آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

بررسی کامل مدل های چاپگر


همه شما می دانید چاپگر چیست. اما اجازه دهید یک بار دیگر به شما توضیح دهیم که چاپگر چیست و چگونه از آن استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد تاریخچه چاپگرها و انواع چاپگرها صحبت کنیم. در نهایت توضیح می دهیم که چه معیارهایی را هنگام خرید چاپگر در نظر بگیرید. اگر به انتهای مقاله رسیدید و سوالی در مورد چاپگر دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.


تاریخ

اولین چاپگر توسط کارولی بابیچ در قرن نوزدهم اختراع شد. با این حال وجود چنین وسیله ای تا سال 2000 چندان شناخته شده نبود. در سال 1968، اولین چاپگر الکترونیکی EP-101 توسط یک شرکت ژاپنی اختراع شد.

چاپگرها، مانند تمام فناوری ها، در حال تکامل هستند. در مراحل اولیه تکامل، چاپگرهای ماتریس نقطه ای متن و گرافیک را با هم ترکیب کردند و محصولی با کیفیت پایین در اختیار کاربر قرار دادند.

بعدها گله ها به بازار آمدند که پیشرفت بزرگی برای نقشه کشان بود. HP اولین شرکتی بود که پرینترهای لیزری را به بازار معرفی کرد. ورود پرینترهای لیزری به بازار در نشر رومیزی انقلابی بود.

امروزه بسیاری از چاپگرها می توانند عکس ها را با کیفیتی که می خواهید برای شما چاپ کنند. دلیل این کیفیت این است که DPI چاپگرهای جدید بسیار بالا است. DPI تعداد نقاطی است که در هر اینچ از تصویر چاپ می شود. هرچی بیشتر بهتر.


چاپگر چیست؟

چاپگر یک دستگاه خروجی سخت افزاری خارجی است. اصل چاپگر تبدیل یک سند دیجیتال به یک سند فیزیکی است. حال این سند می تواند متن، تصویر یا هر دو متن و تصویر باشد. برای چاپ سند، سند را باز کنید، روی گزینه Print در منوی File کلیک کنید.

پرینترهای سه بعدی و دو بعدی هم داریم. چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد اشیاء سه بعدی واقعی استفاده می شوند. چاپ دو طرفه مشابه چاپ متن و عکس است.


انواع پرینتر

اگرچه این روزها بیش از دو نوع پرینتر وجود دارد، در حالی که هدف ما در این مقاله آشنایی شما با پرینترها است، انواع دیگری از چاپگرها را نیز ارائه کرده ایم.

موکاپی

پرینترهای لیزری

پرینترهای سه بعدی

چاپگرهای LED

پرینترهای تک رنگ

چاپگرهای ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای

چاپگرهای همه کاره یا چند منظوره

ترمالدراکر

پلاتر


پرینترهای جوهرافشان

در مقاله چاپگر جوهر افشان چیست توضیحات مفصلی در مورد این دسته از پرینترها دادیم. اما برای اتمام این مقاله در اینجا به توضیح مختصری در مورد این چاپگرها می پردازیم.

چاپگرهای جوهرافشان یک دسته پرینتر محبوب در میان کاربران خون هستند. روش کار این چاپگرها به این صورت است که جوهر را روی کاغذ برای چاپ کاراکترها اسپری می کنند. یک چاپگر جوهر افشان از یک تغذیه کننده کاغذ، یک کارتریج جوهر و یک سر چاپ تشکیل شده است.

کارتریج، منبع رنگ برای چاپگر. جوهر در یک کارتریج ذخیره می شود. برای چاپ اسناد رنگی از کارتریج های جوهر حاوی رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه و سفید استفاده می شود.

این نوع چاپگر تصاویری با کیفیت بالا با رنگ های زنده تولید می کند. علاوه بر این، چاپگرهای جوهرافشان نسبت به سایر چاپگرها مقرون به صرفه تر و راحت تر هستند. به خاطر داشته باشید که چاپگرهای جوهرافشان در چاپ عکس بسیار بهتر از چاپگرهای دیگر هستند.


پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری اولین بار در سال 1971 معرفی شدند. این چاپگرها از فناوری لیزری یا ضربه ای برای چاپ یک سند دیجیتال استفاده می کنند. هنگامی که یک سند دیجیتال به چاپگر داده می شود، یک پرتو لیزر با کمک بار الکتریکی، سند را روی یک سیلندر با پوشش سلنیوم می کشد. هنگامی که درام شارژ می شود، تونر (که حاوی تونر خشک است) خارج می شود. جوهر عکس شارژ شده در درام و درام مخلوط می شود. سپس با حرارت و فشار، تصویر بر روی کاغذ نقش می بندد. پس از چاپ، جوهر اضافی جمع می شود و بار الکتریکی ایجاد می شود.

اکثر پرینترهای لیزری تک رنگ هستند. اگر تک رنگ نباشند بسیار گران هستند.

همانطور که متوجه شدید، تفاوت بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری این است که جوهر چاپگرهای لیزری خشک است، اما جوهر چاپگرهای جوهر افشان مایع است. یک چاپگر جوهر افشان تقریبا ده برابر پرینتر لیزری گرانتر است و پس از خرید هزینه زیادی دارد، زیرا جوهر باید دائماً تعویض شود.

اگر کاغذ مرطوب باشد، چاپگر جوهر افشان کاغذ را منجمد می کند. اما پرینترهای لیزری بهتر چاپ می کنند. چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ اسناد چندان مفید نیستند، در حالی که چاپگرهای لیزری می توانند اسناد را به خوبی چاپ کنند.


مزایای پرینتر لیزری:

این نوع چاپگرها ظرفیت کاغذ زیادی دارند.

قیمت آنها از چاپگرهای جوهرافشان کمتر است.

آنها توانایی چاپ سریع اسناد را دارند.

آنها مفیدتر هستند.



معایب پرینترهای لیزری:

چاپگرهای لیزری ممکن است نیاز به یک دوره گرم کردن داشته باشند.

پرینترهای لیزری حجیم هستند زیرا به فناوری لیزر و درام تصویربرداری نیاز دارند.

نیاز به ولتاژ بالا منجر به انتشار کربن کم می شود.



پرینتر سه بعدی

یکی از بزرگترین پیشرفت ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپگر سه بعدی در سال 1984 توسط چاک هال اختراع شد. این چاپگر اشیاء و دستگاه های سه بعدی را با رزین با کیفیت بالا تولید می کند. در این چاپ از موادی مانند پلاستیک، پلیمر، مواد فلزی و یا حتی مواد غذایی استفاده می شود.


استفاده از پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی در زمینه های مختلف قابل استفاده هستند. باستان شناسی، مهندسی فضا، سیستم های اطلاعاتی، دندانپزشکی، بیوتکنولوژی و غیره. به عنوان مثال، باستان شناسان می توانند از چاپگرهای سه بعدی برای بازسازی اشیای گمشده استفاده کنند.


مزایای پرینترهای سه بعدی

مزیت بزرگ چاپگر سه بعدی این است که کاربران می توانند اشیاء را در قالب سه بعدی چاپ کنند.

استقلال کامل دارد.

به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است.

اسناد را با کیفیت بهتر چاپ می کند.

شکل ها و هندسه های نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

معایب پرینترهای سه بعدی

هزینه اولیه و چسب این چاپگرها بالاست.

یک تکنیک در حال توسعه است.

انرژی زیادی مصرف می کند.

موادی که او استفاده می کند در بازار موجود نیست.

سرعت عمل کمی کند است.



چاپگر LED

چاپگر LED بیشتر شبیه پرینتر لیزری است. از سیستم درام، جوهر و فیوزر برای چاپ اسناد سیاه یا رنگی استفاده می کند. این نوع چاپگرها چشمگیر نیستند، اما به جای استفاده از لیزر در هد چاپ، از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند. این چاپگرها توسط OKI در سال 1989 اختراع شدند.

بین پرینترهای لیزری و پرینترهای LED تفاوت وجود دارد. چاپگرهای LED از یک نوار LED برای ایجاد شارژ ثابت بر روی درام برای جذب جوهر استفاده می کنند. در حالی که پرینترهای لیزری از لیزر و آینه استفاده می کنند. اگرچه چاپگرهای LED در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان و لیزری محبوبیت زیادی ندارند.


مزایای چاپگرهای LED

فرآیند تولید پرینترهای LED ارزانتر از پرینترهای لیزری است.

چاپگرهای این نوع معمولاً با گارانتی رایگان ارائه می شوند.

این چاپگرها قابلیت چاپ روی کاغذ ضخیم را دارند.


با جوهر جامد چاپ می کند

چاپگر جوهر جامد به دسته پرینترهای لیزری تعلق دارد. این چاپگر برای صرفه جویی در هزینه شما طراحی شده است. این چاپگر از فناوری جوهر منحصر به فردی استفاده می کند که قبل از استفاده ذوب می شود. چاپگرهای جوهر افشان جوهر را مستقیماً روی کاغذ می پاشند. با این حال، چاپگرهای جوهر جامد با پاشیدن جوهر روی درام چاپ می کنند.

مزایای چاپگرهای جوهر جامد

کیفیت چاپ پرینترهای جوهر جامد خوب است.

می توانید روی هر چیزی مانند پاکت نامه، کاغذ بازیافتی، جعبه شفاف و مقوا چاپ کنید.

کار با چاپگرهای جوهر جامد آسان است. جوهر این چاپگر از روغن گیاهی غیر سمی ساخته شده است و وقتی آن را در دست می گیریم ذوب نمی شود.

برخلاف پرینترهای لیزری یا جوهرافشان، این چاپگر جوهر نشتی ندارد.

این نوع چاپگرها قادر به چاپ سریع اسناد هستند و می توانند تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

افزودن جوهر به یک چاپگر حالت جامد آسان است.

در مقایسه با پرینترهای لیزری رنگی فضای کمتری را اشغال می کند.

این پرینترها و قطعات آن با کارتریج تونر رنگی و پرینترهای لیزری رنگی در دسترس هستند.



معایب چاپگرهای جوهر جامد

این چاپگرها ممکن است بعد از مدتی داغ شوند. بنابراین، شما باید آنها را برای مدتی خاموش کنید.

آنها به نور ماوراء بنفش حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهند.

مصرف انرژی این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری بیشتر است و عمدتاً برای پرینت های زیاد استفاده می شود.

اگر در وسط فشار خاموش شوند، مدتی طول می کشد تا دوباره گرم شوند.


چاپگر نقطه ای

یکی از دستگاه‌هایی که در این مقاله ارزش بررسی دارد، چاپگر ماتریس نقطه‌ای است که توسط IBM در سال 1957 معرفی شد. همچنین در سال 1970، Centronics اولین چاپگر ماتریس نقطه‌ای را ایجاد کرد.

این چاپگر با استفاده از هد چاپ جوهر را به نواری می‌رساند که هزاران نقطه ریز را برای تشکیل تصاویر و متن ایجاد می‌کند. امروزه این چاپگرها در مقایسه با پرینترهای لیزری و جوهرافشان به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند زیرا سرعت چاپ پایین و تصاویر با کیفیت پایینی تولید می کنند. با این حال، چاپگرهای ماتریس نقطه ای هنوز در برخی صنایع مانند شرکت های تحویل بسته و فروشگاه های قطعات خودرو استفاده می شوند.


مزایای چاپگرهای ماتریس نقطه ای

چاپگرهای ماتریس نقطه ای در مقایسه با اکثر چاپگرها قیمت کمتری دارند و هنوز در بازار موجود هستند.

بر خلاف پرینترهای غیر ضربه ای، این قابلیت را دارد که نسخه های کربنی چاپگرهای تخصصی را چاپ کند

هزینه چاپ این پرینترها نسبت به سایر چاپگرها کمتر است.

علاوه بر این، این ماشین ها نسبت به ماشین های دیگر هزینه نگهداری کمتری دارند.


معایب چاپگر ماتریس نقطه ای

سرعت چاپگر ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای در مقایسه با چاپگر بدون تاثیر پایین است و خروجی واضح نیست.

وقتی سوزن ها به لبه کاغذ برخورد می کنند صدای بلندی شنیده می شود.

چاپ با این چاپگرها می تواند زمان بر باشد، زیرا باید کاغذ را به روش خاصی در چاپگر قرار دهید.


چاپگر چند کاره

چاپگر چند منظوره یک دستگاه سخت افزاری است که می تواند کارهای مختلفی مانند چاپ، اسکن، فکس و کپی را انجام دهد. به آن چاپگر همه کاره نیز می گویند. چاپگرهای چند منظوره برای ادارات و مشاغل بسیار مناسب هستند زیرا باعث صرفه جویی در هزینه می شوند. یک شرکت تجاری می تواند به جای خرید اسکنر، دستگاه فکس، دستگاه کپی و چاپگر، یک چاپگر چندکاره بخرد. اگرچه چاپگر باید از طریق یک اتصال سیمی یا بی سیم به رایانه متصل شود، گاهی اوقات می توان آنها را به عنوان دستگاه کپی مستقل از صفحه کنترل کنترل کرد.

فواید

چاپگرهای چند منظوره می توانند در هزینه اولیه شما صرفه جویی کنند.

این نوع چاپگرها به دلیل صرفه جویی در فضا برای خانه و محل کار مفید هستند. یافتن فضایی برای دستگاه فکس، چاپگر و اسکنر می‌تواند دشوار باشد، اما با فضای محدود، یک چاپگر چند منظوره می‌تواند بیشتر از چاپ، فکس و اسکن انجام دهد.

یکی از بهترین مزایای چاپگرهای همه کاره این است که سریعتر از چاپگرهای لیزری یا سایر چاپگرها کار می کنند.

همچنین، برخی از چاپگرهای چند منظوره می توانند اسناد چاپ شده، فکس، تصاویر اسکن شده و کپی را به طور همزمان ارسال کنند.

علاوه بر این، این چاپگر برای تامین برق کل نصب تنها به یک کابل نیاز دارد که باعث کاهش شلوغی کابل های برق و کاهش مصرف برق دستگاه می شود.

بنابراین، یک چاپگر چند کاره در مقایسه با سایر چاپگرها، برق کمتری مصرف می کند.


معایب

هزینه خرید چاپگر چندکاره بسیار بالاست.

تعمیر و نگهداری نیز زیاد است زیرا در مقایسه با چاپگرهای دیگر، جوهر زیادی مصرف می کند.

تمام عملکردهای دیگر مانند دستگاه های کپی، دستگاه های کپی و چاپگرها از جوهر استفاده می کنند که باعث می شود جوهر به سرعت تمام شود.

وظایف به صورت متوالی انجام می شوند که به طور منطقی روند را کند می کند.

اگر چاپگر چند کاره از کار بیفتد یا خراب شود، کل دستگاه از کار می‌افتد، این بدان معناست که دیگر دستگاه کپی، اسکنر یا عکاس ندارید.



چاپگر حرارتی

چاپگر حرارتی توسط جک کیلبی اختراع شد که به عنوان چاپگر الکتروترمال، چاپگر انتقال حرارتی نیز شناخته می شود. در این چاپگرها از سوزن های حرارتی برای تولید تصویر روی کاغذ استفاده می شود. این نوع چاپگرها به طور گسترده در بانکداری، حمل و نقل هوایی، فروشگاه های مواد غذایی، سرگرمی، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، دستگاه های فکس و ماشین حساب استفاده می شود. ارزان هستند و سریع چاپ می شوند.

این فناوری برای کار سازمان مفید است زیرا قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. کارمندان می توانند بدون نگرانی به طور مداوم کار کنند زیرا نیازی به تعویض کارتریج یا روبان در این چاپگر نیست.



مزایای چاپگر حرارتی

یکی از مزایای اصلی چاپگر حرارتی این است که به تونر یا کارتریج نیاز ندارد.

استفاده از این نوع چاپگرها به دلیل داشتن دکمه های کمتر بسیار آسان است.

بدون سر و صدا.

آنها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند.

در مقایسه با سایر چاپگرها، آنها در چاپ تک رنگ سریعتر و کارآمدتر هستند.


معایب پرینترهای حرارتی

به طور کلی چاپگرهای حرارتی مانند چاپگرهای معمولی چاپ رنگی تولید نمی کنند.

گرمای زیاد در حین چاپ می تواند به مکانیزم چاپ آسیب برساند. در نتیجه در صورت خرابی دستگاه چاپ، باید هزینه تعمیرات و یا هزینه دستگاه جدید را پرداخت کنید.

برنامه ریز

پلاتر دستگاه یا چاپگری است که برای اولین بار توسط رمینگتون رند در سال 1953 اختراع شد.این دستگاه برای چاپ گرافیک طراحی شده است و به جای استفاده از جوهر از مداد، خودکار، نشانگر یا نوشته های دیگر استفاده می کند، یک خط پیوسته بکشید.

پلاتر به طور گسترده برای چاپ شماتیک و سایر کاربردهای مشابه استفاده می شود. لیست زیر انواع مختلف ردیاب ها را نشان می دهد:

کمپوست

قطعه پرداخت شده

پلاتر الکترواستاتیک

طرح جوهر افشان

یک کلاهبردار



مزایای پلاترها

پلاتر می تواند با کیفیت بهتری روی صفحات بزرگ 2 فوتی یا بیشتر کار کند.

می تواند بر روی آهن، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم، تخته سه لا و سایر مواد مسطح چاپ کند.

این قابلیت را دارد که تمام اشکال و الگوها را روی دیسک ذخیره کند. بنابراین، نیازی به آپلود چندین بار سند نیست.

می تواند هزاران بار بدون هیچ گونه تخریبی یک الگو ترسیم کند.



معایب پلاترها

پلاترها بسیار بزرگتر از چاپگرهای سنتی هستند.

پرینترها گرانتر از پرینترهای معمولی هستند.

مشاهده متن کامل:آوا فرهنگ آریا

دوربین و امنیت

 

فروشگاه انلاین بازار باز

https://bazaar-baz.com

می دانیم که امروزه در بستر اینترنت انواع سایتهای فروشگاهی ایجاد شده است. سایت های فروشگاهی که همچون مغازه برای صاحبین آن کاربرد دارد اما فروشگاه اینترنتی با مغازه تفاوت هایی دارد. یکی از تفاوت های بارز آن این است که مغازه را در یک بازه زمانی خاصی می توان باز کرد اما فروشگاه اینترنتی در کل 365 روز سال باز است.

یکی از سایتهای فروشگاهی که توانسته است مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند، سایت بازار باز می باشد. سایت بازار باز با ارائه خدماتی خارق العاده توانسته است لبخند رضایت را بر روی لب های مشتریان خود بنشاند. اگر به منوی سایت بازار باز دقت کنید متوجه خواهید شد که خدمات زیر به شما ارائه میشود که درباره آنها به صورت مختصر توضیحاتی خواهیم داد:

ست لباس دخترانه و زنانه

امروزه اکثر بانوان و دختران به دنبال لباسهای ست هستند و می خواهند که ظاهری آراسته داشته باشند. در سایت بازار باز انواع لباس های دخترانه و زنانه مانند مانتو بغل گت، ست کراپ و شلوار و... وجود دارد که با مراجعه به این بخش می توانید تمامی محصولات ست لباس دخترانه و زنانه را مشاهده بفرمایید و با انتخاب هر یک از آن ها و مطالعه توضیحات مربوط به هر محصول آن را خریداری کنید.

 

تزیینات منزل

خانه ای با دکوراسیونی شکیل برای هر فردی جذاب است. هر شخصی دوست دارد که بهترین تزیینات منزل را داشته باشد. اگر قصد دارید که لوازم تزیینی برای منزل خود تهیه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که از بخش تزیینات منزل دیدن فرمایید. در صورت دلخواه و مطابق با نیاز خود میتوانید هر یک از محصولات را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

دوربین و امنیت

به کمک دوربینهای مدار بسته بازار باز میتوانید امنیت منزل و محل کار خود را مضاعف کنید. تمامی محصولات این بخش از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند هستند. در بازار باز انواع دوربین های مداربسته 4 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی به فروش می رسد.

لوازم یدکی خودرو

خودرو همانند بسیاری از وسایل نیاز به مراقبت دارد و باید در مواقع لزوم یک سری لوازم یدکی برای آن خریداری شود تا بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه دهد. ممکن است وقت نداشته باشید که به بازار لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید. در بازار باز، انواع لوازم یدکی خودرو مانند دسته موتور، وایر شمع سیلیکونی و... به فروش می رسد. با مراجعه به این بخش میتوانید محصول مورد نیاز خود را ببینید و در صورت دلخواه آن را سفارش دهید.

ست لباس خواب

امروزه افراد زیادی به دنبال ست لباس خواب هستند و می خواهند که جدیدترین طرح ها و زیباترین آن ها را داشته باشند. اگر شما هم جزء این افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از محصولات ست لباس خواب بازار باز دیدن فرمایید.

 

 

بهداشت فردی

از گذشته تاکنون بهداشت فردی یکی از مهم ترین مواردی بوده که باید رعایت شود. با روش هایی از جمله کوتاهی ناخن، حمام کردن، شتشوی دست و صورت و دهان و دندان و... و محصولات زیادی همچون بادی اسپلش، خمیر دندان، ماسک مو، دهانشویه و... وجود دارد که به واسطه هر یک از آنها می توانید ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید.

 

اکسسوری و بدلیجات

شما به کمک اکسسوری و بدلیجات میتوانید جذاب ترین و مرتب ترین ظاهر را برای خود ایجاد کنید. اگر طرفدار این نوع وسایل هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از اکسسوری و بدلیجات سایت بازار باز دیدن کنید.

مواد غذایی

در سایت بازار باز یک سری مواد غذایی از جمله عصاره چای سبز زعفرانی فوری، مکمل طبیعی حاوی سیلیس الن، عصاره چای سبز فوری طعم دار، پودر کلاژن طعم دار به فروش می رسد. در صورت دلخواه می توانید از هر یک از این محصولات دیدن کنید و آن ها سفارش دهید تا در اسرع وقت به دستتان برسد.

رنگ مو

از گذشته تاکنون بانوان طرفدار رنگ مو بوده اند. رنگ موهایی که بتواند ظاهری سالم و مرتب به موها هدیه کند. اگر شما هم جزء این دسته افرادی هستید که قصد دارید یک رنگ مو با کیفیت بالا و قیمتی مناسب خریداری کنید به شما توصیه می کنیم که از محصولات این بخش مراجعه کنید.

کفش و صندل

فصل تابستان یکی از بهترین فصل هاییست که می توان از صندل ها به راحتی استفاده کرد. اگر به دنبال صندل طبی و راحت با ظاهری زیبا هستید، پیشنهاد سایت بازار باز به شما این است که از صندل های این سایت دیدن فرمایید. در صورت دلخواه می توانید هر یک از این صندل ها را انتخاب و خریداری کنید تا در اسرع وقت به دستتان برسد.

 

کیف و کوله

کیف چرم طبیعی، کیف دست بافت، کوله پشتی کوه نوردی، ساک دستی و... یکی از پر طرفدارترین وسایلیست که هر فردی می تواند استفاده کند و از وجود آن لذت ببرد. اگر به دنبال این نوع وسایل هستید یا می خواهید که هدیه ای خاص برای عزیزان خود تهیه کنید به شما پیشنهاد می کنیم که از محصولات این بخش دیدن فرمایید.

آرایشی بهداشتی

لوازم های آرایشی بهداشتی زیادی چه در سطح بازار چه در سایت ها وجود دارد که به کمک آن ها می توان ظاهری زیبا و سالم داشته باشید. البته به به شرطی که از بهترین محصولات استفاده کرده باشید. در سایت بازار باز محصولات آرایشی بهداشتی زیادی مانند پاک کننده آرایشی، رژ لب، ریمل، سایه چشم و... با بالاترین کیفیت ممکن و قیمتی مناسب به فروش می رسد.

 

دست بافت ها

امروزه محصولات دست بافت مثل فرشینه ماندالا، ماندالا فرشینه اولیتا طرفداران زیادی را برای خود دارد که به واسطه هر یک از محصولات دست بافت میتوان خانه ای زیبا و البته سنتی داشته باشید. اگه طرفدارا این نوع سبکها هستید میتوانید از محصولات این بخش دیدن کنید.

سازه های خمیری و دست سازها

عروس های روسی، مگنت یخچالی، مجسمه و غیره یکی از جذاب ترین وسایل تزیینی خاص برای منزل است. اگر به سازه های خمیری و دست سازها علاقه مند هستید می توانید به محصولات این بخش مراجعه کنید و در صورت دلخواه هر یک از آن ها سفارش دهید تا به دستتان برسد و صاحب یکی از این محصولات باشید.

کولر گازی کینی؟


تهویه مطبوع سیستمی است که می تواند رطوبت، دما و سرعت جریان هوا را کنترل کند. سیستم های تهویه مطبوع بر اساس اصل جریان سرما و گرما به نقطه مورد نظر مانند واحدهای فن کویل و دستگاه های دارای داکت اسپلیت هستند.


تاریخچه تهویه مطبوع

اصطلاح "تهویه مطبوع" معمولاً به خنک کردن یا خنثی کردن هوای داخلی برای آسایش حرارتی اشاره دارد. در یک مفهوم گسترده، اصطلاح تهویه مطبوع می تواند به هر شکلی از سرمایش، گرمایش، تهویه یا ضد عفونی اشاره کند که شرایط هوا را تغییر می دهد.

تهویه مطبوع دستگاه، سیستم یا مکانیزمی است که برای حذف گرما از یک فضا طراحی شده است که معمولاً از چرخه تبرید استفاده می کند اما گاهی اوقات از تبخیر مانند فن استفاده می کند. Glen Ellert به تهویه مطبوع به عنوان یک سیستم مکانیکی برای کنترل دما (با ارائه هوای خنک)، رطوبت (با تامین هوای خشک) و تهویه (با تامین هوای تازه) اشاره می کند.

تهویه مطبوع یک فرآیند یکپارچه است که عملکردهای زیادی را همزمان انجام می دهد. شرایط، انتقال و انتقال هوا را از طریق فضای هوایی انجام می دهد. گرمایش و سرمایش را از کارخانه مرکزی یا واحدهای پشت بام خود فراهم می کند. تهویه مطبوع دما، رطوبت، حرکت هوا، تمیزی هوا، سطح سر و صدا و اختلاف فشار را در محدوده های از پیش تعیین شده برای راحتی و سلامت ساکنان فضای تنظیم شده یا به منظور تولید محصول کنترل و حفظ می کند.

یک سیستم تهویه مطبوع یا HVAC&R، مانند فن کویل، از اجزا و وسایلی تشکیل شده است که برای تهویه هوا، حرکت آن در یک فضای مطبوع و کنترل پارامترهای محیطی داخلی یک فضای معین در محدوده دلخواه تنظیم شده اند.

اکثر سیستم های AC عملکردهای زیر را انجام می دهند:

انرژی لازم برای سرمایش و گرمایش را تامین کنید

هوای تغذیه را آماده کنید، یعنی. گرم کردن یا خنک کردن، مرطوب کردن یا رطوبت زدایی، تمیز کردن و ضدعفونی کردن و کاهش صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R.



هوای تازه را با هوای کافی در فضای باز در هوای تازه پخش کنید.

کنترل و حفظ پارامترهای محیطی داخل ساختمان مانند دما، رطوبت، تمیزی، حرکت هوا، سطح صدا و غیره.

بخش کانال

کولرهای گازی مجزا از دو واحد تشکیل شده است - یونیت داخلی که معمولاً در یونیت های سقفی و بیرونی نصب می شوند. دو واحد داکت اسپلیت با هم کار می کنند تا چرخه ای از تبرید را تشکیل دهند که در آن هوا همراه با تهویه مطبوع از طریق یک سری کانال ها و دریچه ها به گردش در می آید. به دلیل کارایی و سهولت جابجایی، لوله های اسپلیت به طور کلی سیستم خوبی برای ساختمان های بزرگ هستند.

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

کولر گازی اسپلیت داکت یک سیستم خنک کننده است که از یک مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که می تواند به راحتی بین گاز و مایع جابجا شود و در این فرآیند دما را تغییر دهد. سیستم داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خروجی از خانه استفاده می کند.



اجزای اصلی یک لوله اسپلیت عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را گرفته و به گاز فشار قوی تبدیل می کند. هنگامی که هوای گرم خانه شما از روی رادیاتور عبور می کند، خنک می شود و از طریق کویل های اواپراتور به خانه باز می گردد.

کمپرسور: گاز مبرد فشار بالا از طریق کمپرسور یونیت خارجی اسپلیت داکت به گردش در می آید. کمپرسور گاز را به مایع تبدیل می کند.

تجهیزات: مایع از طریق کانال توزیع و به واحد خارجی جریان می یابد. کویل ها دارای یک فن هستند که آب را می دمد که مقداری از گرما را از آب سرد داخل خارج می کند. آب از یک شیر انبساط عبور می کند، که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور برای تکرار چرخه، آن را بیشتر خنک می کند.

سایر ویژگی های مهم سیستم اسپلیت کانال عبارتند از:

توری هوای برگشتی: جایی که هوا به خانه شما کشیده می شود.

فیلتر: فیلتر در کوره هوای برگشتی قرار دارد و به فیلتر گرد و غبار، کثیفی و سایر آلاینده ها کمک می کند.

ترموستات: یک ترموستات (یا سنسور) با کانال تقسیم شده که دمای ناحیه تنظیم شده را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را در صورت نیاز تنظیم کند.

کنترل ها: کنترل ها محل نصب سیستم و معمولا روی دیوار هستند. اگر کولر گازی کانالی با عملکردهای هوشمند دارید، می توانید آن را از دستگاه های دیگر مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود کنترل کنید.


سیستم های یونیت فن کویل

از بسیاری جهات، سیستم های فن کویل شبیه به سیستم های القایی هستند و از سیستم های متناوب، غیر متناوب و چهار لوله استفاده می کنند. واحدهای فن کویل معمولاً در زیر یک پنجره یا در یک طاقچه سقفی نصب می شوند که تعدادی پریز برق از آن تغذیه می شود. در حالت دوم می توان از فضای خالی سقف برای برگشت هوا استفاده کرد.

واحد اتاق فن کویل شامل فن، کویل، توری و فیلتر هوای تغذیه و برگشت می باشد. با سیستم چهار لوله، کویل با آب سرد و گرم تامین می شود. دمای اتاق از طریق ترموستات فن کویل یا کنترل سرعت فن یا شیر دو پورت روی کویل واحد اتاق حفظ می شود.

در جایی که هوای تهویه از طریق یک کوره روی دیوار بیرونی کشیده می‌شود، تراکم در سیم‌پیچ‌های واحد فن کویل رخ می‌دهد که به سینی تخلیه و لوله نیاز دارد. مشکلاتی نیز ممکن است با آلودگی و نفوذ صدا از محیط بیرون ایجاد شود.

کنوکتور فن برای تامین هوای تازه (در فضای باز) راه حل رضایت بخش تری برای نیازهای تهویه است. واحدهای فن کویل انعطاف پذیری بیشتری را در مکان یابی واحد فراهم می کنند، همانطور که یک سیستم القایی این کار را انجام می دهد و مقداری کنترل بر رطوبت اتاق را فراهم می کند. هوای تازه را می توان به واحد ترمینال کنوکتور فن هدایت کرد یا از یک خروجی مستقل از واحد اتاق تامین کرد. اگر دو جریان هوای تغذیه از نقاط جداگانه در اتاق تخلیه شوند، چرخه سایکرومتری را می توان به عنوان یک سیستم واحد القایی ترسیم کرد.


مرجع: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214074-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


انتخاب رشته و ارزیابی نمره



ما به شما خواهیم گفت که چه رتبه ای کسب خواهید کرد

بر اساس درصد گواهینامه و پیشرفت تحصیلی (معدل کتبی) و با در نظر گرفتن تاثیر نهایی معدل، جایگاه کسب شده در آزمون را به اطلاع شما خواهیم رساند.


ما به شما می گوییم که کجا قبول می شوید

بر اساس ارزیابی گواهی های فارغ التحصیلی سال گذشته، دقیقاً به شما خواهیم گفت که شانس شما برای پاس کردن هر کد از بخش کتاب سازماندهی انبوه چقدر است.


فیلدهایی را که باید انتخاب کنید به شما می گوییم

در انتخاب رشته باید بدانید که کدام رشته را انتخاب کنید و از کدام رشته استفاده نکنید. با یک تست دقیق، به شما خواهیم گفت که کدام شاخه با مهارت ها و توانایی های شما مطابقت دارد.


ما به شما می گوییم چگونه انتخاب کنید

ما با توجه به اولویت های دانشگاه ها از نظر کیفیت، اعتبار و محبوبیت املاک، انتخاب شما را انجام می دهیم، سپس ملک ها را بر اساس میزان پول، مسکن، بازار کار و آینده زمین اولویت بندی می کنیم. .

تصمیم برای انتخاب بالاتر یا پایین مسیر زندگی را تغییر می دهد.

تصمیم به عدم انتخاب عالی چون فکر می‌کنید قبول نخواهید شد، باعث از بین رفتن تحصیلات بهتر می‌شود.

تصمیم به انتخاب نکردن چیزی به دلیل استرس دیگران یا افکار منفی خودمان در آینده به یک نگرانی بزرگ تبدیل می شود.

برای تصمیم گیری بهتر، توصیه می کنیم یک ویدیوی جداگانه تماشا کنید.


سهمیه ها و استانداردهای ملی

بر اساس درصدها و میانگین امتیازات در منطقه شما، سهم 5 درصد شهید (در صورت داشتن سقف) و رتبه کلی کشور به شما اطلاع داده می شود. محدوده رتبه بندی داده شده بر اساس درصد آزمون و میانگین کتبی است.


با شرایط خود خارج شوید

همه انتخاب های شما در اوج سهولت و سادگی اولویت دارند. این کار بر اساس معیارهای بسیار مهم انجام می شود. این معیارها عبارتند از: کیفیت و استاندارد علمی دانشگاه، بازار کار و محبوبیت رشته تحصیلی، شهریه دانشگاه، فاصله و نزدیکی دانشگاه به محل سکونت شما.


سنجش استعدادها و علایق واقعی شما

نرم افزار انتخاب رشته 3 مرحله ای نرم افزار کاملی است که علایق و توانایی های شما را بر اساس پاسخ شما به سوالاتش تحلیل می کند و دقیقا به شما می گوید که در کدام رشته ها و شغل ها مهارت دارید، بیشترین مهارت را دارید. حتی اگر مهارت ها و توانایی های خود را نمی دانید، این نرم افزار انتخاب سایت 3 مرحله ای آنها را به شما می گوید.
ادامه نوشته:https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/


تفاوت بین پرینترهای جوهرافشان و لیزری


آیا تا به حال خواسته اید یک چاپگر بخرید؟ چاپگرها یکی از مهم ترین وسایلی هستند که در هر کسب و کار و تقریباً در هر محیطی مورد استفاده قرار می گیرند. زمینه استفاده از آن بسیار زیاد است و گاهی اوقات می توان چندین نوع چاپگر را حتی در شرکت ها یا سازمان های خصوصی مانند انتشارات، دفاتر نشر روزنامه و ... مشاهده کرد. پرینترهای لیزری و جوهرافشان از مهم ترین و پرکاربردترین پرینترهای موجود در بازار هستند. هر دوی اینها مزایا و معایبی دارند و کاربردهای خاصی دارند. مقایسه ها و بررسی های تخصصی به شما کمک می کند تا انتخاب های بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. در این مقاله سعی کرده ایم تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری را به زبان ساده توضیح دهیم.


مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته پرینترهای لیزری و جوهرافشان از نظر کارایی تفاوت های زیادی دارند. اگرچه این دو چاپگر وظیفه چاپ را بر عهده دارند، اما عملکرد، هزینه های نگهداری و حتی مزایا و معایب آنها برای همه متفاوت است.

سوال اینجاست که چه عواملی این دو چاپگر را متمایز می کند. پرینترهای جوهرافشان یا لیزری چیست؟


چه چاپگر الاغ و جوهر افشان؟

چاپگرهای جوهرافشان دستگاه هایی هستند که قطرات بسیار ریز جوهر را روی کاغذ می پاشند. این نوع چاپگرها معمولاً مقرون به صرفه و از نظر ظاهری جمع و جور هستند.

از آنها می توان هم برای چاپ متون و هم برای چاپ تصاویر رنگی با کیفیت بالا استفاده کرد. اکثر عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس های رنگی استفاده می کنند.

اما اولا، اگرچه این نوع چاپگرها ممکن است قیمت مناسبی داشته باشند، به خاطر داشته باشید که هزینه نگهداری و خرید کارتریج آنها بالا خواهد بود.


پرینتر لیزری چیست؟

پرینترهای لیزری نیز دستگاه چاپ محسوب می شوند. با این حال، آنها روش چاپ کاملا متفاوتی نسبت به چاپگرهای جوهرافشان دارند. اساساً این نوع چاپگر با استفاده از اسکن لیزری داده ها را از رایانه یا لپ تاپ به یک صفحه کاغذ خالی و یک نوار کاست منتقل می کند.

کارتریج های پرینتر لیزری به جای جوهر با یک ماده پودر مانند به نام تونر کار می کنند. پودری است که روی کاغذ کشیده می شود و مدارک مورد نیاز با اسکن لیزری و الکتریسیته ساکن چاپ می شود.

قیمت خرید پرینتر لیزری بیشتر از پرینتر جوهر افشان همان مدل است. اما در عین حال هزینه نگهداری آنها کم و سرعت چاپ بالاست. بنابراین از نظر خرید مقرون به صرفه تر به نظر می رسند.


از چاپگر برای چه استفاده می کنید؟

قبل از خرید چاپگر، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که برای چه کاری از آن استفاده می کنید؟ بسیاری از افراد چاپگرهای جوهرافشان را برای خرید انتخاب می کنند. اما مشکل اصلی این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر جوهر افشان خود استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. اگرچه پرینترهای لیزری گران تر هستند، اما به نظر می رسد انتخاب خوبی برای کسانی باشد که از چاپگر خود کم استفاده می کنند.

چاپگرهای لیزری مجهز به جوهر هستند. اگر برای مدت طولانی از چاپگر لیزری استفاده نکنید، جوهر برخلاف جوهر خشک نمی شود.

با این حال، آنچه مهم است استفاده شما از چاپگر و نیاز شماست. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر رنگی با وضوح بالا دارید، چاپگرهای جوهرافشان به خوبی کار می کنند. اگر شما هم از چاپگر استفاده می کنید، اما نیازی به چاپ رنگی ندارید، حتما یک چاپگر لیزری تک رنگ انتخاب کنید.


چاپگر تک رنگ چیست؟

حتماً نام چاپگرهای تک رنگ را بارها شنیده اید، بنابراین ممکن است از شما بپرسند که آیا نوع خاصی از چاپگرها هستند یا پرینترهای لیزری یا جوهرافشان محسوب می شوند؟

چاپگرهای تک رنگ پرینترهایی هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگر تنها به یک گرم جوهر سیاه نیاز دارد.

چاپگرهای تک رنگ در مدل های جوهرافشان و لیزری را می توانید از برندهای مختلف تهیه کنید.


چاپگر رنگی چیست؟

برخلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارند. این چاپگرها دارای تونر یا جوهر رنگی هستند و اغلب انتخاب خوبی برای چاپ عکس و گرافیک هستند. درست مانند یک چاپگر تک رنگ، می توانید این نوع چاپگر را در مدل های جوهرافشان و لیزری تهیه کنید.


تفاوت بین چاپگر جوهر افشان و لیزری

اگرچه چاپگرهای لیزری و جوهرافشان هر دو فرآیند چاپ را انجام می دهند. اما تفاوت هایی نیز دارند. با دانستن این تفاوت ها، کاربران با توجه به نیاز خود یکی از این چاپگرها را انتخاب خواهند کرد. تفاوت ها به شرح زیر است.


فناوری چاپ در پرینترهای لیزری و جوهرافشان

اولین تفاوتی که در مورد این دو چاپگر می توان ذکر کرد، تکنولوژی عملکرد آنهاست. چاپگرهای جوهرافشان با استفاده از نازل های مخصوص جوهر را روی کاغذ اسپری می کنند. جوهر مایع از نازل های کوچک عبور می کند و متن یا تصاویر را چاپ می کند.

پرینترهای لیزری از تونر استفاده می کنند که نوعی پودر است. پودر تونر دارای ذرات بسیار ریز است. این ذرات به واحد می چسبند و در تماس غلتک ها با کاغذ حل می شوند.

نکته مهم: یکی از بزرگترین مشکلات پرینترهای جوهرافشان مربوط به فناوری جوهرافشان است. برخی معتقدند که جوهر روی کاغذ خیلی آهسته خشک می شود و مستعد آلودگی است.

اما چاپگرهای جوهر افشان حرفه ای مانند HP و Canon به سیستم تنظیم جوهر مجهز هستند. در نتیجه از این مشکل جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، کیفیت ساخت کاغذهای چاپگر مخصوص به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در نتیجه احتمال بازگشت جوهر به آنها کاهش یافته است.


وضوح چاپ در چاپگرهای لیزری و جوهر افشان

کیفیت چاپ نشان دهنده کیفیت چاپ است. این اندازه گیری بر حسب نقطه در اینچ محاسبه می شود. یعنی هر چه تعداد نقاط در اینچ بیشتر باشد، کیفیت چاپ بهتر است.



گواهی یا چاپ ریز

بسیاری از مردم بر این باورند که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ رنگی و چاپگرهای لیزری برای چاپ سیاه و سفید بهترین دقت چاپ را دارند.

شاید تا چند سال پیش این باور کاملاً درست بود، اما اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی، برند HP چاپگرهای لیزری شگفت انگیزی تولید کرده است، اگرچه لیزرها وضوح چاپی به اندازه پرینترهای جوهرافشان دارند.

بالاترین وضوح چاپ 1200 نقطه در اینچ در 1200 نقطه در اینچ است. بنابراین، هنگام خرید هر یک از این چاپگرها، به شماره وضوح چاپ توجه کنید.


سرعت چاپ در پرینترهای لیزری و رنگی

پرینتر لیزری: این نوع چاپگر مخصوص شرکت هایی طراحی شده است که نیاز به چاپ زیاد روزانه دارند. به همین دلیل سرعت چاپ آنها بسیار بالاست. سرعت چاپ این نوع چاپگر 15-100 صفحه در دقیقه است.

چاپگرهای جوهرافشان: پرینترهای جوهرافشان سرعت کمتری دارند و به دلیل هزینه پایین عموماً برای مصارف خانگی یا مجموعه های کوچک مناسب هستند. این نوع چاپگر 16 بار در دقیقه چاپ می کند.

قطعاً پرینترها دارای قطعات داخلی هستند که اگر بیش از حد معمول از آنها استفاده کنید می شکند. شرکت هایی که چاپگر تولید می کنند، تعداد کل عملیات ماهانه چاپگرهای خود را گزارش می دهند.

معمولا چاپگرهای اچ پی یا کانن، چه لیزری و چه جوهر افشان، توانایی چاپ حجم زیاد در ماه را دارند.

البته وجود کارتریج های باکیفیت و ظرفیت بالای آن ها نقش مهمی در حجم چاپ ماهانه دارد. پرینترهای جوهر افشان سنگین می توانند تا 1000 صفحه در ماه چاپ کنند.

کارتریج تونر معمولاً بزرگتر است. انتظار می رود چاپگر لیزری تقریباً 3000 صفحه در ماه را بدون نیاز به تونر جدید چاپ کند.

نکته مهم: به واحد رسانای نوری توجه کنید: علاوه بر تونر، واحد نوررسانا نیز بر حجم چاپ ماهانه تأثیر می گذارد. تونر و واحد درام از اقلام مصرفی هستند. در حالی که با چاپگرهای جوهر افشان فقط به یک کارتریج جوهر نیاز دارید، در پرینترهای لیزری به تونر و یک سیلندر تصویر نیاز دارید.

واحد درام پودر تونر را به کاغذ منتقل می کند. هر بار که کارتریج تونر را دوباره پر می کنید، بررسی کنید که آیا به یک واحد درام جدید نیاز دارید یا خیر. اگر از چاپگر لیزری خود به طور بهینه استفاده می کنید، ممکن است پس از 3 تا 4 بار شارژ کارتریج تونر، فقط به یک واحد درام نیاز داشته باشید.


مزایا و معایب پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته هر کدام از این پرینترها مزایا و معایبی دارند. هر یک از آنها برای برخی از کاربران موثر و برای برخی دیگر بسته به کاربردشان بی اثر است. البته، دانستن مزایا و معایب هرکدام، درک عمیق‌تری از نحوه کار آنها ارائه می‌کند. در زیر برخی از مزایا و معایب مهم این دو چاپگر را فهرست کرده ایم.


مزایای چاپگرهای جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان به گونه ای طراحی شده اند که کوچک و سبک بوده و برای استفاده در محیط های خانگی یا مشاغل کوچک مناسب باشند.

آنها اسناد و عکس های رنگی را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

آنها ارزان تر از پرینترهای لیزری هستند.

قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ را دارند.

پر کردن مجدد جوهر هزینه های چاپ را کاهش می دهد.


معایب پرینترهای جوهر افشان

به طور کلی، جوهر، هزینه های نگهداری و ذخیره سازی بالا است.

عملکرد کندتر از پرینترهای لیزری است.

چرخه ماهانه کوتاهی دارد.

می توانیم جوهر برداریم و روی کاغذ پخش کنیم.

بدون جوهر نمی توانید راهرو را پر کنید.

از آنجایی که جوهر مایع است، اگر به طور منظم از چاپگر جوهر افشان خود استفاده نکنید، جوهر داخل کارتریج ها به مرور زمان خشک می شود.

مزایای پرینترهای لیزری

سرعت چاپ بسیار بالایی دارند.

قابلیت چاپ در سایزها و رزولوشن های مختلف را دارند.

چرخه کاری ماهانه بالایی دارند.

تونر ارزان تر از جوهر است.

بر خلاف جوهر، تونر خشک نمی شود و بادوام است.

هزینه تعمیر و نگهداری معقول است.

معایب پرینتر لیزری

من در چاپ تصاویر پیچیده و تصاویر رنگی مشکل دارم.

در مقایسه با چاپگرهای جوهرافشان، بزرگتر و سنگین تر است.

به انواع کاغذ حساس است و بر خلاف چاپگرهای جوهرافشان قادر به چاپ روی هیچ کاغذی نیستند.

هزینه خرید اولیه بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.


نتیجه

اینکه کدام چاپگر را برای خرید و استفاده انتخاب می کنید کاملاً به استفاده شما بستگی دارد، به عنوان مثال، چند بار از چاپگر استفاده می کنید، چقدر حاضرید برای آن هزینه کنید و برای چه چیزی از آن استفاده می کنید. اما قبل از انتخاب، هزینه های نگهداری و تعمیر، قیمت روز چاپگر و برند آن را بررسی کرده و چاپگر مورد نظر را با توجه به خواسته و نیاز خود انتخاب کنید. این نکات می تواند برای شما بسیار مفید باشد و به شما در انتخاب بهتر کمک کند

برای انتخاب پرینتر مورد نیاز خود می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و یا از طریق تلفن و واتساپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رفرنس مقاله: https://avafarhang.com/