آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

بررسی کامل مدل های چاپگر


همه شما می دانید چاپگر چیست. اما اجازه دهید یک بار دیگر به شما توضیح دهیم که چاپگر چیست و چگونه از آن استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد تاریخچه چاپگرها و انواع چاپگرها صحبت کنیم. در نهایت توضیح می دهیم که چه معیارهایی را هنگام خرید چاپگر در نظر بگیرید. اگر به انتهای مقاله رسیدید و سوالی در مورد چاپگر دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.


تاریخ

اولین چاپگر توسط کارولی بابیچ در قرن نوزدهم اختراع شد. با این حال وجود چنین وسیله ای تا سال 2000 چندان شناخته شده نبود. در سال 1968، اولین چاپگر الکترونیکی EP-101 توسط یک شرکت ژاپنی اختراع شد.

چاپگرها، مانند تمام فناوری ها، در حال تکامل هستند. در مراحل اولیه تکامل، چاپگرهای ماتریس نقطه ای متن و گرافیک را با هم ترکیب کردند و محصولی با کیفیت پایین در اختیار کاربر قرار دادند.

بعدها گله ها به بازار آمدند که پیشرفت بزرگی برای نقشه کشان بود. HP اولین شرکتی بود که پرینترهای لیزری را به بازار معرفی کرد. ورود پرینترهای لیزری به بازار در نشر رومیزی انقلابی بود.

امروزه بسیاری از چاپگرها می توانند عکس ها را با کیفیتی که می خواهید برای شما چاپ کنند. دلیل این کیفیت این است که DPI چاپگرهای جدید بسیار بالا است. DPI تعداد نقاطی است که در هر اینچ از تصویر چاپ می شود. هرچی بیشتر بهتر.


چاپگر چیست؟

چاپگر یک دستگاه خروجی سخت افزاری خارجی است. اصل چاپگر تبدیل یک سند دیجیتال به یک سند فیزیکی است. حال این سند می تواند متن، تصویر یا هر دو متن و تصویر باشد. برای چاپ سند، سند را باز کنید، روی گزینه Print در منوی File کلیک کنید.

پرینترهای سه بعدی و دو بعدی هم داریم. چاپگرهای سه بعدی برای ایجاد اشیاء سه بعدی واقعی استفاده می شوند. چاپ دو طرفه مشابه چاپ متن و عکس است.


انواع پرینتر

اگرچه این روزها بیش از دو نوع پرینتر وجود دارد، در حالی که هدف ما در این مقاله آشنایی شما با پرینترها است، انواع دیگری از چاپگرها را نیز ارائه کرده ایم.

موکاپی

پرینترهای لیزری

پرینترهای سه بعدی

چاپگرهای LED

پرینترهای تک رنگ

چاپگرهای ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای

چاپگرهای همه کاره یا چند منظوره

ترمالدراکر

پلاتر


پرینترهای جوهرافشان

در مقاله چاپگر جوهر افشان چیست توضیحات مفصلی در مورد این دسته از پرینترها دادیم. اما برای اتمام این مقاله در اینجا به توضیح مختصری در مورد این چاپگرها می پردازیم.

چاپگرهای جوهرافشان یک دسته پرینتر محبوب در میان کاربران خون هستند. روش کار این چاپگرها به این صورت است که جوهر را روی کاغذ برای چاپ کاراکترها اسپری می کنند. یک چاپگر جوهر افشان از یک تغذیه کننده کاغذ، یک کارتریج جوهر و یک سر چاپ تشکیل شده است.

کارتریج، منبع رنگ برای چاپگر. جوهر در یک کارتریج ذخیره می شود. برای چاپ اسناد رنگی از کارتریج های جوهر حاوی رنگ های آبی، قرمز، زرد و سیاه و سفید استفاده می شود.

این نوع چاپگر تصاویری با کیفیت بالا با رنگ های زنده تولید می کند. علاوه بر این، چاپگرهای جوهرافشان نسبت به سایر چاپگرها مقرون به صرفه تر و راحت تر هستند. به خاطر داشته باشید که چاپگرهای جوهرافشان در چاپ عکس بسیار بهتر از چاپگرهای دیگر هستند.


پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری اولین بار در سال 1971 معرفی شدند. این چاپگرها از فناوری لیزری یا ضربه ای برای چاپ یک سند دیجیتال استفاده می کنند. هنگامی که یک سند دیجیتال به چاپگر داده می شود، یک پرتو لیزر با کمک بار الکتریکی، سند را روی یک سیلندر با پوشش سلنیوم می کشد. هنگامی که درام شارژ می شود، تونر (که حاوی تونر خشک است) خارج می شود. جوهر عکس شارژ شده در درام و درام مخلوط می شود. سپس با حرارت و فشار، تصویر بر روی کاغذ نقش می بندد. پس از چاپ، جوهر اضافی جمع می شود و بار الکتریکی ایجاد می شود.

اکثر پرینترهای لیزری تک رنگ هستند. اگر تک رنگ نباشند بسیار گران هستند.

همانطور که متوجه شدید، تفاوت بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری این است که جوهر چاپگرهای لیزری خشک است، اما جوهر چاپگرهای جوهر افشان مایع است. یک چاپگر جوهر افشان تقریبا ده برابر پرینتر لیزری گرانتر است و پس از خرید هزینه زیادی دارد، زیرا جوهر باید دائماً تعویض شود.

اگر کاغذ مرطوب باشد، چاپگر جوهر افشان کاغذ را منجمد می کند. اما پرینترهای لیزری بهتر چاپ می کنند. چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ اسناد چندان مفید نیستند، در حالی که چاپگرهای لیزری می توانند اسناد را به خوبی چاپ کنند.


مزایای پرینتر لیزری:

این نوع چاپگرها ظرفیت کاغذ زیادی دارند.

قیمت آنها از چاپگرهای جوهرافشان کمتر است.

آنها توانایی چاپ سریع اسناد را دارند.

آنها مفیدتر هستند.



معایب پرینترهای لیزری:

چاپگرهای لیزری ممکن است نیاز به یک دوره گرم کردن داشته باشند.

پرینترهای لیزری حجیم هستند زیرا به فناوری لیزر و درام تصویربرداری نیاز دارند.

نیاز به ولتاژ بالا منجر به انتشار کربن کم می شود.



پرینتر سه بعدی

یکی از بزرگترین پیشرفت ها در تاریخ فناوری چاپ، چاپگر سه بعدی در سال 1984 توسط چاک هال اختراع شد. این چاپگر اشیاء و دستگاه های سه بعدی را با رزین با کیفیت بالا تولید می کند. در این چاپ از موادی مانند پلاستیک، پلیمر، مواد فلزی و یا حتی مواد غذایی استفاده می شود.


استفاده از پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی در زمینه های مختلف قابل استفاده هستند. باستان شناسی، مهندسی فضا، سیستم های اطلاعاتی، دندانپزشکی، بیوتکنولوژی و غیره. به عنوان مثال، باستان شناسان می توانند از چاپگرهای سه بعدی برای بازسازی اشیای گمشده استفاده کنند.


مزایای پرینترهای سه بعدی

مزیت بزرگ چاپگر سه بعدی این است که کاربران می توانند اشیاء را در قالب سه بعدی چاپ کنند.

استقلال کامل دارد.

به راحتی در دسترس و مقرون به صرفه است.

اسناد را با کیفیت بهتر چاپ می کند.

شکل ها و هندسه های نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

معایب پرینترهای سه بعدی

هزینه اولیه و چسب این چاپگرها بالاست.

یک تکنیک در حال توسعه است.

انرژی زیادی مصرف می کند.

موادی که او استفاده می کند در بازار موجود نیست.

سرعت عمل کمی کند است.



چاپگر LED

چاپگر LED بیشتر شبیه پرینتر لیزری است. از سیستم درام، جوهر و فیوزر برای چاپ اسناد سیاه یا رنگی استفاده می کند. این نوع چاپگرها چشمگیر نیستند، اما به جای استفاده از لیزر در هد چاپ، از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کنند. این چاپگرها توسط OKI در سال 1989 اختراع شدند.

بین پرینترهای لیزری و پرینترهای LED تفاوت وجود دارد. چاپگرهای LED از یک نوار LED برای ایجاد شارژ ثابت بر روی درام برای جذب جوهر استفاده می کنند. در حالی که پرینترهای لیزری از لیزر و آینه استفاده می کنند. اگرچه چاپگرهای LED در مقایسه با پرینترهای جوهرافشان و لیزری محبوبیت زیادی ندارند.


مزایای چاپگرهای LED

فرآیند تولید پرینترهای LED ارزانتر از پرینترهای لیزری است.

چاپگرهای این نوع معمولاً با گارانتی رایگان ارائه می شوند.

این چاپگرها قابلیت چاپ روی کاغذ ضخیم را دارند.


با جوهر جامد چاپ می کند

چاپگر جوهر جامد به دسته پرینترهای لیزری تعلق دارد. این چاپگر برای صرفه جویی در هزینه شما طراحی شده است. این چاپگر از فناوری جوهر منحصر به فردی استفاده می کند که قبل از استفاده ذوب می شود. چاپگرهای جوهر افشان جوهر را مستقیماً روی کاغذ می پاشند. با این حال، چاپگرهای جوهر جامد با پاشیدن جوهر روی درام چاپ می کنند.

مزایای چاپگرهای جوهر جامد

کیفیت چاپ پرینترهای جوهر جامد خوب است.

می توانید روی هر چیزی مانند پاکت نامه، کاغذ بازیافتی، جعبه شفاف و مقوا چاپ کنید.

کار با چاپگرهای جوهر جامد آسان است. جوهر این چاپگر از روغن گیاهی غیر سمی ساخته شده است و وقتی آن را در دست می گیریم ذوب نمی شود.

برخلاف پرینترهای لیزری یا جوهرافشان، این چاپگر جوهر نشتی ندارد.

این نوع چاپگرها قادر به چاپ سریع اسناد هستند و می توانند تا 30 صفحه در دقیقه چاپ کنند.

افزودن جوهر به یک چاپگر حالت جامد آسان است.

در مقایسه با پرینترهای لیزری رنگی فضای کمتری را اشغال می کند.

این پرینترها و قطعات آن با کارتریج تونر رنگی و پرینترهای لیزری رنگی در دسترس هستند.



معایب چاپگرهای جوهر جامد

این چاپگرها ممکن است بعد از مدتی داغ شوند. بنابراین، شما باید آنها را برای مدتی خاموش کنید.

آنها به نور ماوراء بنفش حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ممکن است به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهند.

مصرف انرژی این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری بیشتر است و عمدتاً برای پرینت های زیاد استفاده می شود.

اگر در وسط فشار خاموش شوند، مدتی طول می کشد تا دوباره گرم شوند.


چاپگر نقطه ای

یکی از دستگاه‌هایی که در این مقاله ارزش بررسی دارد، چاپگر ماتریس نقطه‌ای است که توسط IBM در سال 1957 معرفی شد. همچنین در سال 1970، Centronics اولین چاپگر ماتریس نقطه‌ای را ایجاد کرد.

این چاپگر با استفاده از هد چاپ جوهر را به نواری می‌رساند که هزاران نقطه ریز را برای تشکیل تصاویر و متن ایجاد می‌کند. امروزه این چاپگرها در مقایسه با پرینترهای لیزری و جوهرافشان به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند زیرا سرعت چاپ پایین و تصاویر با کیفیت پایینی تولید می کنند. با این حال، چاپگرهای ماتریس نقطه ای هنوز در برخی صنایع مانند شرکت های تحویل بسته و فروشگاه های قطعات خودرو استفاده می شوند.


مزایای چاپگرهای ماتریس نقطه ای

چاپگرهای ماتریس نقطه ای در مقایسه با اکثر چاپگرها قیمت کمتری دارند و هنوز در بازار موجود هستند.

بر خلاف پرینترهای غیر ضربه ای، این قابلیت را دارد که نسخه های کربنی چاپگرهای تخصصی را چاپ کند

هزینه چاپ این پرینترها نسبت به سایر چاپگرها کمتر است.

علاوه بر این، این ماشین ها نسبت به ماشین های دیگر هزینه نگهداری کمتری دارند.


معایب چاپگر ماتریس نقطه ای

سرعت چاپگر ماتریس نقطه ای یا ماتریس نقطه ای در مقایسه با چاپگر بدون تاثیر پایین است و خروجی واضح نیست.

وقتی سوزن ها به لبه کاغذ برخورد می کنند صدای بلندی شنیده می شود.

چاپ با این چاپگرها می تواند زمان بر باشد، زیرا باید کاغذ را به روش خاصی در چاپگر قرار دهید.


چاپگر چند کاره

چاپگر چند منظوره یک دستگاه سخت افزاری است که می تواند کارهای مختلفی مانند چاپ، اسکن، فکس و کپی را انجام دهد. به آن چاپگر همه کاره نیز می گویند. چاپگرهای چند منظوره برای ادارات و مشاغل بسیار مناسب هستند زیرا باعث صرفه جویی در هزینه می شوند. یک شرکت تجاری می تواند به جای خرید اسکنر، دستگاه فکس، دستگاه کپی و چاپگر، یک چاپگر چندکاره بخرد. اگرچه چاپگر باید از طریق یک اتصال سیمی یا بی سیم به رایانه متصل شود، گاهی اوقات می توان آنها را به عنوان دستگاه کپی مستقل از صفحه کنترل کنترل کرد.

فواید

چاپگرهای چند منظوره می توانند در هزینه اولیه شما صرفه جویی کنند.

این نوع چاپگرها به دلیل صرفه جویی در فضا برای خانه و محل کار مفید هستند. یافتن فضایی برای دستگاه فکس، چاپگر و اسکنر می‌تواند دشوار باشد، اما با فضای محدود، یک چاپگر چند منظوره می‌تواند بیشتر از چاپ، فکس و اسکن انجام دهد.

یکی از بهترین مزایای چاپگرهای همه کاره این است که سریعتر از چاپگرهای لیزری یا سایر چاپگرها کار می کنند.

همچنین، برخی از چاپگرهای چند منظوره می توانند اسناد چاپ شده، فکس، تصاویر اسکن شده و کپی را به طور همزمان ارسال کنند.

علاوه بر این، این چاپگر برای تامین برق کل نصب تنها به یک کابل نیاز دارد که باعث کاهش شلوغی کابل های برق و کاهش مصرف برق دستگاه می شود.

بنابراین، یک چاپگر چند کاره در مقایسه با سایر چاپگرها، برق کمتری مصرف می کند.


معایب

هزینه خرید چاپگر چندکاره بسیار بالاست.

تعمیر و نگهداری نیز زیاد است زیرا در مقایسه با چاپگرهای دیگر، جوهر زیادی مصرف می کند.

تمام عملکردهای دیگر مانند دستگاه های کپی، دستگاه های کپی و چاپگرها از جوهر استفاده می کنند که باعث می شود جوهر به سرعت تمام شود.

وظایف به صورت متوالی انجام می شوند که به طور منطقی روند را کند می کند.

اگر چاپگر چند کاره از کار بیفتد یا خراب شود، کل دستگاه از کار می‌افتد، این بدان معناست که دیگر دستگاه کپی، اسکنر یا عکاس ندارید.



چاپگر حرارتی

چاپگر حرارتی توسط جک کیلبی اختراع شد که به عنوان چاپگر الکتروترمال، چاپگر انتقال حرارتی نیز شناخته می شود. در این چاپگرها از سوزن های حرارتی برای تولید تصویر روی کاغذ استفاده می شود. این نوع چاپگرها به طور گسترده در بانکداری، حمل و نقل هوایی، فروشگاه های مواد غذایی، سرگرمی، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی، دستگاه های فکس و ماشین حساب استفاده می شود. ارزان هستند و سریع چاپ می شوند.

این فناوری برای کار سازمان مفید است زیرا قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. کارمندان می توانند بدون نگرانی به طور مداوم کار کنند زیرا نیازی به تعویض کارتریج یا روبان در این چاپگر نیست.



مزایای چاپگر حرارتی

یکی از مزایای اصلی چاپگر حرارتی این است که به تونر یا کارتریج نیاز ندارد.

استفاده از این نوع چاپگرها به دلیل داشتن دکمه های کمتر بسیار آسان است.

بدون سر و صدا.

آنها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند.

در مقایسه با سایر چاپگرها، آنها در چاپ تک رنگ سریعتر و کارآمدتر هستند.


معایب پرینترهای حرارتی

به طور کلی چاپگرهای حرارتی مانند چاپگرهای معمولی چاپ رنگی تولید نمی کنند.

گرمای زیاد در حین چاپ می تواند به مکانیزم چاپ آسیب برساند. در نتیجه در صورت خرابی دستگاه چاپ، باید هزینه تعمیرات و یا هزینه دستگاه جدید را پرداخت کنید.

برنامه ریز

پلاتر دستگاه یا چاپگری است که برای اولین بار توسط رمینگتون رند در سال 1953 اختراع شد.این دستگاه برای چاپ گرافیک طراحی شده است و به جای استفاده از جوهر از مداد، خودکار، نشانگر یا نوشته های دیگر استفاده می کند، یک خط پیوسته بکشید.

پلاتر به طور گسترده برای چاپ شماتیک و سایر کاربردهای مشابه استفاده می شود. لیست زیر انواع مختلف ردیاب ها را نشان می دهد:

کمپوست

قطعه پرداخت شده

پلاتر الکترواستاتیک

طرح جوهر افشان

یک کلاهبردار



مزایای پلاترها

پلاتر می تواند با کیفیت بهتری روی صفحات بزرگ 2 فوتی یا بیشتر کار کند.

می تواند بر روی آهن، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم، تخته سه لا و سایر مواد مسطح چاپ کند.

این قابلیت را دارد که تمام اشکال و الگوها را روی دیسک ذخیره کند. بنابراین، نیازی به آپلود چندین بار سند نیست.

می تواند هزاران بار بدون هیچ گونه تخریبی یک الگو ترسیم کند.



معایب پلاترها

پلاترها بسیار بزرگتر از چاپگرهای سنتی هستند.

پرینترها گرانتر از پرینترهای معمولی هستند.

مشاهده متن کامل:آوا فرهنگ آریا