آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

هزینه های مورد نیاز برای تاسیس شرکت های سهامی خاص

هزینه های مورد نیاز برای تاسیس شرکت های سهامی خاص

اگر به دنبال ثبت یک شرکت می باشید ابتدا باید درباره انواع مختلفی از شرکت ها که در ایران وجود دارند تحقیقات لازم را انجام دهید بعد از اینکه شما تصمیم گرفتید تا کدام یک از شرکت‌ها را به ثبت برسانید باید یک نام را بر روی شرکت خود بگذارید.

 اگر تصمیم دارید که یک شرکت با سهامی خاص را ثبت کنید باید به شما بگویم که این شرکت در ایران بسیار پرطرفدار است زیرا ثبت بسیار راحتی دارد و تعداد شریک هایی که در این شرکت در نظر گرفته می‌ شود حداقل ۳ نفر و حداکثر قانون مشخصی ندارد.

 اگر بخواهیم در مورد هزینه ‌هایی که برای تاسیس یک شرکت با سهامی خاص در نظر گرفته می شود با شما صحبت کنید باید بگویم که حداقل هزینه برای ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال یا ۱۰۰ هزار تومان می باشد البته اگر بخواهیم به صورت منطقی در این باره فکر کنیم باید بگوییم که هزینه لازم جهت ثبت یک شرکت با سهامی خاص حدوداً ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می باشد یا معادل ۲۵۰ هزار تومان که قطعاً هزینه های اضافی مانند حق الثبت و حق الدرج، آگهی های روزنامه و غیره به این هزینه اضافه می ‌شود.

حالا اگر بخواهید یک شرکت با سهامی خاص را با سرمایه یک میلیون ریال به ثبت برسانید هزینه هایی که باید بپردازید به شرح زیر است:

شما باید در ابتدا یک اساسنامه تنظیم کنید و همچنین به اظهار نامه و اوراق ثبتی نیز نیاز دارید که تنظیم کردن و دریافت ان ها حدوداً ۱۵۰ هزار ریال یا معادل ۱۵ هزار تومان می ‌شود.

 هزینه ای که برای حق الدرج از شما دریافت می شود حدود ۱۴۰ هزار ریال است.

 هزینه حق الثبت حدوداً ۱۲ هزار ریال می باشد.

برای اگهی روزنامه های رسمی و درج آگهی در روزنامه‌ حدودا مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال از شما دریافت می شود.

 برای تهیه پوشه و گیره حدوداً ۱۰ هزار ریال.

برای تعیین نام حدوداً ۴۰ هزار ریال.

برای حق الوکاله حدوداً ۲۵۰ هزار ریال.

 که در مجموع شما باید ۹۰۰ هزار ریال برای تاسیس یک شرکت با سهامی خاص بپردازید.

همچنین برای مهر شرکت ۱۰۰ هزار ریال و برای پلمپ دفاتر که شامل اوراق دفتر کل و روزنامه و فیش است حدود ۱۵۰ هزار ریال باید بپردازید که این دو مورد آخر به صورت اختیاری است و می توانید از آن ها چشم پوشی کنید.

ما در این مطلب اکو ایران سعی کردیم هزینه ‌های مورد نیاز برای تاسیس شرکت های سهامی خاص را با شما در میان بگذاریم یادتان باشد که قیمت ها متغیر هستند و ممکن است هزینه های شما بر اساس این مقاله بالا و پایین شود.