آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آیا می توانیم از بخاری بدون دودکش در آپارتمان استفاده کنیم؟


خنکی هوا در پاییز و زمستان افراد را به این فکر می‌اندازد که از چه روش‌هایی برای گرم کردن خانه و قفس استفاده کنند. این مشکل زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانید آپارتمان های جدید از سیستم های تهویه مطبوع بسیار ناکارآمد استفاده می کنند. همچنین برخی از این سیستم های گرمایشی به دلیل مصرف بالای برق، قبض ماهیانه خانوار را افزایش می دهند و هزینه های زیادی را برای خانواده های ایرانی تحمیل می کنند. بنابراین ایرانی ها ترجیح می دهند از بخاری های گازی استفاده کنند که در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی، قیمت کمتر و استهلاک کمتری دارند.

یکی از دلایلی که در سال های اخیر در ساختمان های بلند از بخاری های گازی استفاده نمی کنند، مشکل دودکش ها و خروج گازهای کشنده از این بخاری ها است. برای رفع این مشکل برخی از شرکت های ایرانی دست به کار خلاقانه ای زدند و بخاری های بدون دودکش خود را معرفی کردند. ایرانیانی که دوست دارند از گرمای این نوع بخاری لذت ببرند، این محصولات را با قیمت بسیار پایین خریداری کرده و در منازل خود استفاده می کنند. سوال برج نشینان این است که آیا این بخاری ها که بدون دودکش کار می کنند کشنده هستند یا خیر؟ آیا می توان از آنها در خانه استفاده کرد؟

مزایا و معایب استفاده از بخاری بدون لوله

امروزه مردم قبل از خرید هر محصولی از بازار سعی می کنند با مطالعه مزایا و معایب آن تصمیم بگیرند که آیا برایشان مفید است یا خیر. یکی از وسایلی که در بین مردم ایران به خصوص دانش آموزان بسیار محبوب شده است بخاری آتش نشانی است که در 5 سال گذشته برای گرمایش منزل بسیار مفید بوده است. امروز ما مزایا و معایب این دستگاه ها را بررسی می کنیم و مشخص می کنیم که آیا خرید آنها برای شما ارزش خرید دارد یا خیر.

مزیت استفاده از تهویه مطبوع

حمل و حمل بسیار آسان

برای بسیاری از افراد، به ویژه کارفرمایان، توانایی حمل و نقل وسایل بسیار مهم است. بخاری های بدون سبد به دلیل اینکه بسیار کوچک و سبک هستند بسیار قابل حمل هستند و می توانید آنها را به صورت تکی جابجا کنید. وزن این وسایل به قدری سبک است که حتی خانم های خانه دار می توانند آن ها را به تنهایی بلند کرده و حمل کنند. این وضعیت اهمیت خود را نشان می دهد اگر می خواهید خانه را گردگیری و تمیز کنید و در مورد این موارد باید آنها را جابجا کنید.

اندازه کوچک و موقعیت مکانی در هر قسمت از خانه

خانه ما از همیشه کوچکتر می شود، بنابراین باید راه هایی پیدا کنیم که فضا را برای ما بهتر کنیم. یک راه حل عالی برای این کار خرید اقلام کوچک و راحت است. به لطف طراحی منحصر به فرد، بخاری گازی بدون دودکش بسیار کوچکتر از بخاری قدیمی است و می توانید در هر جای خانه حتی پشت مبل از آن استفاده کنید.

قیمت پایین دستگاه نسبت به سایر وسایل گرمایشی

مشکلات اخیر همه ما را وادار کرده است که قبل از خرید یک محصول قیمت را بررسی کنیم. بدون شک هزینه خرید بخاری گازی قدیمی امروزه برای بسیاری از ما دور از ذهن و مقرون به صرفه است. علاوه بر این، گاهی اوقات سیستم های دودکش هزینه های اضافی را متحمل می شوند. بخاری های بدون دودکش چون فنرهای نو دارند قیمت چندانی ندارند و می توانید با نصف قیمت سایر لوازم آن را تهیه کنید.

حرارت بسیار بالا

در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی که در ایران می بینیم، بخاری های گازی نسبت به سایر وسایلی که شامل بخاری گازی و کولر گازی می شوند، ظرفیت گرمایش بالاتری دارند. از آنجایی که این وسایل از گاز طبیعی استفاده می کنند، حرارتی که ایجاد می کنند چندان دردناک نیست و برای ما ایرانی ها حس نوستالژی دهه 60 و 70 را تداعی می کند.

استفاده کارآمد و صرفه جویی در انرژی

همانطور که می دانید هزینه گاز در ایران بسیار کمتر از کل دنیا است، این به این دلیل است که هزینه استفاده از وسایل برقی بسیار گران است و گاهی اوقات باعث می شود قبض برق شما بسیار بیشتر از حد مجاز شود. . بنابراین می توان ادعا کرد که اگر از بخاری گازی بدون شومینه استفاده کنید، می توانید مقدار زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هزینه های خود را کاهش دهید.

این به تزئین خانه و ساختن فضای داخلی کمک می کند

این بخاری ها با توجه به اینکه به تازگی وارد بازار شده اند طراحی بسیار شیکی دارند. می توانید به وب سایت هر یک از فروشندگان این دستگاه مراجعه کرده و مدل های مختلف این دستگاه ها را بررسی کنید. با توجه به تاثیر این نوع طرح ها، بسیاری از افراد دوست دارند از بخاری های برقی برای افزایش زیبایی خانه خود حتی در صورت موجود بودن استفاده کنند.

معایب استفاده از تهویه مطبوع

عدم وجود تهویه مناسب

خفگی و مرگ آن

کپک و گرد و غبار در خانه

سازگاری بخاری های گازی با مسکن

یکی از نکات اصلی که قبل از تهیه این بخاری ها نیاز به توجه دارد اندازه بخاری های گازی بدون دودکش به اندازه خانه است. تصور کنید خانه ای با مساحت بیش از 100 متر دارید، واقعاً با خرید بخاری بسیار کوچک که نمی تواند آن را به درستی گرم کند شکست خورده اید. عکس این سؤال نیز صادق است; اگر خانه خیلی کوچکی دارید، یک بخاری بزرگ کل خانه را گرم می کند و تصمیم می گیرید فورا آن را خاموش کنید.

ایمنی بخاری گازی بدون دودکش

مشکل اصلی بخاری های گازی بدون دودکش امنیت آنهاست. اگرچه در بسیاری از تبلیغات بیان شده است که استفاده از این وسیله ضرری ندارد، اما باید به شما بگوییم که اینطور نیست و این بخاری ها می توانند کشنده باشند. شیمی به وضوح بیان می کند که اگر گاز طبیعی بسوزانید، میزان اکسیژن هوا کاهش می یابد و گاز جدیدی به نام مونوکسید کربن تولید می شود. این گاز یکی از دلایلی است که برخی از هموطنان در زمستان بر اثر خفگی جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که در شومینه های سنتی و قدیمی ایرانی همیشه از دودکش استاندارد پشت شومینه برای انتقال این گاز به بیرون خانه استفاده می شود. البته قابل ذکر است که دودکش به تنهایی در حذف این گاز موثر نیست و کیفیت خود شومینه نیز مهم است.

استفاده از بخاری های گازی بدون دودکش

برخلاف تصور بسیاری از کارشناسان که تایید می کنند این بخاری ها در هیچ شرایطی قابل استفاده نیستند، باید به شما بگوییم که می توانید از این روش گرمایشی در فضاهای باز مانند کافه های بیرونی یا سفره خانه های سنتی استفاده کنید. گرمایش به طور کلی دلیل اینکه نمی توانید از این گرما در داخل خانه استفاده کنید، نبود تهویه و گردش هوا کافی است و اگر در مغازه یا فضای باز هستید می توانید از آن استفاده کنید.

بخاری اتاق خواب بدون دود

در برخی از نقاط کشور این بخاری ها را در اتاق کودکان نصب می کنند و برای گرم کردن خانه استفاده می کنند. باید بگوییم که انجام این کار برای این شهروندان بسیار خطرناک است. اتاق‌های کوچک معمولاً تهویه مناسبی ندارند، از طرفی کودکان در اثر مقدار کمی دی اکسید کربن مسموم می‌شوند که می‌تواند باعث تلفات غیرقابل برگشت شود.

ماخذ مقاله: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-گازی-بدون-دودکش