آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

طرز تهیه حلوای مجلسی


حلوای گندم یکی از دسرهای مخصوصی است که در مجالس عزاداری سرو می شود. که برای تقدیم در مناسبت های مذهبی نیز پخته می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای مجلسی با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای حلوای مجلسی

1 فنجان آرد ذرت

شیر خشک قنادی ½ پیمانه

یک لیوان گلاب

½ فنجان آب گرم

2 قاشق زعفران ساییده شده

پودر هل ½ قاشق چایخوری

شکر 1 لیوان

1 فنجان روغن جامد یا گیاهی

طرز پخت حلوای مجلسی

گام اول

برای تهیه حلوای مجلسی خوشمزه ابتدا آب ولرم را با شکر، پودر هل، گلاب مخلوط کرده و در ظرف زعفرانی بریزید تا شکر کاملا در آب ولرم حل شود سپس شربت را کنار بگذارید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که لازم نیست شربت را روی آتش بگذارید و کافی است مواد را با آب ولرم مخلوط کنید تا شکر حل شود. سپس آرد را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

نکته: آبی که برای تهیه شربت استفاده می کنید باید به اندازه ای گرم باشد که شکر حل شود.

سطح سوم

حالا خمیر را به آرامی سرخ می کنیم و رنگ آن کمی تغییر می کند و خامی آن کاملا از بین می رود. بعد از این کار روغن را به خمیر اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا یکدست شود و خمیر بوی آن گرفته شود.

نکته: توجه داشته باشید که تفت دادن آرد بین 20 تا 40 دقیقه طول می کشد، بنابراین حرارت زیر ماهیتابه باید در کمترین حد باشد تا آرد نسوزد.

قسمت چهارم

توجه داشته باشید که زمان پخت آرد روی رنگ حلوا تاثیر می گذارد. یعنی اگر آرد آنقدر سرخ شود که قهوه ای شود رنگ حلوای ما در نهایت تیره می شود. سپس شیر خشک را به تابه اضافه می کنیم.

بازار صحنه

حالا مخلوط آرد و روغن و پودر شیر را با هم حدود 5 دقیقه تفت دهید سپس شربت را به آرامی با ملاقه به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط آرد و شیرخشک کاملاً یکدست شود و گلوله نشود.

کلاس ششم

بعد از اینکه تمام شربت را به تابه اضافه کردیم باید مواد را به آرامی با هم مخلوط کنیم تا حلوا از دیواره های تابه جدا شود و در وسط تابه جمع شود. حالا حلوا را در گهواره در تابه جابجا می کنیم تا یکدست شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه محلول یکدست شد آن را از روی حرارت بردارید. سپس حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و با قاشق پشتی آن را صاف کنید سپس حلوا را به سلیقه خود تزیین کرده و سرو کنید.
رجوع به مقاله:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/