: اینکه مراجعه کننده رابطه جنسی داشته باشد یا احساس درد و ناراحتی کند. بنابراین، اگر فردی رابطه جنسی نداشته باشد یا مشکل خاصی نداشته باشد، معمولا کار متخصص زنان به آزمایشات ساده خلاصه می شود.

کارهایی که این پزشکان انجام می دهند شامل معاینه لگن، آزمایش پدر، آزمایش سرطان، مشاوره و مشاوره در مورد جنسیت و بارداری، درمان ناباروری و در نهایت تشخیص و درمان انواع بیماری های تناسلی مانند بیماری های تناسلی می باشد. .

از جمله مواردی که ذکر کردیم، بیشتر آنها واضح و قابل درک است. اما معاینه لگن ممکن است نیاز به توضیح کمی داشته باشد. در معاینات لگنی، پزشک سعی می کند اندام های تناسلی زن را به صورت بصری و فیزیکی معاینه کند. در این آزمایش اندام تناسلی زن، دهانه رحم، لوله های فالوپ، فرج، تخمدان ها و رحم بررسی می شود.

تشخیص اختلالات دستگاه تناسلی:

متخصصان زنان برای تشخیص و درمان مشکلات دستگاه تناسلی کار می کنند. متخصص زنان می تواند به درمان مواردی مانند اندومتریوز (رشد بافت رحم در خارج از رحم)، ناباروری، کیست و درد لگن کمک کند.

تخصص در سرطان زنان:

متخصصان زنان همچنین می توانند به زنان مبتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان و سایر سرطان های مرتبط با دستگاه تناسلی کمک کنند.

تخصص در زایمان:

اما تعداد معینی از پزشکان زن نیز در زمینه زایمان تخصص دارند و به همین دلیل در ایران عموماً از اصطلاح عمومی زنان و زایمان (معادل انگلیسی OB-Gyn) برای متخصصان زنان یا زنان استفاده می کنیم. پزشکان متخصص زنان و زایمان و نازایی در آمادگی های قبل از بارداری، معاینه بارداری، مراقبت های لازم در دوران بارداری و در نهایت در انجام وظایف مربوط به زایمان از نظر علمی و بهداشتی به زنان کمک می کنند.

چرا باید تخصص پزشک یا متخصص زنان را داشته باشیم؟

احتمالا آقایان این سوال را زیاد از خود پرسیده اند و شاید وجود چنین پزشکی را در ذهن خود دلیلی برای تبعیض جنسیتی دانسته باشند. چرا ما متخصص زنان و زایمان داریم نه متخصص مرد؟ واقعیت این است که پزشکان زن از یک نیاز اولیه متولد می شوند و این نیاز هیچ ربطی به این واقعیت ندارد که نیمی از جمعیت جهان را زنان تشکیل می دهند. بلکه دلیل اصلی آن ماهیت حساس و آسیب پذیر دستگاه تناسلی زنان است. درونی بودن دستگاه تناسلی زنان باعث می شود که میکروب ها و باکتری ها وارد بدن شوند. این مشکل از دو نظر اهمیت دارد: از نظر سلامت جسمانی زنان و سلامت دستگاه تناسلی آنها. رگ به طور مستقیم به رحم و تخمدان متصل است. اگر آلودگی محیطی به طور طبیعی یا از طریق رابطه جنسی وارد بدن زن شود، احتمالاً به رحم و تخمدان او آسیب می رساند و در نهایت به سلامت زن آسیب می رساند.

اما وجود تخمدان ها و رحم که ارگان های اصلی دستگاه تناسلی و بخشی از بدن زن هستند، نیاز به تماس با متخصص زنان را نشان می دهد. می پرسی چرا؟ زیرا این دو عضو زنانه هر ماه با پدیده ای به نام قاعدگی دست و پنجه نرم می کنند. دوره ای که برای برخی خانم ها آسان و برای بسیاری دیگر سخت است. خونریزی به طور منظم هر ماه و در روزهای خاصی از ماه رخ می دهد. یکی از دلایل نامگذاری آن دوره ای یا ماهانه بودن آن است; یعنی مرتب تکرار می شود. اما مشکل زمانی به وجود می آید که زنان قاعدگی نامنظم و نقض قاعدگی منظم را تجربه می کنند. این به هیچ وجه غیر معمول نیست و به دلایل زیادی برای بسیاری از زنان اتفاق می افتد. در چنین مواردی، زنان باید با متخصص زنان تماس بگیرند و سلامت خود را بازیابی کنند.

یکی دیگر از دلایل مراجعه به متخصص زنان بیماری های مربوط به اندام های جنسی و تولید مثل زنان است. بسیاری از بیماری ها سلامت زنان را تهدید می کند و از این رو وجود پزشکان زن یک ضرورت است. در ادامه به بیماری های زنان می پردازیم.

متخصص زنان و زایمان به درمان چه بیماری هایی کمک می کند؟

بسیاری از بیماری ها بر زنان تأثیر می گذارد. در این راستا زمینه های مورد علاقه پزشکان زیادی وجود دارد. در ادامه، ما با هم به برخی از بیماری ها و مسائلی که زنان را تحت تاثیر قرار می دهند و اینکه چگونه یک متخصص زنان می تواند به زنان مبتلا به این بیماری ها کمک کند، خواهیم پرداخت.

1: تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا کم تحرکی تخمدان در ایران، یک بیماری نسبتا شایع در بین زنان در سنین باروری است. تخمدان ها مجموعه های کوچکی از مایع (فولیکول ها) تولید می کنند و توانایی آزادسازی منظم تخمک ها را از دست می دهند. در این بیماری که یک اختلال هورمونی است، زنان پریودهای نامنظم یا بیش از حد طولانی را تجربه می کنند. در زنان مبتلا به نارسایی تخمدان، میزان هورمون های مردانه (آندروژن ها) افزایش می یابد. بیمار دچار قاعدگی نامنظم، موهای زائد بدن و در پی آن آکنه و چاقی می شود. اگر هر یک از این علائم را دارید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

2: انواع کیست تخمدان و فیبروم رحم

کیست و فیبروم یکی از بیماری هایی است که متخصصان زنان و زایمان آن را درمان می کنند. رشد چنین بافت های ناخواسته ای در دستگاه تناسلی می تواند دردها و مشکلات زیادی را برای زنان ایجاد کند. سایر بیماری ها از جمله پولیپ دهانه رحم و واژن زیر مجموعه این بیماری ها هستند و توسط متخصص زنان درمان می شوند.

3: لوله های دهانه رحم و فالوپ

گاهی اوقات متخصص زنان به این نتیجه می رسد که رحم، تخمدان ها و حتی در برخی موارد دهانه رحم باید طی عمل جراحی به نام هیسترکتومی برداشته شود. در موارد دیگر بنا به درخواست بیمار یا به دلایل دیگر، متخصص زنان و زایمان نیز انسداد لوله های فالوپ را انجام می دهند (بستن لوله ها) و در نتیجه از زایمان جلوگیری می کنند.

4: مشاوره قبل، حین و بعد از بارداری

از نظر زایمان بیشتر مربوط به متخصص زنان و زایمان است. متخصص زنان و زایمان بدن بیمار را از جنبه های مختلف بارداری معاینه می کند و توصیه هایی در مورد بارداری یا عدم بارداری می دهد. برخی از این توصیه ها مربوط به دوران پس از بارداری و شیردهی است.

5: مشاوره سقط جنین

این یکی از مشکلات بسیاری از کشورها از جمله ایران است. اگر مادر و پدر به هر دلیلی اعم از نقص ژنتیکی جنین یا شرایط خاص مادر تصمیم به سقط جنین گرفتند، حتما باید از کمک متخصص زنان استفاده کنند. چندین روش بهداشتی و علمی برای زوجین وجود دارد تا بتوانند این تصمیمات را اجرا کنند.

نوبت دهی آنلاین پزشکی مادر و جنین (پریناتولوژی).

6: ناباروری، عقیمی و درمان آن

اگر بعد از دوازده ماه بارداری رابطه جنسی منظمی داشتید و بدون استفاده از روش های پیشگیری باردار نشدید، می توانید برای تشخیص و درمان به پزشک ناباروری مراجعه کنید. حتی زمانی که زنان باردار می شوند و سقط های ناخواسته را تجربه می کنند، باز هم شاهد ناباروری هستیم. حدود 15 درصد از زوج ها با این مشکل روبرو هستند. متخصصان زنان و زایمان می توانند به یافتن تخمک برای IVF کمک کنند و همچنین می توانند تخمک ها را منجمد کنند. روش های هیستروسکوپی و هیستروسونوگرافی نیز بخشی از درمان ناباروری در متخصص زنان است.


ادامه نوشته: https://pezeshke-shahr.com/زنان-و-زایمان/پزشک-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز/  

ریاضی چیست؟


میشه ریاضی رو در چند جمله معرفی کنید؟

آیا می توان ریاضیات را در چند جمله خلاصه کرد؟ بدیهی است که معرفی علوم پایه به ویژه ریاضیات که مادر همه علوم به شمار می رود، کار بسیار دشواری است; زیرا ریاضیات از یک سو ذهنی و انتزاعی و از سوی دیگر عملی است و در نتیجه تعریف ما باید کلی باشد تا تمامی جنبه های دانش ریاضی را پوشش دهد. «اندروگلیسون» ریاضیدان آمریکایی در مقدمه ای بر ریاضیات می گوید:

«ریاضیات علم نظم است و هدف آن یافتن، توصیف و درک نظمی است که در موقعیت‌های ظاهراً پیچیده یافت می‌شود، و ابزارهای اساسی این علم مفاهیمی هستند که به ما امکان می‌دهند آن نظم را توصیف کنیم».

دکتر. دیبایی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت معلم تهران نیز در مقدمه ریاضیات می گوید:

«علم ریاضی پذیرش پدیده های طبیعی است که در گیاهان و موجودات دیگر می بینیم، علم ریاضی این پدیده ها را طبق قانون طبقه بندی کرده و می پذیرد و آنها را بسط می دهد.

دکترای ریاضی، استاد ریاضی نیز در مقدمه ریاضیات می گوید: «ریاضی علم الگوبرداری از علوم دیگر است؛ یعنی زبان رایج نظریه های علمی سایر علوم، علم ریاضی است و امروز اگر علم نتواند. به زبان ریاضی بیان شود، علم نیست.

برخلاف تصور برخی افراد، ریاضیات مجموعه‌ای از فرمول‌ها و قواعد نیست که بتوان در هر مکان و هر زمان از آن استفاده کرد، بلکه ریاضیات عبارت است از درک مسئله و درست فکر کردن برای رسیدن به پاسخ، برای به دست آوردن این توانایی، دانش‌آموز باید صبور باش. و حوصله ای که نیاز دارید تا بتوانید حتی ساعت ها به مسائل ریاضی فکر کنید و در نهایت با تخیل و خلاقیت آنها را حل کنید.

مقدمه ای بر گرایش های ریاضی:

ریاضیات یک هنر کهن است، از آغاز، یکی از معنوی ترین و در عین حال علمی ترین تلاش های بشری است. یعنی پس از 1800 سال قبل از میلاد، زمانی که بابلی ها ویژگی های انتزاعی اعداد را مطالعه کردند، ریاضیات به عنوان ابزاری روزمره برای اندازه گیری زمین، مسیریابی و ساختن ساختمان های بزرگ عمل می کرد.

امروز هم همینطور است و شاید به همین دلیل است که در ریاضیات با دو گرایش ریاضی محض و کاربردی روبرو هستیم. اما آیا می توان این دو گرایش ریاضی را به طور کامل از یکدیگر جدا کرد؟ آیا می توان گفت که ریاضیات محض فقط یک فعالیت ذهنی است و کاربردی ندارد و ریاضیات کاربردی کاربرد ریاضیات را در علوم و فنون مختلف بررسی می کند؟ به گفته ریاضیدان بزرگ انگلیسی «هارولد هاردی» فقط برای زیبایی ریاضیات (ریاضیات محض) باید انجام شود و این علم ارزش علمی ندارد؟

باید گفت که امروزه چنین دیدگاهی غیرقابل قبول است، اما به عقیده ریاضیدانان، حتی ریاضی ترین دروس مانند هندسه، نظریه اعداد و منطق دارای اهمیت علمی هستند و بنابراین ریاضیات را نباید از هم جدا کرد. در دو جریان: ریاضی محض و ریاضی کاربردی.

مرجع: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-ensani/ریاضی-دهم-انسانی/