آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

نحوه شستن لباس های کثیف با ماشین لباسشویی


برخی از لباس ها ممکن است در طول روز کثیف شوند و باید تمیز شوند. شستن لباس های کثیف در اسلام دارای قوانین و شروط خاصی است که باید در این فرآیند رعایت کنید و به جزئیات آن توجه کنید.

او فکر می کند که ماشین لباسشویی نمی تواند به طور کامل آلودگی را تمیز و پاک کند. بنابراین در مورد بی دلیل بودن این شک و نحوه شستن لباس های کثیف با ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد.

آیا لباس ها را به طور کامل در ماشین لباسشویی می شویید یا با دست می شویید؟

با قاطعیت می‌توان گفت که شستن لباس‌های کثیف با دست تأثیر زیادی در تمیزی کلی دارد. زیرا در حین نظافت دستی لباس ها را با دقت می شوییم. البته بسیاری از افراد دوست ندارند به خاک دست بزنند و ترجیح می دهند لباس ها را در ماشین لباسشویی بشویید.

برای پاکسازی کامل این کثیفی می توانید ابتدا لباس ها را در ماشین لباسشویی بشویید و دوباره با دست تمیز کنید تا کاملا تمیز شوند. برای تمیزی کامل می توانید لباس ها را چندین بار در ماشین لباسشویی بشویید.

حکم شرعی شستن لباس های کثیف در رختشویخانه

استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن ملافه های کثیف و ادرار، چندین قانون شرعی وجود دارد که می توانید هنگام شستشو از آنها پیروی کنید. همچنین هنگام شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی از تمیز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

از جمله این احکام شرعی می توان به:

اگر میوه کاملاً از بین رفته باشد، اما عطر و رنگ آن همچنان وجود دارد، خوب است.

اگر شک دارید که لباس کثیف کاملا شسته شده است، آن را بشویید تا کثیفی آن کاملا پاک شود.

برای شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی از برنامه شستشوی مناسب استفاده کنید و آنها را کاملا تمیز کنید.

پس از گذراندن تمام مراحل شستشو و خشک کردن، قسمت های مختلف پارچه را بررسی کنید تا مطمئن شوید کثیفی پاک شده است.

اگر آلودگی باقی ماند، باید لباس را دوباره بشویید.

اگر احساس کردید که کل لباس کثیف است، باید دوباره لباس را بشویید.

حتی پس از پاک شدن کامل کثیفی و باقی ماندن بو یا رنگ آن قابل پوشیدن و استفاده است.

آیا آب ماشین لباسشویی نجس می شود؟

یکی از مشکلاتی که پس از شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی به وجود می آید، آب کثیف باقی مانده در داخل ماشین لباسشویی است.

هنگامی که لباس ها با ماشین لباسشویی تماس پیدا می کنند، آب موجود در آنها نیز می تواند کثیف شود. علاوه بر این، اگر آب بعد از شستشو به طور کامل تخلیه نشد و در ته ماشین باقی ماند، ممکن است به معنای وجود ناخالصی در لباس باشد.

هنگام شستن لباس های کثیف، آب جاری از لوله نیز کثیف است. اما اگر از آن آب برای تمیز کردن لباس های کثیف استفاده نشود، ممکن است نشان دهنده تمیز بودن آب باشد.

البته به طور کلی آبی که داخل ماشین لباسشویی می رود و آبی که خارج می شود کثیف است اما همه این آب ها کثیف نیستند.

لباس های کثیف را با ماشین لباسشویی دوبل بشویید

سوالات زیادی در مورد شستشوی خون از مبل ها و لباس های کثیف با استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو وجود دارد که برای اطمینان از پاک کردن کامل کثیفی ها در نظر گرفته شده است.

برای شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی دو نفره، بهتر است لباس های کثیف را با لباس های دیگر داخل ماشین قرار ندهید.

همچنین اگر تمام لباس هایتان را داخل ماشین گذاشتید باید آن را کاملا خالی کنید. البته اگر آب به تمام قسمت های لباس نجس برسد و سپس ماشین لباس را کاملاً خشک کند، نجاست شسته می شود.

شستن لباس های کثیف اداری در ماشین لباسشویی

پارچه های مورد استفاده در لباس های اداری شکننده هستند، بنابراین شستن پارچه های کثیف در ماشین لباسشویی کیفیت آنها را کاهش می دهد.

بنابراین، لباس های اداری باید با دست شسته شوند تا آسیب نبیند. با این حال، اگر نمی خواهید گرد و غبار را با دست تمیز کنید، می توانید فقط لباس های خود را در ماشین لباسشویی بیندازید.

برای زدودن ناخالصی های لباس کار باید به رنگ آنها توجه کرد و از آب شستشوی صحیح استفاده کرد. به عنوان مثال، لباس های سفید باید با آب مخصوص شسته شوند تا آسیب به لباس شما به حداقل برسد.

همچنین در ماشین لباسشویی از برنامه شستشوی مناسب برای شستشوی پارچه های حساس استفاده کنید، اگر آب خیلی گرم نباشد خوب است. زیرا پارچه لباس آسیب می بیند. همچنین خرید لباس از برندهای معروف در این مورد لباس شما را خراب می کند.

لاستیک کثیف از ماشین لباسشویی

شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی نیز می تواند ماشین لباسشویی را آلوده کند. لاستیک در تماس با انواع لباس های داخل ماشین بسیار کثیف است. بنابراین، حتی اگر خودتان آن قسمت لاستیکی را لمس کردید، دستان خود را بشویید.

دما و حرارت بالای این قطعه در ماشین لباسشویی منجر به تشکیل کثیفی ها و کپک های مختلف در آن می شود. در نتیجه یکی از کثیف ترین قسمت های لباسشویی است.

سعی کنید هنگام باز و بسته کردن ماشین یا هنگام گذاشتن لباس در ماشین لباسشویی به قسمت های دیگر درب دست نزنید.

وجود لباس های کثیف در ماشین لباسشویی نمایندگی بوش باعث افزایش کثیفی داخل ماشین می شود که نباید به آن دست بزنید. همچنین برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی بهتر است از دستکش استفاده کنید.


تمیزی لباس در ماشین لباسشویی های اتوماتیک

طبق تمام قوانین شرع، اگر کثیفی از لباس شسته شود، باید با آب تمیز و اگر شسته شد، بعد از شستن و آبکشی در ماشین لباسشویی قرار داده شود. ، لباس ها. تا آنها را پاک کند.

بعد از 2 بار شستشو در ماشین لباسشویی تمیز می شود اما در برخی تصمیمات دفعات شستن لباس های کثیف 3 بار است.

در چه شرایطی لباس های کثیف را در ماشین لباسشویی تمیز می کنید؟

برای شستن لباس های کثیف در ماشین لباسشویی و تمیز نگه داشتن آن ها باید آب تمیزی مانند آب لوله کشی داشته باشید.

آب اضافه شده مانند گلاب نمی تواند ناخالصی ها را از بین ببرد. آب مصرفی باید تمیز بوده و دارای ناخالصی بو، رنگ و مزه نباشد. حتی پس از آبکشی، کثیفی نباید در آب باقی بماند.

همچنین پس از تمیز کردن و پاک کردن کثیفی، لباس را به طور کامل در آب سرد یا جاری بشویید و اگر آب همه قسمت ها را پوشانده باشد، تمیز می شود، اما پس از آن باید آب از لباس خارج شود.

کثیفی های داخل ماشین لباسشویی در اولین شستشو پاک می شود اما پس از 3 بار شستشو با آب تمیز تمام قسمت های آن تمیز می شود. در شستن لباس ها در کنار ماشین لباسشویی نیز باید همین نکته را رعایت کرد.

قوانین شستن لباس ها در نزدیکی ماشین لباسشویی

اگر تعمیر لباسشویی بوش به آب سرد یا جاری متصل است و اولین شستشو کثیفی را پاک می کند، لباس ها باید سه بار با آب سرد و به همین ترتیب برای شستشوی دوم و سوم شسته شوند. لباس ها را تمیز کنید همان کثیفی از بین خواهد رفت. پس از حذف ناخالصی ها، شستن با آب تمیز کافی است.


بنابراین اگر لباس ها را در ماشین لباسشویی بشوییم و آب ماشین لباسشویی به آب سرد یا جاری متصل شود و اگر در اولین شستشو کثیفی ها پاک شود، لباس ها تمیز می شوند.

البته بهتر است لباس هایتان را دوباره در آب تمیز بشویید تا از تمیزی آن ها مطمئن شوید. بهتر است لباس زیر بغل را با لباس های دیگر نشویید.