آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

فواید و مزایای تایمر اسپرینکلر چیست؟


در سال های اخیر صنعت کشاورزی با پیشرفت های خوبی همراه بوده است. امروزه از ابزارهای زیادی در راستای باغ سازی و باغچه های هوشمند استفاده می شود که ضمن تسهیل فرآیند رسیدگی به محصولات کشاورزی، مشکل کم آبی را که مشکل اصلی در حوزه کشاورزی است، حل کرده است. تایمر آبیاری اولین ابزاری است که در فرآیند ایجاد باغ هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه که نصب و استفاده آسانی دارد، زمان آبیاری و تعداد سیکل ها را تنظیم کرده و فرآیند آبیاری قطره ای را با توجه به نیاز هر محصول انجام می دهد. انواع مختلفی از تایمرهای آبیاری وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. با ما باشید تا درک درستی از مزایای استفاده از این محصول کاربردی داشته باشید.

تایمر آبیاری چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است تعریف خاصی از این دستگاه داشته باشیم. این نوع تجهیزات پیشرفته دستگاهی نسبتا کوچک و هوشمند است که با تامین آب در مقیاس معین، فرآیند آبیاری گیاهان را کنترل کرده و کیفیت رشد گیاهان را افزایش می دهد. با نصب این دستگاه اتوماتیک و هوشمند می توانید یک برنامه آبیاری قابل تنظیم دریافت کنید. تایمر آبیاری روی شیر آب نصب می شود و پس از آن شیر آب باید به طور دائم باز باشد. نصب و راه اندازی تایمر بر روی این دستگاه آسان بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

زمانی که از منطقی‌سازی باغ‌ها و پارک‌ها صحبت می‌کنیم، سعی می‌کنیم از استرس روی گیاهان پرهیز کنیم و ضمن بهبود رشد و بهره‌وری، در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. در واقع هدف از استفاده از این تجهیزات افزایش راندمان و بهره وری آبیاری، انعطاف در برنامه ریزی آبیاری، حفاظت از منابع آبی، افزایش راندمان نیروی آب، سازگاری با شرایط محیطی و ... می باشد. بر اساس شرایط آب و هوایی مختلف و نیاز آبی گیاه، می‌توانید به طور منظم گیاهان مختلف را با تنظیم زمان و دفعات آبیاری آبیاری کنید تا در شرایط مطلوب رشد کنند. در این صورت در هزینه های جاری، زمان، نیروی کار و منابع طبیعی نیز صرفه جویی می شود برخی از مدل های این دستگاه نیازی به برق ندارند و می توانید از آن برای طیف وسیعی از کاربردهای اتوماسیون کشاورزی استفاده کنید

انواع تایمر آبیاری

عوامل مختلفی در طبقه بندی ساعات آبیاری نقش دارند. در طبقه بندی کلی این نوع دستگاه ها به دو گروه تایمر دیجیتال و تایمر آنالوگ یا مکانیکی تقسیم می شوند. این طبقه بندی بر اساس عملکرد تایمر است. با تایمرهای مکانیکی، برخلاف تایمرهای هوشمند، باید برای هر سیکل آبیاری تنظیم کنید. انواع تایمر آبیاری: تایمر آبیاری برقی، تایمر باتری دار، تایمر آبیاری خورشیدی تایمر قابل نصب بر روی شیر آب و اتصال به شیر برقی است. این دستگاه ها بسته به تعداد خروجی ها به دو نوع تایمر تک خروجی و دو خروجی طبقه بندی می شوند.

اگر گیاهان زیادی با نیاز آبی متفاوت دارید و باغ یا گلخانه شما بزرگ است، بهتر است از تایمر دو توان استفاده کنید. تایمرهای آبیاری با برندهای مختلفی تولید می شوند برند سازنده نیز عاملی در طبقه بندی زمان آبیاری است

راهنمای خرید بهترین تایمر آبیاری

برای دستیابی به بهترین عملکرد و کارایی در استفاده از تایمر آبیاری باید در هنگام انتخاب و خرید آن به چند فاکتور مهم توجه کرد. معیارهای مختلفی از جمله شرایط استفاده از تایمر، نوع گیاه و نیاز آبی آن، نحوه دسترسی به تایمر، ابعاد آبیاری، تعداد خروجی تایمر، برند سازنده، بودجه اختصاص داده شده برای خرید و سایر عوامل مشابه در انتخاب تایمر مناسب نقش دارند. قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که بهتر است در هنگام خرید این محصول یک برند معتبر را انتخاب کنید تا در دراز مدت بهترین عملکرد را داشته باشید. پس از آن می توانید سایر عوامل موثر بر خرید این دستگاه را با توجه به نیاز کاربر خود بررسی کنید.

به عنوان مثال تایمر آبیاری Orbit برند معروف محصولات به دو صورت یک خروجی و دو خروجی ساخته می شود و یک تایمر حرفه ای با برنامه های زیاد تغییر آبیاری می باشد. با توجه به اینکه احتمال تقلب در عرضه این کرنوگراف و سایر مدل های معتبر بسیار زیاد است، بهتر است برای خرید آنها یک راهنمای مطمئن انتخاب کنید.

راه حل

در این مقاله در مورد تایمرهای آبیاری و کاربردها و فواید آن صحبت کردیم و در نهایت تایمر آبیاری Orbit را به عنوان نمونه ای از بهترین کیفیت این محصول معرفی کردیم. بهسازی باغ، گلخانه و باغات با زمان آبیاری دیجیتال و اتوماتیک به عنوان یکی از عوامل رشد تکنولوژیک در صنعت کشاورزی مزایای زیادی برای کشاورزان و استفاده کنندگان باغ دارد. در فروشگاه ایرانیان انواع مختلفی از این پمپ هوشمند وجود دارد و شما می توانید با توجه به شرایط آبیاری مورد نیاز گیاه نوع مناسب را انتخاب کنید.