آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

۱۰ توصیه بسیار مهم جهت انتخاب صحیح معلم خصوصی ریاضی به صورت آنلاین


در انتخاب یک معلم خصوصی ریاضی ششم خوب، چه مواردی را در نظر بگیرم؟ بدون نیاز به هزینه های رفت و آمد: هیچ هزینه رفت و آمدی نخواهید داشت و تنها با یک سیستم و اینترنت خوب، میتوانید از ارومیه تدریس خصوصی آنلاین ریاضی خود را با یکی از برترین اساتید ریاضی استادبانک داشته باشید. بچههای مدرسه با من خیلی خوب هستند، بعضی مواقع که من و محمد با مدیر و معاونان مدرسه صحبت میکنیم میگویند شماها باید برای بقیه بچهها الگو باشید و زیاد شیطنت نکنید. استادبانک، در 8 شهر بزرگ ایران، اساتید برتری برای تدریس خصوصی ریاضی ششم در منزل دارد و شما میتوانید در صورت تمایل برای کلاس خصوصی در منزل تان نیز اقدام کنید؛ همچنین می توانید از تمام شهرهای ایران، با اساتید برتر ما، تدریس خصوصی ریاضی ششم آنلاین بصورت اختصاصی و کلاس دونفره نیز داشته باشید. به دلیل نرم افزار فوق العاده ساده، کاربردی و پیشرفته استادبانک، تدریس خصوصی ریاضی ششم بصورت آنلاین با تدریس خصوصی ریاضی ششم حضوری اساتید استادبانک، از نظر محتوایی و انتقال کامل و دقیق مفاهیم و باکیفیت، هیچ تفاوتی ندارند و تمامی دانش آموزان کلاس های آنلاین، همانند دانش آموزان کلاس های حضوری ریاضی ششم در منزل استادبانک، از کیفیت و نحوه تدریس اساتید رضایت داشته اند.

هدف از نگارش این متن، آشنایی شما با مزایای تدریس خصوصی ریاضی هفتم، نحوه تدریس خصوصی ریاضی ششم و هفتم به صورت آنلاین و در شبکه شاد و ویژگی های یک معلم خصوصی برای تدریس ریاضی هفتم است. غیر از نیازهای پایه ای ممکن است شما در کلاس های گروهی یادگیری بیشتری داشته باشید، پیش از تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری کلاس این نکات را در نظر داشته باشد. همچنین شما پس از برگزاری کلاس ریاضی ششم میتوانید نظر خود را در خصوص شیوه تدریس معلم خصوصی در سایت استادبانک درج کنید. آیا امکان برگزاری کلاس ابتدایی به صورت گروهی وجود دارد؟ استفاده از معلم خصوصی ریاضی هشتم برای تدریس خصوصی ریاضی هشتم باعث می شود دانش آموز این درس را به صورت مفهومی یاد بگیرد. این یادگیری به دانش آموز کمک می کند در درس ریاضی سال تحصیلی نهم به مشکل نخورد. استفاده از یک معلم خصوصی با تجربه می تواند به دانش آموز کمک کند تا در سریعترین زمان ممکن بر این مشکلات غلبه کند. شهر محل تدریس و سابقهی استاد که به وسیلهی ستارهها مشخص میشود.

برای سال نهم نیز می توانید از تدریس خصوصی ریاضی نهم استفاده کنید. همانطور که شهید رجایی می فرماید «معلمی شغل نیست بلکه هنر است» معلم باید هنر خود را در کلاس درس به نمایش بگذارد و تلاش نماید تدریس را در جهت خدمت به شاگردان خود قراردهد و به کمک آن اطلااعات و مهارت های خود را به شاگردان انتقال دهد و مانند بعضی از استاد کاران نباشد که در مورد آگاهی دیگران در مورد حرفه ی خود نگران بوده و از اختیار قرار دادن اطلاعات لازم و کافی هراس داشته و همواره حفظ فوت کوزه گری را برای خود محفوظ می دانند بلکه هر آنچه در چنته دارد را در طبق اخلاص نهاده ودر اختیار فراگیران قرار دهد و واهمه ا ی از اینکه دانش آموزان او اطلاعات علمی بالاتری داشته باشند نداشته و آن را افتخاری برای خود بداند. در صورتی که با شیوه مدرسین ما پیش بروید، قادر خواهید بود بهترین نمره را در امتحانات این درس کسب کنید.

چرا که طبعیتاً، پرسیدن سوال و درس خواند و ارتباط گرفتن با معلم، در یک محیط کاملاً آرام و صمیمی مانند کلاس خصوصی به مراتب راحت و بهتر خواهد بود. یک معلم خصوصی ریاضی هشتم با قیمت مناسب در کلاس خصوصی ریاضی هشتم می تواند به دانش آموزان در یادگیری این درس کمک شایانی کند. متاسفانه در این زمان چنانچه دانش آموز پیشرفت تحصیلی نداشته باشد ممکن است معلم با نمره کمک کردن به دانش آموز او را قبول کند و این بزرگترین معضلی است که ممکن است اتفاق بیفتد. مهم ترین اجزاء و عناصر پوشه کار عبارتند از : پوشه ، جلد و مشخصات روی جلد ، فهرست محتوا ، برگ شرح حال ، محتوا ، نمون برگ خودارزیابی دانش آموز ، نمون برگ ارزیابی معلم ، نمون برگ ارزیابی والدین و نمون برگ پیشرفت . گاهی می توان با رعایت چند نکتهی ساده، پیشرفت خوبی در زمینهی یادگیری یک درس یا مباحث مختلف داشت. دانش آموزی که در پایه هفتم تحصیل می کند مباحث پایه ای بسیاری را در دوره دبستان آموخته است ، بنابراین با یک مهارت و دانش مقدماتی برای آموزش ریاضی این پایه در کلاس درس حاضر می شود ، از نظر سختی ، ریاضی هفتم را می توان در سطح متوسط ارزیابی کرد.

کافی است نام درس مورد نظر خود را جستجو کنید و استادی که هزینه تشکیل کلاس وی با بودجه شما سازگار است را انتخاب کنید. پس لازم است برای یادگیری این درس تلاش کنید و وقت بگذارید. کتاب ریاضی هشتم شامل مباحث مختلفی است. کتاب درسی ریاضی هشتم به شرح زیر فصل بندی می شود. دانش آموزان رشته علوم تجربی تمامی مباحث حوزه ریاضی را تنها در قالب کتاب های ریاضی(1) و (2) و (3) فرا می گیرند و خبری از تفکیک دروس ریاضی بر اساس محتوا در این رشته نیست. هر چند، دانش آموزان و دانشجویان مطالعه دروس مختلف از جمله ریاضی را با جدیت در ایام امتحانات شروع می نمایند اما بهتر است مطالعه ریاضی و هماهنگ کردن کلاس های خصوصی را در اوایل ترم انجام داد. مطالعه کنید: چگونه در تدریس خصوصی ریاضی به موفقیت بزرگ برسیم؟ نمونه سوالات مهم سنوات قبل را برای شما بازگو و به شما در یادگیری این درس کمک می کنند. این باعث می شود دانش آموزان به این درس اهمیت زیادی بدهند و همه تلاش خود را برای موفقیت در این درس به کار گیرند.

همان طور که گفتیم ریاضی ششم نسبت به مباحث سال قبلش کمی سخت تر است. معلمان ترجیح می دهند موضوعات ریاضی خاصی را بر اساس مدرک تحصیلی یا تجربه تدریس خود تدریس کنند، که معمولاً با گروه های سنی خاصی مرتبط است. استفاده از کلاس خصوصی ریاضی هشتم در موفقیت تحصیلی دانش آموزان و مشخص شدن رشته تحصیلی آنها نقش مستقیمی دارد. هدف ما کمک به دانش آموزان است تا به خودشان کمک کنند و به آنها کمک شود یا آنها را هدایت کنیم تا به نقطه ای برسند که یادگیرندگان مستقل و موفق شوند. چطور یک معلم خصوصی ریاضی هشتم به ما کمک می کند؟ یادگیری ریاضی هشتم به تمرکز و برنامه ریزی منظمی نیاز دارد. بعد از فراگیری هر درس، مرحله بعدی سنجش میزان یادگیری است. می توانید رزومه کاملی برای تمامی مدرسین ریاضی مشاهده کنید و شماره تماس مستقیم اساتید برتر کشور و تمامی مدرسین ریاضی هم در همین سایت ارائه شده است. اگر این نوع آموزش برای شما خوب است از این فرصت استفاده کنید. اگر به دنبال کلاس خصوصی ریاضی هشتم هستید یا شماره معلم خصوصی ریاضی هشتم را می خواهید، میهن تدریس به شما کمک می کند. در سایت ما می توانید مدرس خود را برای تشکیل کلاس خصوصی ریاضی هشتم انتخاب کنید و یا اینکه از مشاورین ما کمک بگیرید.

توصیه می شود دانش آموزانی که در این درس ضعف دارند حتما از معلم خصوصی ریاضی هشتم برای تدریس خصوصی ریاضی هشتم استفاده کنند. بسیاری از دانش آموزان در درس ریاضی هشتم با مشکل مواجه هستند. این مشکل باعث می شود به سرعت به دنبال استفاده از بهترین معلم خصوصی ریاضی هشتم باشند. به این منظور گروهی از بهترین مدرسین تدریس خصوصی ریاضی هشتم را در شهرهای تهران، کرج و اصفهان گرد هم آورده ایم. قیمت هرجلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی ششم ابتدایی چقدر است؟ مقطع تحصیلی متوسطه اول که شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم می شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما در بعضی مواقع خانواده ها متوجه افت تحصیلی در فرزندان خود می شوند. تعداد زیادی از این اساتید، خانم هستند و خانواده ها به راحتی می توانند از این مدرسین خانم برای دانش آموزان دختر خود استفاده کنند. 1- اگر تعداد اعداد فرد باشد مانند مثال زیر عمل می کنیم. دانشآموزان در درس ریاضی ششم در ضمن تکمیل دانش خود در رابطه با مباحث آموزش داده شده در پایههای قبل، با مفاهیم جدیدی از جمله اعداد تقریبی و مختصات نیز آشنا میشوند.

تشخیص آپاندیس در منزل [علائم + بهترین درمان آن]

معمولاً تشخیص آپاندیس بسیار سخت است، زیرا علائم آن با علائم بیماری‌های دیگر بسیار شبیه است. نشانه‌های بیماری آپاندیس بسیار نزدیک به عفونت مجاری ادراری، بیماری کرون، گاستریت، مشکلات صفراوی، سنگ کلیه، عفونت روده‌ای و همچنین مشکلات تخمدانی است. اما نگران نباشید در این مطلب از مجله جوان ایرانی به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم که تشخیص آپاندیس در منزل چگونه است. البته فراموش نکنید درنهایت پزشک باید تشخیص دهد شما دچار آپاندیس هستید یا خیر.

 

تشخیص آپاندیس چگونه است؟
تشخیص آپاندیس به دو طریق آزمایش و تشخیص خانگی صورت می‌گیرد.

تشخیص آپاندیس از روی آزمایش
اگر از طریق علائم و نشانه‌های آپاندیس در منزل تشخیص دادید که احتمال ابتلا به آپاندیس در شما وجود دارد، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک یک سری آزمایشات برای شما تجویز می‌کند تا به طور قطعی تشخیص دهد که آیا دچار آپاندیس شده یا خیر. معمولاً علائم بیماری آپاندیس بسیار مشابه با سایر بیماری‌های مجاری ادراری، مشکلات کیسه صفرا و گوارش است. بنابراین در نهایت نظر پزشک برای تشخیص آپاندیس اهمیت زیادی دارد.

تشخیص آپاندیس در منزل
دقت کنید اگر شما دچار آپاندیس شده باشید، هنگامی‌که می‌چرخید یا اینکه  نفس عمیقی می‌کشید، درد بسیار شدیدی در ناحیه شکم شما ایجاد می‌شود. حتی هنگام سرفه یا عطسه نیز این درد ادامه خواهد داشت. علاوه بر این موضوع اگر با دست خود ناحیه شکم را فشار داده و سریع رها کنید، در این صورت درد بسیار شدیدی احساس می‌کنید.

اطلاعات کلی در مورد تست آپاندیس


تست آپاندیسیت درواقع یک سری آزمایش است که به پزشک کمک می‌کند تا مطمئن شود که شما مبتلا به آپاندیس هستید یا خیر. این نوع آزمایش‌ها معمولاً شامل آزمایش خون، ادرار، معاینه فیزیکی، سی تی اسکن یا سونوگرافی است.

البته شما عزیزان باید بدانید که آپاندیسیت حالت اورژانسی دارد، زیرا ممکن است بترکد و حتی زندگی شما را تهدید کند. اگر در ناحیه شکم خود احساس درد می‌کنید، حتماً به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

 

علائم کلی آپاندیس چیست؟
یکی از متداول‌ترین علائم آپاندیس، درد در ناحیه شکم است. فراموش نکنید که دل‌درد در بسیاری از بیماری‌ها نیز مشترک است. اگر شما عزیزان تاکنون سنگ کلیه، مشکلات گوارشی، یبوست و مسمومیت غذایی را تجربه کرده باشید حتماً دچار درد در ناحیه شکم شده‌اید. بنابراین علاوه بر دل درد باید با سایر نشانه‌های آپاندیس آشنا باشید تا بتوانید به درستی آن را تشخیص دهید.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

نشانه‌های رایج آپاندیس چیست؟
ازجمله علائم رایج آپاندیس می‌توان به بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ، تب خفیف شکم، یبوست یا اسهال، تورم شکم، عدم توانایی خارج کردن گاز یا کار کردن روده اشاره کرد.

در ادامه این مطلب به بررسی نشانه‌های رایج آپاندیس به طور کامل می‌پردازیم.

تهوع و استفراغ
یکی از نشانه‌های آپاندیس، تهوع و استفراغ است. این‌گونه بیماران درد شکمی و تب نیز دارند. البته برای اینکه تشخیص دهید این علائم مربوط به آپاندیس است یا خیر، باید به پزشک مراجعه کنید.

درد شکمی
از مهم‌ترین و شایع‌ترین نشانه‌های آپاندیس درد شکمی است. این‌گونه دردها معمولاً در قسمت پایین و سمت راست شکم شروع شده و به مرور زمان افزایش می‌یابد‌. همچنین ممکن است به ناحیه کمر، مفصل شانه یا بازو و پاها نیز سرایت کند. درد شکمی معمولاً به صورت تیر کشیدن در ناحیه سیستم گوارشی ایجاد می‌شود، با تنفس عمیق حرکت کرده و با فشار دادن آن ناحیه بسیار شدت می‌یابد. این‌گونه درد به صورت مداوم بوده و برای بیمار بسیار دردناک است.

احساس تب
برخی از بیمارانی که دچار آپاندیس هستند،دچار تب می‌شوند. زیرا این بیماری معمولاً به دلیل التهاب، عفونت، پارگی یا گرفتگی آپاندیس ایجاد می‌شود. البته تب یکی از نشانه‌هایی است که در آپاندیس آن‌چنان شایع نیست. اما اگر در کنار علائم دیگر مانند شکم درد، تهوع، استفراغ و از دست داشتن اشتها وجود داشته باشد باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا بیماری شما به طور کامل مشخص شود. حتی بیمارانی که پس از جراحی آپاندیس تب دارند باید به پزشک مراجعه کرده و مشکلات پس از عمل جراحی را شرح دهند.

اسهال یا یبوست
از آنجایی که بیماری آپاندیس ممکن است باعث تحریک روده شود، در نتیجه فرد دچار اسهال یا یبوست خواهد شد. البته این‌گونه علائم در موارد شدیدتر آپاندیس رخ می‌دهد، همچنین ممکن است فرد دچار عفونت روده نیز شود.
تورم و حساسیت به لمس
یکی دیگر از علائم آپاندیس این است که ناحیه پیرامون آپاندیس تورم کرده و حساسیت به لمس پیدا می‌کند. البته لزوماً هر فردی که این علائم را داشته باشد، نشان‌دهنده وجود التهاب در ناحیه آپاندیس نیست، بلکه اگر این نشانه‌ها همراه با احساس سفتی، داغی و قرمزی نسبت به نواحی دیگر باشد، حتماً به پزشک خود مراجعه کنید تا معاینه دقیق‌تری از شما به عمل آید.

مشکل خروج گاز معده
افرادی که دچار بیماری آپاندیس هستند، در خروج گاز معده دچار ناراحتی شده و در نتیجه این‌گونه افراد معمولاً دل‌درد دارند. این‌گونه علائم نشان‌دهنده وجود التهاب در ناحیه آپاندیس است که باعث تحریک روده می‌شود. برای برطرف کردن این نوع علائم باید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما داروهایی تجویز کند. همچنین رژیم غذایی و سایر توصیه‌هایی که پزشک به شما ارائه می‌دهد را خوب گوش دهید.

افزایش ضربان قلب
به ویژه زمانی که آپاندیس پاره می‌شود، ضربان قلب افراد افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی افزایش ضربان قلب نیز اگر به همراه علائم دیگر باشد، باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

سوزش هنگام ادرار کردن
از آنجایی که آپاندیس باعث تحریک اعصاب در ناحیه مثانه می‌شود، در نتیجه باعث درد و سوزش هنگام ادرار کردن خواهید شد. حتی برخی از افراد حتی به سختی ادرار می‌کنند.

از دست دادن اشتها
در بیماری آپاندیس معمولاً فرد اشتهای خود را از دست داده و نمی‌تواند غذا بخورد.

 

علائم هشدار دهنده اولیه آپاندیس چیست؟


دقت کنید اولین علامت هشدار دهنده آپاندیس اغلب شامل درد مبهم در اطراف ناف شما خواهد بود. این‌گونه دردها در قسمت پایین سمت راست شکم شما رفته و کم کم شدیدتر و بسیار تیزتر می‌شود. درد آپاندیس با خوردن مسکن به هیچ عنوان بهتر نمی‌شود. حتی هنگامی‌که شما سرفه می‌کنید احساس درد بیشتری خواهید داشت.

 

بیماری‌های مشابه با آپاندیس چیست؟
برخی از علائم بیماری‌ها با نشانه‌های آپاندیس بسیار مشابه است. به همین دلیل اگر شما عزیزان دچار هرگونه علائم شدید که مشکوک به آپاندیس است، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا به خوبی تشخیص داده شود. برخی از بیماری‌هایی که با آپاندیس مشابه است و با آن اشتباه گرفته می‌شود را در ادامه ذکر می‌کنیم.

کیست تخمدان
سنگ کلیه
عفونت مجاری ادراری
پانکراتیت
آندومتریوز
بیماری التهابی لگن
بیماری التهابی روده
دیورتیکولیت روده
انسداد رود
گاستروانتریت
 

آیا بیماری آپاندیس اورژانس محسوب می‌شود؟
بله در واقع آپاندیس حالت اورژانس دارد و به محض مشاهده علائم باید به پزشک مراجعه کنید. درمان معمولاً شامل جراحی و دارو است، اما در برخی از مواقع محدود تنها با کمک دارو می‌توان فرد را درمان کرد.

 

چگونگی پارگی آپاندیس
اگر آپاندیس شما پاره شود، عفونت به خارج از آن گسترش یافته و دچار آبسه می‌شوید. در این صورت جراح حفره شکمی شما را بسیار تمیز کرده و با قرار دادن لوله‌ای از طریق پوست در داخل آبسه، آن را به خوبی تخلیه می‌کند. با تشخیص زودهنگام به سرعت می‌توان آپاندیس را درمان کرد و بهبودی شما زودتر پیش می‌رود. اما اگر عفونت به نواحی آپاندیس گسترش یافته باشد، به درمان‌های مکرر نیاز دارید و حتی ممکن است پزشک آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند. اگر آپاندیسیت خود را درمان نکنید، بیش از ۵۰ درصد احتمال مرگ برای شما وجود دارد.

 

سؤالاتی که در مورد آپاندیس باید از پزشک بپرسید؟
برای مشکل آپاندیس حتماً سؤالات خود را بر روی برگه یادداشت کنید یا اینکه در ذهن خود بسپارید تا هرچه سریع‌تر از پزشک بپرسید. این‌گونه سؤالات را در ادامه این مطلب با هم بررسی می‌کنیم.

آیا من آپاندیس دارم؟
به غیر از آپاندیس، چه بیماری دیگری می‌توانم داشته باشم؟
 آیا به آزمایشات بیشتری برای تشخیص نیاز دارم؟
آیا آپاندیس نیاز به جراحی خواهد داشت؟
خطرات برداشتن آپاندیس چیست؟
پس از اینکه آپاندیس را برداشتم باید چه مدتی در بیمارستان بمانم؟
چه مدت پس از جراحی می‌توانم به سر کار برگردم؟
مدت زمان بهبودی من چقدر است؟
آیا آپاندیس من ترکیده است؟
به طور کلی هر سؤالی که در ذهن خود در آن لحظه ایجاد می‌شود را نیز از پزشک بپرسید.

البته پزشک شما نیز سؤالاتی از شما می‌پرسد که در ادامه این مطلب شرح می‌دهیم .برای پاسخ به این سؤالات آمادگی کافی داشته باشید تا وقت شما هدر نرود.

کجای بدن شما درد می‌کند؟
آیا این درد حرکت کرده است؟
چه کاری درد شما را شدیدتر می‌کند؟چگونه درد شما تسکین می‌یابد؟
آیا حالت تهوع و تب نیز دارید؟
دردهای شما از چه زمانی شروع شد؟
چه نشانه‌های دیگری دارید؟
همچنین پزشک سابقه ابتلا به بیماری‌های مشابه و سایر علائم بیماری‌ها را از شما می‌پرسد.

 

مراقبت‌های لازم پس از عمل آپاندیس


برای اینکه روند بهبودی جراحی را سرعت ببخشید، لازم است یک سری مراقبت‌های ویژه را به عمل آورید. در ادامه این مطلب به نحوه مراقبت‌های لازم پس از عمل آپاندیسم می‌پردازیم.

رژیم غذایی پس از جراحی
پس از عمل آپاندیس باید سعی کنید میوه و سبزیجات زیاد میل کنید، همچنین نوشیدن آب فراوان در طی روز را فراموش نکنید تا دچار مشکل یبوست نشوید. الکل و سایر نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند را مصرف نکنید.

میزان تحرک پس از جراحی
افرادی که آپاندیس خود را عمل کرده‌اند، بهتر است تا مدتی فعالیت‌های بدنی خود را محدود کنند. در واقع این‌گونه افراد تا زمان بهبودی بخیه‌ها نباید وسایل سنگین را جابجا کنند یا اینکه ورزش‌های سخت مانند وزنه‌برداری یا بدن‌سازی را به هیچ عنوان انجام ندهند. بلکه کارهای سبک مانند پیاده‌روی و قدم زدن را می‌توانند در طی روز در برنامه فعالیت‌های بدنی خود بگنجانند.

مصرف دارو پس از جراحی
پس از عمل آپاندیس برای اینکه درد شما کمتر شود، می‌توانید از مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید. البته دقت کنید که فرد نباید به طور کامل بنشیند، زیرا به بخیه‌ها فشار زیادی وارد می‌شود، بلکه فرد باید به طور کلی در حالت نیمه نشسته قرار بگیرد.

رعایت بهداشت
پس از جراحی سعی کنید بهداشت لازم را به عمل آورید. جای بخیه باید خشک و تمیز نگه داشته شود‌. در صورت نیاز شما عزیزان می‌توانید پانسمان محل زخم را تعویض کنید. البته اگر پزشک از بخیه‌های جذبی استفاده کرده باشد، نیاز به مراجعه مجدد ندارید. اما اگر لازم باشد که بخیه‌ها کشیده شود، یک هفته پس از عمل به پزشک مراجعه کرده تا بخیه‌های شما را به خوبی بکشد.

 

نحوه پیشگیری از التهاب آپاندیس
از آنجایی که آپاندیس باعث ایجاد انسداد و گرفتگی دریچه آن می‌شود، توسط راهکارهایی که در این مطلب ذکر می‌کنیم، می‌توانید از بروز التهاب آن پیشگیری کنید.‌ دقت کنید اگر آپاندیس شما دچار هرگونه انسداد شود، باعث رشد و تکثیر باکتری‌ها شده و در نتیجه مبتلا به التهاب آپاندیس خواهید شد. در این صورت انگل‌ها و تومورها نیز گسترش یافته و بافت روده بزرگتر شده و زخم‌های زیادی نیز ایجاد می‌شود. به این حالت آپاندیسیت یا التهاب آپاندیس گفته می‌شود. این بیماری مسری نیست و به دیگران منتقل نمی‌شود، همچنین یک بیماری ارثی نیست.

بهترین راهکار برای پیشگیری از التهاب آپاندیس سبک زندگی و رژیم غذایی سالم است. احتمالاً این سؤال برای شما ایجاد می‌شود که چگونه رژیم غذایی سالمی داشته باشیم؟

دقت کنید که شما عزیزان در طول روز باید میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید، زیرا به دلیل فیبر بالا مانع از ایجاد یبوست می‌شوید. حتماً به صورت روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید، غذای چرب، سرخ‌کردنی و فست فودی به هیچ وجه مصرف نکنید. همچنین از غلات سبوس‌دار استفاده کنید، زیرا نقش مهمی برای پاک‌سازی روده‌ها دارد. در رژیم غذایی خود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را بگنجانید.

انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک
همان‌طور که می‌دانید فعالیت‌های ورزشی و تحرک در طی روز باعث تقویت حرکات روده شده و در نتیجه مواد غذایی زائد در آپاندیس انباشته نمی‌شود. بنابراین روزانه ورزش کنید، حتی اگر نمی‌توانید ورزش‌های سنگین با دمبل انجام دهید، یک پیاده‌روی روزانه ساده را در برنامه سلامت بدن خود قرار دهید.

نگه نداشتن دستشویی
به هیچ عنوان ادرار و حتی مدفوع خود‌ را نگه ندارید و زمان دستشویی رفتن خود را به تعویق نندازید. در این مطلب از مجله جوان ایرانی در مورد عوارض نگه داشتن ادرار به طور کامل بخوانید. عوارض نگه داشتن ادرار

مصرف خرما و تخم سیاه دانه
طب سنتی بر این باور است که برای پیشگیری از ابتلا به آپاندیس و جلوگیری از التهاب آن بهتر است صبح‌ها قبل از اینکه هر چیزی بخورید خرما یا تخم سیاه دانه مصرف کرده و تا یک ساعت بعد از آن هیچ چیز میل نکنید، همچنین زمانی که قصد خوابیدن دارید ۱۵ عدد تخم سیاه دانه بخورید.

 

آپاندیس در کودکان چگونه است؟
معمولاً کودکان هنگامی‌که مبتلا به آپاندیس می‌شوند دچار تب، دردهای دوره‌ای، بی‌اشتهایی، اسهال، تورم یا نفخ شکم می‌شوند. البته نفخ شکم در نوزادان بسیار فراوان ایجاد می‌شود. همچنین دچار افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شوند که نشان‌دهنده عفونت است. همچنین کودکان دچار دردهایی می‌شوند که از اطراف ناف شروع شده و به ناحیه آپاندیس کشیده می‌شود.

البته اگر شما عزیزان شک دارید که فرزند شما مبتلا به پاریس شده است یا خیر، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

پیشگیری از آپاندیس چگونه است؟


به طور کلی هیچ راهی برای پیشگیری از آپاندیس وجود ندارد، اما طی تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی پزشک برخی از افرادی که رژیم غذایی آن‌ها سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه است، دچار آپاندیس کمتری می‌شوند.

 

علت ایجاد آپاندیسیت چیست؟
طی تحقیقات انجام شده معمولاً انسداد آپاندیس باعث این نوع عارضه می‌شود. البته دقت کنید اگر این انسداد به صورت کلی باشد، باید آپاندیس از بدن شما خارج شود. زیرا انسداد باعث تکثیر باکتری‌ها خواهد شد، حتی به رگ‌های خونی شما فشار وارد می‌کند.

 

از جمله دلایل دیگری که باعث ایجاد آپاندیسیت می‌شود، می‌توان به بزرگ شدن غدد لنفاوی، ایجاد آسیب در این قسمت و یا پیچ‌خوردگی اشاره کرد.

 

دلیل مراجعه زودهنگام به پزشک در آپاندیسیت
بسیار مهم است که شما با علائم هشداردهنده اولیه آپاندیس آشنا شوید تا بتوانید سریع آن را تشخیص داده و به پزشک مراجعه کنید، زیرا آپاندیس ملتهب  ممکن است بترکد و نه تنها باکتری‌های آن در بدن شما پخش شود، بلکه یک عفونت جدی ایجاد می‌کند. در این وضعیت شما ممکن است مبتلا به پریتونیت شوید که تهدیدکننده زندگی است.

عوارض آپاندیسیت چیست؟


در این بخش از مجله جوان ایرانی به بررسی عوارض آپاندیسیت می‌پردازیم.

تشکیل آبسه
پس از پاره شدن آپاندیس، ممکن است در اطراف آپاندیسِ پاره شده، آبسه و عفونت ایجاد شود. ابتدا پزشک عفونت را رفع کرده، سپس آپاندیس توسط جراح برداشته می‌شود. در برخی از موارد جراح هنگام تخلیه آبسه، آپاندیس را از بدن فرد خارج می‌کند.

پاره شدن آپاندیس
اگر آپاندیس پاره شود، التهاب و عفونت در سراسر شکم پخش شده و درنتیجه ممکن است این وضعیت تهدیدکننده زندگی آن فرد باشد. بنابراین در چنین شرایطی پزشک آپاندیس را برداشته و حفره شکمی را از نظر عفونت بسیار تمیز می‌کند.

 

سخن پایانی
شما عزیزان باید بدانید که تشخیص آپاندیس در منزل بسیار کار سختی است. به‌طورکلی اگر دچار درد در ناحیه شکم شدید و سایر علائم مرتبط با آپاندیس که در این مطلب از مجله جوان ایرانی شرح داده شد را دارید، به هیچ وجه وقت رو هدر ندهید و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اگر هرگونه درد شکمی و سایر علائم شما ناشی از آپاندیس باشد، برای حفظ سلامتی شما بسیار بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

10 تبدیل باور نکردنی فالوور اینستاگرام


خرید فالوور اینستاگرام بدون ریزش در سریعترین زمان ممکن تعداد فالوورها را بالا برده و بهراحتی کاربران را به این هدف مهم میرساند. حتما دیگر می دانید که مردم برای تشخیص اعتبار و خوب بودن یک پیج، به میزان فالوورهای آن توجه می کنند و اگر میزان فالوور شما بالا باشد، بازی را برده اید. در دنیای اینستاگرام، بدان معنی که اگر صفحه فروش شما لایک و فالوور زیاد داشته باشد، باعث اعتماد بیشتر و تبدیل شدن فرد به مشتری می شود و این بهتر از نمایش صفحه شما به صدها نفر(مانند تبلیغات) و بی نتیجه ماندن آن است. رشد سریع دنبال کنندگان پروفایل های شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، کلاب هاوس و همچنین پلتفرم های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب، توسط بای فالوور می باشد. بنابراین، الگوریتم اینستاگرام برای نگه داشتن کاربران در پلتفرم و مشاهده محتوایی که می خواهند ببینند کار می کند تا کاربران خارج نشوند. بسیاری از افراد که دارای بیزینس در خارج از ایران هستند، خرید فالوور ارزان اینستا میتواند کمک زیادی به آن ها کند. فایل رو از حالت زیپ خارج میکنم ارور میده. حساب های برخی از کاربرانی که اقدامات جسورانه ای برای شکایت از متاورس انجام دادند، به حالت تعلیق درآمد. هم چنین برای شما لایک و فالو را نیز به صورت خودکار انجام می دهد. به این صورت می توانید خرید موفقی در حیطه کامنت اینستاگرام داشته باشید. اینستاگرام می داند که کاربران در ابتدای وردو خود به برنامه بیشتر تمایل دارند تا پستهای دوستان خود را ببینند. مشغول به فعالیت بوده و با ایجاد حاشیه سعی بر این دارند تا تعداد فالوور خود را افزایش دهند و شهرت بیشتری را کسب کنند. تعداد فالوور هم می تواند یکی از عوامل مهم در اولویت بندی پست های اینستاگرامی باشد و طبیعتا احتمالا به این فکر می کنید که هر چقدر تعداد فالوورهای یک پیج اینستاگرامی بیشتر باشد ، می تواند شانس بیشتری برای جذب کاربران داشته باشد اما این همه ماجرا نیست !

امروزه در اکثر شبکه های مجازی شاهد حضور بسیاری از سلبریتی ها می باشیم این افراد به طور معمول روزانه عکس ها و فیلم های متعددی از خود و زندگی لاکچری که دارند در این شبکه به اشتراک می گذارند و اگر تمایل به دیدن عکس های سلبریتی مورد نظر خود دارید می توانید از روش های مختلفی چون پیدا کردن فن پیج ها و صفحات اختصاصی این افراد در اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب عکس های آن ها را مشاهده کنید علاوه بر این با مراجعه به گوگل عکس و فیلم های بسیاری از آن ها را می توان یافت که در سایت های مختلف بارگزاری شده اند. به همین ترتیب، الگوریتم اینستاگرام پست هایی را به کاربران نشان می دهد که احتمالا علاقه خواهند داشت یا علاقه مند به دیدن آنها هستند. فایل های صوتی یا ویدیو ها بیشتر طرفدار دارند. برای اهداف الگوریتم، این بدان معناست که الگوریتم ها پستهای افرادی را که میشناسید و دنبال میکنید، به شما نشان میدهند، که از جدیدترین پستهایشان شروع میشود. به روزرسانی اپلیکیشنی که برای اینستاگرام در iOS منتشر شده است ممکن است باعث این مشکل شده باشد. بنابراین، باید مطمئن شوید که یک عکس پروفایل مناسب آپلود کرده ایم و تمام اطلاعات مورد نیاز را در بخش بیو اینستاگرام تکمیل کرده اید. الگوریتم تمام این اطلاعات را می گیرد و پیش بینی می کند. آن ها برای همیشه ایران را ترک کردند و اگر هم روزی از عمل خود پشیمان شوند و بخواهند به کشور بازگردند باید عواقب آن را هم به جان بخرند، چرا که این افراد در کشور ترکیه رفتاری مغایر با قوانین کشور ایران را در پیش گرفته اند. صفحه اینستاگرام ریانا در میان عکس های او از قدم گذاشتن روی فرش قرمز (مراسم های مختلف) تا پست های مختلفش از تعطیلات در نواحی خوش آب و هوای گرمسیری، همیشه میلیون ها فالور خودش را شاد و راضی نگه می دارد.

زمانی که تنظیمات گفته شده را انجام دادید ، روی گزینه Start کلیک کنید تا فرآیند کاهش حجم انجام شود. اما برخی از تبلیغات نیز با اهداف افزایش فروش انجام میشود. پنلدار یک وبسایت در زمینه فروش پنل خدمات شبکه های اجتماعی یا SMM(Social Media Marketing) میباشد. اگر از طریق لایکهای زیاد و تعاملات مثبت در پستهای خود باعث میشوید افراد به کسبوکار یا برند خود ایمان بیاورند، در این صورت محتوای شما را در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت و اشخاص بیشتری با شما و محصولات شما آشنا خواهند شد. با این حال، با معرفی استوری های اینستاگرام کوتاه مدت، برند ها می توانند همچنین on-the-fly به اشتراک گذاشته شوند، در behind-the-scenes برای ۲۴ ساعت در جستجو میماند این پلت فرم به برند شما شخصیت بیشتری میدهد. در ابتدای راه اندازی اینستاگرام و تا مدت ها بعد از آن ، کسب و کارها و کاربران مختلف از این موضوع سوء استفاده می کردند (از نظر اینستاگرام !) و با خریداری تعداد زیادی فالوور ارزان و حتی فالوورهای فیک ، الگوریتم اینستاگرام را دچار سردرگمی می کردند و به این ترتیب می توانستند در رتبه های بهتری برای نمایش پست ها به کاربران قرار بگیرند. اگر میخواهید یک پیج فروشگاهی و کسب و کار را در توییتر راه اندازی کنید، برای این منظور حداقل به ۱۰۰۰ فالوور نیاز خواهید داشت. فعالیت دارد. با مجموعه ای از اقدامات در مدیریت پیج مانند: افزایش فالوور فعال و تبلیغات باعث بالا رفتن بازخورد پیج مشتری می شود. ریزش فالوورهای رونالدو چه تاثیری بر درآمد وی از اینستاگرام دارد؟

فالوورهای کریستیانو، 80 میلیون نفر بیشتر از رقیبش لیونل مسی است - که در فهرست تعداد دنبال کنندگان فوتبال در سکوی دوم است. این شخص به همراه خواهرش به کشور ترکیه مهاجرت کرده و با انجام فعالیت های مختلف در اینستاگرام توانسته حدود دو میلیون نفر را به عنوان فالوور جذب نماید و از این طریق به کسب درآمد می پردازد. انجام دادن این مسئله در یک شبکه اجتماعی میتواند به معروف تر شدن برند و افزایش Follower و ترافیک برای سایت شما شود. حالا شما باید از این نکات به نحو درست برای شناساندن برند خودتان به کاربران و افزایش آگاهی از برند استفاده کنید. برای مطالعه پست های بیشتر به لینک های پیشنهادی زیر مراجعه کنید. حال که فالوورهای فیک پیج اینستاگرام خود را شناسایی کردهاید، نوبت به حذف این فالوورها میرسد. این پلتفرم، دلیل دقیق این مشکلات یا دلیل کاهش چشمگیر تعداد فالوورهای پیج های معتبر را روشن نکرد. در این مطلب، علت ریزش فالوورهای کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی را مرور می کنیم. با افراد مشهوری مانند کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی، قراردادهای بزرگی برای حضور بیشتر در اینستاگرام منعقد شده است. به طور معمول سلبریتی هایی که به کشور های مختلف دیگر همچون ترکیه مهاجرت می کنند، رسیدن به اهداف و پیشرفت خود را با فعالیت کردن در آن کشور می بینند و بیشتر آن ها برای همیشه مهاجرت کرده و هیچ گاه قصد بازگشت به کشور را ندارند. از این گذشته، کاربران با گذراندن زمان بیشتر در اینستاگرام پیمایش می کنند و تبلیغات بیشتری را می بینند و این موضوع به نوبه خود به معنای درآمد بیشتر برای اینستاگرام است.

زمانی که دوستان خود را در عکس تگ می کنید، این عکس به بخش عکس های تگ شده در پروفایل آن ها نیز اضافه می شود و افراد بیشتری آن را می بینند. دفعات تعامل شما با سایر کاربران، مانند گذاشتن نظرات، پاسخ دادن به دایرکت ها یا حتی تگ شدن در پستهای آنها، تعیین میکند که چقدر محتوای شما را در اکسپلور خود ببینند. چرا که پیج هایی که به فروش گذاشته می شوند دارای فالوور هایی هستند که درصد بالایی از آن ها فیک هستند. ویژگی دوم نداشتن پست است و ویژگی سوم تعداد بالای فالووینگ های پیج مربوطه است. رونالدو تنها سه ماه تا جشن تولد 38 سالگی خود در دوران حرفه ای که دو دهه به طول انجامیده است فاصله دارد. او یکی از بازیگران ایرانی است که با ایفای نقش در سریال پدر که از شبکه دو سیما پخش می شد توانست به شهرت برسد، ریحانه پارسا پس از آخرین حاشیه جنجالی او که مربوط به ازدواجش با مهدی کوشکی بود به کشور ترکیه مهاجرت کرد و پس از آن با ایجاد حاشیه های مختلف بسیاری همچون برقراری ارتباط با پویان مختاری و کشف حجاب و … پویان مختاری یکی از سلبریتی های ساکن ترکیه است که با ایجاد حاشیه های مختلف در فضای مجازی توانست به شهرت برسد، پویان در 8 مهر ماه 1369 در خوزستان متولد شد و اصالتی بختیاری دارد و در حال حاضر حدود پنج سالی است که به این کشور مهاجرت کرده است، این شخص در سال 1398 با یکی دیگر از سلبریتی های مشهور در اینستاگرام به نام نیلی افشار به صورت رسمی ازدواج کرد، این دو در حال حاضر از یکدیگر جدا شده اند.

گاهی اوقات میتوانید با برگزاری چالش ها و دعوت کردن فالوور ها به چالش تعامل پیچ خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید. گفتنی است که شما میتوانید با عکاسی از طریق گوشی موبایل خودتان و انجام آزمون و خطاهای متعدد و مختلف، تمرینی برای ایجاد تصاویر با کیفیت و جذاب بکنید. کریستیانو همچنان یک چهره نمادین است که در اولین بازی هایی که انجام داد، به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شده است. لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی طی 12 ماه گذشته شاهد رشد 38 درصدی فالوورهای خود بوده است، اما همچنان نسبت به رونالدو فاصله زیادی دارد. هنگام خرید فالوور واقعی و فعال اینستاگرام ، نه تنها باید دید تعداد فالوورهای شما بالا می رود بلکه تعداد نرخ تعامل شما نیز در حال افزایش است. در ایران افراد بسیاری را می توان یافت که پس از این که به شهرت کافی دست یافتند ایران را به مقصد کشور ترکیه ترک کردند و در حال حاضر در آن کشور مشغول به فعالیت می باشند، برخی از این افراد که از آن ها به عنوان سلبریتی های ساکن ترکیه یاد می شود. بعد از آن چون به تعداد مناسبی از فالوور واقعی اینستاگرام رسیده اید، باید کاری کنید که خود فالوور ها موجب افزایش تعداد فالوور های شما شوند. نکته: یکی از مهمترین فاکتورها برای بیشتر دیده شدن ریلزها، این است که آیا مخاطبان آن را تا انتها مشاهده کردهاند یا نه؟ عمدتاً، آنها سعی میکنند پیشبینی کنند که چه مدت با یک پست درگیر می شوید و اینکه آیا از آن پست پروفایل مورد نظر را هم بررسی می کنید یا نه. پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه شماست. زمانی که محتوای پیج شما، اصلاً در حوزه دغدغه مخاطبان نباشد، با پیج شما ارتباطی برقرار نمیکنند و در نهایت بود و نبودشان برای شما و پیجتان، یکسان خواهد بود.

ما همواره سعی را بر آن داشتیم تا با کمترین امکانات و دسترسی از شما، بیشتربن خدمات را با بالاترین درجه کیفی ارائه دهیم. این کاربران معمولا افراد تاثیرگذاری هستند که هر روز در ساعات مختلفی انواع تبلیغات از کار خودشان و محتویات پیجهای دیگر را با شما به اشتراک میگذارند. نظرات خود را در کادر پایین با ما به اشتراک بگذارید. ویژگی دیگری که باید در مقایسه ربات ها بررسی کنید از دید کارایی آنها است. آن ها توانسته اند با انجام فعالیت های مختلف به درآمد و شهرت بسیار دست پیدا کنند برای آشنایی بیشتر با این افراد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. این ربات جذب فالوور را به صورت هدفمند و تنها از پیج هایی که شما مشخص می کنید انجام می دهد. به عنوان مثال تبلیغ یک آنلاین شاپی که در آن محصولات چرمی به فروش میرسد در پیج گیاهخواران و دوستداران حیوانات کاری اشتباه است. از میان سلبریتی های ساکن ترکیه برخی از آن ها به علت فعالیت های مغایری که با جمهوری اسلامی ایران دارند اجازه بازگشت به کشور ایران را ندارند و آن ها نیز فعالیت خود را در این کشور قطع کرده اند؛ آن ها تصمیم گرفته اند برای همیشه در کشور ترکیه به پیشرفت و فعالیت خود بپردازند. البته در اینجا باید بگوییم که دیگر کاربران نیز فالوورهای خود را به خاطر این نقص، از دست داده بودند، که ممکن است به دلیل میلیون ها حساب تعلیق شده باشد که باعث حذف تعداد فالوورها شده است. این شخص پس از حاشیه های جنجالی که در فضای مجازی اینستاگرام به وجود آورد از طرف مدیریت این شبکه برای همیشه بیرون رانده شد؛ اکانت او حذف شد و دیگر اجازه ساخت اکانت در این شبکه مجازی را ندارد. گاهی به هر دلیلی ترجیح میدهید به جای اینکه برای کسب درآمد، از خانه بیرون بروید، آن را در منزل و اتاق شخصی خود انجام دهید.

راه تبلیغ بازار خان یزد


این آتشکده گواهی است بر همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و بازدید از آن ما را تا حدودی با آموزه های دین زرتشت (مَزدَیَسنا) آشنا می سازد. در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری و توریستی یزد آشنا کردیم. این مقاله برای تمامی افراد مفید خواهد بود. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر به بررسی تمامی ابعاد و مشخصات این آتشکده پرداخته شده و راز شعلهور بودن آتش 1500 ساله بیان میشود. توسعهٔ سریع شهری، مردمی که در جریان درگیریها گریخته بودند را دوباره به شهر کشاند، همچنین طغرل پایتخت حکومتش را از ری به اصفهان منتقل کرد. تاریخ نشان میدهد این امنیت نیز دائمی نبود و دوباره این آتش، کوچی نزدیک به دو قرن در روستاهای زرتشتنشین شهر یزد را از سر گذراند. به طوری که با جرأت می توان ادعا کرد که این میدان همراه با فضاهای تکمیلی و عناصر مربوط به آن یعنی عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، توحید خانه، سردر قیصریه و راسته بازارها به تنهائی با تمام زیبائی ها و جاذبه های جهانگردی ایران برابری می کند. بخش بیرونی از جلوخان و سردر، تالار آیینه، عمارت تهرانی دو بازارچه و آبانبار تشکیل شده است. تالار موسیقی عمارت عالی قاپو در بالاترین طبقه قرار دارد. حوضی گرد روبروی این بنا قرار دارد و دورتادور عمارت نیز با درختان سرو و کاج احاطه شده است.

Chahār Bāgh school, also known as Shah school, is a 17-18th century cultural complex in Isfahan, Iran. The compound was built during the time of Soltan Hossein, a Safavid king, to serve as a theological and clerical school to train those who were interested in such sciences. In order to finance the school, Soltan Hossein's mother had a large caravansary built nearby, the income of which went to the foundation. The monumental portal from the main avenue of Shah Abbas leads directly into a domed octagonal vestibule. ساختمان آتشکده یزد، دو متر بالاتر از زمین و در میان باغی پر از درختان سرو و کاج احداث شده و درمقابل درب ورودی، حوض دایرهای شکلی وجود دارد. علت این که این میدان را با نام “نقش جهان” می خوانند به دلیل وجود باغی بود که در دوران صفویه در این میدان قرار داست. از آثاری که هنوز هم در کل کشور ایران بارز است این می باشد که راه های عمود برهمی را ساخته اند که از کوهستان ها به داخل کویرها و نمکزار ها کشیده شده بود در طی این شبکه ها وسایل آسایش و رفاه مردم را فراهم کرده بودند، از دیگر آثار می توان به کاروانسراهای بزرگ و کاخ ها، باغ های خوش منظره و ساختن رباط ها اشاره کرد. سازه این بنا از خشت و گل ساخته شده و در طی ادوار گذشته دست خوش تغییرات بسیاری شده است. هتل هشت بهشت در مرکز شهر تاریخی و هنری اصفهان بنا شده ایت. سبک معماری کاخ هشت بهشت به شیوه اصفهانی می باشد. در کنار آتشکده، یک ساختمان به عنوان موزه طراحی شده که در آن، عکسها، ماکتها و دیگر نوشتههای مربوط به مراسمهای زرتشتیان مانند جشن نوروز، مراسم سدرهپوشی، جشن ازدواج، جشن سده و همچنین عکسهایی از آداب و رسوم مردمان زرتشتی ایران، به نمایش گذاشته میشوند.

در گذشتههای دور، لوازم کافی مانند کبریت یا دیگر وسایل برای روشن کردن آتش وجود نداشت. این ضربالمثل در قدیم به کسانی اشاره داشته که فرزندی ندارند تا برای اهل خانه آتش بیاورد و اجاق خانه را روشن کند. داستان این آتشکده بسیار طولانی و جذاب بوده، به طوریکه با دانستن این داستان، افراد برای دیدن آن مصممتر خواهند شد. شاید داستان عجیب و شگفتآور همین آتشکده است که آن را به یکی از سه آتشکده مهم ایران و یکی از نمادهای زیبای شهر یزد تبدیل کرده است. برج خاموشان یکی از نمادهای شهر یزد در ایران است. این برج یک برج مربوط به دوره قاجاریه بوده و معماری سنتی ایرانی دارد و در محله خاموشان واقع شده است. این برج به عنوان نقطهای برای نگهداری چراغها به منظور نشاندهی مساجد و مکانهای مذهبی در یزد به کار میرفته است. آتشکده زرتشتیان یزد که به آتشکده بهرام (وَهرام) نیز شهرت دارد، یکی از مهمترین نیایشگاه های زرتشتیانِ ایران است که در سال 1313 شمسی ساخته شد. آتش مقدس آتشکده بهرام یزد از آتش همیشه فروزان آتشکده فرزنبغ استان فارس گرفته شده است. عبدالمجید شاکری شمسی معاون میراثفرهنگی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان یزد گفت: یکی از مسائل مهم هرساله ما در نوروز رفع مشکل ترافیکی بافت به بهترین شیوه و تأمین پارکینگ موردنظر است که امسال نیز در این خصوص تمهیدات ویژهای در نظر گرفته شده است.

اگر از وسیله نقلیه شخصی نیز استفاده کنید مشکل پارک برای ماشین نخواهید داشت زیرا در اطراف بازار خان یزد پارکینگهای عمومی بسیاری وجود دارد که از هر کدام از آنها برای پارک ماشین خود می توانید استفاده کنید. در دوره شاه عباس اول و در سال 1021 هجری قمری، آن باغ را تا حدود امروزی وسعت داده­اند و در اطراف آن مشهورترین و عظیم­ترین بناهای تاریخی اصفهان را به وجود آورده­اند (عمرانی، 1384). میدان نقش جهان به همراه مجموعه بناها و فضاهای تکمیلی آن شامل مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، توحیدخانه، سردر قیصریه و راسته بازار و موقعیت آن در مرکز شهر و در شرق گردشگاه چهارباغ، یکی از ویژگی­های معماری عصر صفوی و عضو اصلی گسترش شهر به شمار می­آید. این کافه برای قرارهای کاری، دورهمیهای دوستانه و خانوادگی گزینه مناسبی به شمار میرود. کافه ایرونی با فضای مناسب، حس خوب و غذای باکیفیت از میهمانان خود پذیرایی میکند.صبحانه کافه ایرونی رولت فرانسوی، صبحانه آمریکایی، صبحانه ایرونی، سوسیس و تخممرغ، املت گوجه با سالاد، کلاب بیکن تخممرغ و انواع تست را شامل میشود. تالار مرکزی کاخ چهلستون که اختصاص به میهمانان و شخصیت های کشورهای خارجی داشته، حاوی نقاشی هایی است که وقایع تاریخی دوران های مختلف را بیان می دارند. این هتل با معماری مدرن و ظرافت های سنتی، همگام با علم نوین هتلداری، بر میزبانی خود از میهمانان عزیز رنگ حقیقت بخشیده است. در کنار بافت قدیمی خشتی یزد، رنگ فیروزه ای مناره ها و گنبد این مسجد ترکیب رنگ بسیار زیبایی را بوجود آورده که دیدن آن ناخودآگاه احساس آرامش خاصی را به همراه دارد. یکی از این شبستانها (شبستان شرقی) بزرگتر اما ساده و بیتزیین است و دیگری (شبستان غربی) کوچکتر است اما تزییناتی با کاشیهای خشت هفت رنگ دارد و محراب آن نیز از زیباترین محرابهای مساجد اصفهان است.

دومین ویژگی مهم معماری مسجد امیرچخماق، دو شبستان آن است. این سر درب در بخش شمال میدان نقش جهان اصفهان قرار دارد و جزو آثار تاریخی بسیار مهم اصفهان نیز به حساب می آید. از این جهت یکی از مهم ترین کلیساهای شهر محسوب می شده است. آتش دادگاه یا آدروگ ساده ترین نوع آتش در آیین زرتشتی می باشد. آتش دادگاه تنها یک آتش خانگی است که به وسیله ی یک روحانی زرتشتی تقدیس شده است و افراد عادی زرتشتی نیز اجازه داشتند به آن خدمت کنند و هیزم آتش را فراهم آورند. همچنین مکان آتشکده به عنوان دادگاه نیز کاربرد داشته و در آن، موبد به دادرسی مردم مشغول بوده است. علاوه بر آن، گرما و روشنی که بر روی زمین در دسترس مردم قرار میگیرد، آتش خواهد بود. این پل در گذشته دارای ۴۰ دهانه بود لکن در طول سالهای متمادی ۷ دهانه آن بسته شد و لذا به سی و سه پل مشهور گردید. همانطور که پیشتر گفته شد آتش درونِ آتشکده یِ شهر یزد بیش از 1500 سال است که قدمت دارد و در طول این زمان همواره روشن مانده است. از طرف دیگر ارزش تاریخی و معنوی این آتشکده را به قدمت طولانی آتش مقدس درون آن میشناسند؛ آتشی که خادمان آیین زرتشت طی صدها سال از زمان ساسانیان تاکنون از آن محافظت کردهاند تا همواره گرمابخش و روشن باقی بماند.

این را میتوان از روی سفرهای مکرر وی به هند برای دعوت از انجمن پارسیان هند درک کرد. تنها تزئین بکار رفته در این بنا، نماد “فر کیانی” (فرَوَهر) است که در بالای آتشکده خود نمایی می کند و بازدیدکنندگان را به اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک دعوت می کند. اصفهان یکی از مقاصد پرطرفدار نزد گردشگران خارجی است و سی و سه پل جاذبه ای است که حتما به دیدن آن می روند. یکی از مزیت های این شرکت گردشگری، فراهم کردن اقامتگاه بومگردی در یزد، شیراز و اصفهان است. در اینجا شما را با شرکت گردشگری آسمان کاروانسراهای اصفهان، یزد ،شیراز آشنا میکنیم. پیشنهاد میکنیم به همراه دوستان و یا خانواده به این مجموعه بروید و ساعات خوشی داشته باشید. بعد از گذشت این مدت، در سال 852 هجری، آتش به محله از یزد به نام “خلف خان علی” آورده و در خانه موبد زرتشتی بزرگ یعنی “موبد تیرانداز آذرگشسب” از این آتش محافظت گردید. سفر به یزد را بهتر است در روز های خنک سال یعنی بهار و پائیز انجام دهید. اگر روزی خواستید به اصفهان سفر کنید حتما این خانه را در برنامه خود قرار دهید. دو تصویر دیگر که یکی روبهروی در ورودی تالار و دیگری مقابل آن است، جنگ چالدران در دوران شاه اسماعیل اول و جنگ کرنال در زمان نادر شاه افشار را به نمایش میگذارند. یکی از این اماکن مقدس که به پیروان دین زرتشت تعلق دارد و از گذشته های دور تا به امروز به بخشی از هویت فرهنگی شهر یزد تبدیل گشته است، آتشکده زرتشتیان نام دارد. آتش 1500 ساله ی بهرام (وَهرام) جاذبه ی اصلی این آتشکده است که هرسال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. آتشکده بهرام در شهر یزد، در خیابان آیتالله کاشانی قرار گرفته است. در داخل تالار اصلی آتشکده بهرام یزد، عکسی از زرتشت قرار داشته و همچنین سایر عکسها و نوشتههای مربوط به این دوران و دین زرتشت وجود دارد.

در قلب این شهر آتشی 1500 ساله وجود داشته که در آتشکده بهرام یزد نگهداری میشود. سرانجام پس از ساخته شدن آتشکده ی شهر یزد، سفر چند صد ساله ی آتش بهرام به پایان رسید و این آتش درون آتشدان آتشکده ی شهر یزد مامن یافت. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در زمان ساسانیان سه آتشکده اصلی وجود داشت که شعله های آتش بهرام در آنها فروزان بود. سرپرسى سایکس انگلیسى در شرحى که راجع به پل زاینده رود نوشته بود گفته بود که این پل با اینکه روى به ویرانى نهاده از پل هاى درجه اول عالم است و اما تاورنیه تعصب ملى نگذارده که در قضاوت خود انحراف نورزد، گرچه تاورنیه در کلیه موراد نظرش ساده نبود و اغلب خواسته است بناها و یدگر آثار ایران را کوچک و پست جلوه دهد و از دیگران هم استفاده کرده که در تجلیل اصفهان غلو کردهاند. گنبد با چهار قوس به چهار ستون بزرگ متصل به دیوارهای شمالی و جنوبی بنا تکیه کرده است. در گرداگرد این گنبد مدور و بزرگ هشت پنجره تعبیه کردهاند. در این قسمت یک حوضچه تعبیه شده است که ماهیهای گلد فیش بسیار بزرگی در آن زندگی میکنند. در ایران باستان، شغل اغلب افراد کشاورزی بوده و مبنای زندگی آنها، بر پایه نور و گرمای خورشید است.

این موزه تاریخ چند هزار ساله آب و قنات های کشور ایران را به ما نشان میدهد که علاوه بر تفریح و گردش در این موزه ی زیبا و دیدنی شما میتوانید اطلاعات مهمی را نیز از آن به دست آورید. از دیگر قسمت های آتشکده زرتشتیان یزد می توان به تالار و آب انبار اشاره کرد. این آتش نخست به شهر “عقدا” در یزد منتقل شد و در حدود هفتصد سال در آنجا روشن ماند. آتش بهرام (وَهرام) درون آتشکده زرتشتیان یزد، در واقع همان آتش بهرام درون آتشکده آذرفرنبغ است که به منظور حفاظت از آن در جریان حمله ی بیگانگان به شهر یزد منتقل شد. موبدان زرتشت در این قرن برای محافظت از آتش مقدس در برابر هجوم دشمنان به شهر یزد، آن را به آتشکده بزرگ شهر منتقل کردند. ساختمان اصلی آتشکده در زمینی به مساحت تقریبی پنج هزار متر مربع واقع شده است. آتشکده بزرگ شهر یزد نیز در طی حملات مهاجمان، تخریب شد و خادمان زرتشت تصمیم گرفتند تا آتش را به غاری ناشناخته واقع در کوه اِشکَفت یزدان ببرند و درنتیجه قریب به 30 سال آتش را در امن و امان نگه دارند. هر فردی اجازه ندارد به آتش بهرام خدمت کند و سوخت آن را فراهم آورد، تنها موبدانی که دارای شرایط و درجات خاص دینی باشند، اجازه دارند برای خدمتگزاری وارد اتاق محل نگه داری آتش شوند.

فولاد ضد زنگ چیست؟


ورق فولادی  مهفا  ورقی است که از فلز آهن خالص با ترکیبی از عناصر دیگر ساخته شده است.

فولاد ضد زنگ در آلیاژها و کاربردهای مختلف تولید و موجود است

در طبقه بندی کلی، ورق های فولادی به دو گروه تقسیم می شوند: ورق های فولادی که جذب آهنربا می شوند و ورق های فولادی که جذب آهنربا نمی شوند.

فولاد در کدام کشور ساخته می شود؟

فولاد ساخت کشور ما نیست، از آمریکا، ژاپن و آلمان وارد می شود، اما بیشتر از چین، تایوان و آفریقای جنوبی وارد می شود.

ابعاد ورق فلز چقدر است؟

ورق های استنلس استیل عمدتاً در ابعاد 1 * 2 متر ، 1.25 * 2.50 متر ، 1.22 * 2.44 متر ، 1.5 * 3 متر ، 1.5 * 6 متر و 6 * 2 متر تولید و عرضه می شوند.

وزن صفحات فولادی چقدر است؟

وزن ورق فولادی به وزن فلز بستگی دارد و به دلیل افزودن عناصری مانند کروم وزن فلز 8/7 خواهد بود.

به عنوان مثال ورق 2 میلی متری 304 در سایز 1*2 حدود 31 کیلوگرم وزن دارد.

ورق فولادی دارای خواص مختلفی است:

قطعات فولادی را نبرید

ورق فولادی براق

ورق استیل مات


ورق فولادی خراشیده

ورق فولادی روکش شده

ورق فولادی نسوز

ورق فولادی ضد اسید

ورق استیل به دو صورت رولی و ورقی به صورت ورق گالوانیزه و ورق روغنی عرضه می شود.

رول های ورق فولادی عموما در سه عرض 100، 125 و 150 سانتی متر تولید و عرضه می شوند.

ورق های فولادی را می توان در ضخامت های 35 تا 20 میل عرضه کرد.

ورق های پارچه استیل در دو اندازه 100x200، 125x250 و 244x122 سانتی متر موجود است.