آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

چهره چیست؟


امروزه به دلیل آلودگی هوا و انواع لوازم آرایشی که در تماس مستقیم با پوست ما هستند؛ بسیاری از مشکلات پوستی می تواند هر یک از ما را تحت تاثیر قرار دهد. حتما برای شما یا اطرافیانتان اتفاق افتاده است. وقتی شکایت پوستی دارید مراجعه به مراکز درمانی و انواع روش های درمانی پیش روی شماست. روش هایی که ممکن است گاهی موثر نباشند. در این مقاله، می‌خواهیم به بررسی روش‌های صورت که راهی برای پیشگیری یا درمان مشکلات پوستی است، بپردازیم.

ماسک صورت یک روش موثر برای پاکسازی عمیق پوست برای داشتن پوستی سالم و درخشان است. به این ترتیب می توانید پوست را تمیز، جذب و تغذیه کنید. همچنین پوست را روشن می کند و آن را صاف نگه می دارد. در نتیجه پوست جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. با این درمان صورت می توانید در عرض یک ساعت از شر مشکلات پوستی آزاردهنده خلاص شوید و پوستی سالم و روشن داشته باشید. مراقبت از پوست با بخار یک تکنیک پاکسازی پوست چند مرحله ای است که ابتدا در اسپا به بررسی مراحل مختلف آن می پردازیم.



مراحل صورت

شورا

درمان صورت باید با یک مشاوره مناسب شروع شود. در مورد داروها، مشکلات پوستی، رژیم غذایی، میزان آبی که روزانه می نوشید و محصولات پوستی که در حال حاضر استفاده می کنید مطلع خواهید شد.

شستن پوست یک پاکسازی ضروری است

این مرحله با جمع آوری موها در کلاهک مخصوص شروع می شود تا از ورود مواد صورت به داخل مو در حین کار جلوگیری شود. سپس صورت با پاک کننده های مناسب پاک می شود تا آرایش و آلودگی ها پاک شود.


تجزیه و تحلیل پوست صورت

در این مرحله با بررسی پوست در زیر نور، نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، حساس یا نرمال) و وضعیت پوست (جوش های سرسیاه، سرسفید، پیری پوست، خشکی، آفتاب سوختگی و...) مشخص می شود. بر این اساس محصول مورد استفاده و نوع صورت مشخص می شود.

بخور صورت

آرایشگران خوب این کار را با دستگاه بخوری انجام می دهند که بخار داغ را مستقیماً به صورت می رساند. این عمل باعث نرمی پوست می شود و به از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سیاه در مرحله استخراج کمک می کند. بوی عرق منافذ پوست را تمیز می کند. اگر پوست حساسی دارید، این مرحله ممکن است برای شما مناسب نباشد.

لایه برداری

در این مرحله لایه برداری صورت با استفاده از لایه بردارهای آنزیمی یا اسکراب انجام می شود. از طریق لایه برداری، سلول های مرده از سطح پاک می شوند و پوست را شاداب می کنند.

استخراج

از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه یکی از مراحل اصلی درمان صورت است. آستانه تحمل درد افراد برای کشیدن های مختلف متفاوت است. برای داشتن چهره ای خوب باید استخراج به طور کامل انجام شود.

ماساژ

ماساژ لذت بخش ترین قسمت صورت است که مانند رفتن به باشگاه برای عضلات صورت است. ماساژ صورت باعث افزایش جریان خون در پوست می شود.

محافظ دهان

ماسک های صورت بر اساس نوع پوست و وضعیت پوست و با تمرکز بر بهبود بافت و مشکلات پوست انتخاب می شوند.

تامین آب

برای حفظ رطوبت پوست، یک سرم آبرسان و مرطوب کننده مناسب بر روی پوست صورت ماساژ داده می شود تا با تامین رطوبت پوست، پوستی جوان تر و درخشان تر به شما بدهد.


چه کسی می تواند ماسک صورت داشته باشد؟

اکنون می دانید صفحه چیست و مراحل آن چیست. اما سن مناسب برای آن چیست؟ هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

اگرچه مشکلات پوستی از سنین پایین شروع می شود اما به گفته متخصصان این حوزه مراقبت از صورت باید از سن 20 سالگی انجام شود. تا آن زمان می توانید از روش های بیشتری برای پاکسازی پوست در خانه استفاده کنید. حتی می توانید برای داشتن پوستی سالم به یک رژیم غذایی سالم تکیه کنید. اگر بین 18 تا 20 سال سن دارید، می توانید این کار را در مناسبت های خاص یا هر دو ماه یک بار انجام دهید. افراد بالای 20 سال می توانند با برنامه منظم مراقبت از صورت از اولین علائم پیری پوست، آکنه هورمونی، تیرگی پوست، لکه های روی پوست جلوگیری کنند. از شر مشکلات پوستی خلاص شوید و درخشندگی و جوانی را بازیابی کنید.


انواع حالات چهره

در دنیای زیبایی، میلیون ها روش صورت برای انواع پوست در سنین مختلف وجود دارد. هر روز روش های جدیدی مانند صورت نرم، صورت نمکی، صورت شیشه ای (که ترند سال 2019 است) به دنیای زیبایی ارائه می شود که قطعا یکی از آنها برای پوست شما مناسب است.

انواع اصلی آن شامل صورت میوه ای، روشن کننده و پاک کننده صورت است، در حالی که صورت پارافینی، لایه بردار صورت و کلاژن ساز صورت، صورت های پیشرفته و تخصصی هستند که به طور خاص مشکلات پیری پوست و پوست را برطرف می کنند.

به عنوان مثال، اگر مشکل پوست شما آکنه است، می توانید از یک آکنه مخصوص صورت استفاده کنید. در این نوع از محصولات ضد پخت استفاده می شود. به همین ترتیب، اگر از صورت مخصوص پوست پیری استفاده می کنید، این نوع صورت می تواند اثرات پیری پوست از جمله منافذ، خطوط و چین و چروک های ظریف، لک های پوستی و لکه های پیری را کاهش دهد.

حتی برای مناسبت های خاص مانند عروسی، صورت های خاصی وجود دارد که می تواند پوست شما را درخشان کند. یا می توانید فقط برای استراحت از صورت های فانتزی مانند صورت شکلاتی استفاده کنید.


برند برای مردان

بسیاری از مردان فکر می کنند که مراقبت از صورت و پوست فقط مختص زنان است. به همین دلیل، آنها اغلب نیاز به تمیز کردن پوست خود را درک نمی کنند. هنگامی که چهره ای برای همه بشریت خلق شود; نه برای جنسیت یا نوع پوست خاص!

مردان هر روز بیشتر از زنان در معرض آفتاب قرار می گیرند. همچنین به دلیل منافذ باز و بزرگ پوست و ساختار سخت پوست، پوست آنها آسیب بیشتری می بیند. به همین دلیل رویکرد دست صورت به آقایان نیز توصیه می شود!


نحوه مراقبت از صورت در منزل

همانطور که در بالا ذکر شد، صورت یکی از مجلل ترین کارهایی است که می توانید در مراقبت از خود انجام دهید. پس از یک هفته کار سخت، مطالعه یا مدیریت خانه، فیشینگ فرصت خوبی برای استراحت و مراقبت از خود است.


آماده سازی محیط

محیطی آرام آماده کنید؛ اگر نمی توانید به اسپا بروید؛ می توانید آبگرم را به خانه بیاورید! چند شمع معطر روشن کنید و لیست پخش مورد علاقه خود را پخش کنید. پاهای خود را در مخلوط نمک پا یا یک کوکتل آب گرم خیس کنید. شاید این قسمت جدی گرفته نشود و قدم کوچکی به نظر برسد. اما استرس و خستگی را تا حد امکان از بین ببرید.



پاک کردن

قبل از انجام هر کار دیگری، باید پوست را کاملا تمیز کنید. کثیفی و آرایش باقی مانده روی پوست اثربخشی درمان های صورت را کاهش می دهد. برای اینکه پوست خود را کاملا تمیز نگه دارید؛ ابتدا از لوسیون برای شستن لوسیون و مواد خارجی که روی پوست می گذاریم استفاده کنید، سپس از یک پاک کننده بر پایه آب برای از بین بردن دوده، گرد و غبار و عرق استفاده کنید.


صورت بخور

همانطور که تاکنون گفته شد بخور دادن یکی از مراحل اصلی مراقبت از صورت است. کندر منافذ روی پوست را باز کرده و آن را نرم می کند. پس از این مرحله، صورت برای مراحل بعدی درمان صورت آماده می شود. حالا وقتی می خواهید در خانه بخور درست کنید باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید زیرا باعث خشکی بیشتر پوست می شود. هیچ راهی برای سوزاندن بخور در خانه بدون عود گرم وجود ندارد. در روش اول صورت خود را روی یک کاسه آب داغ نگه دارید و یک حوله را روی سرتان بیندازید. در روشی دیگر می توانید حوله را در آب داغ خیس کنید و سپس روی صورت خود قرار دهید. مراقب باشید صورتتان نسوزد.


لایه برداری

یک صورت خوب شامل مرحله لایه برداری است. برای از بین بردن سلول های مرده پوست. برای لایه برداری می توانید از انواع لایه بردار یا اسکراب آنزیمی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اسکراب می تواند باعث ایجاد خراش های کوچک و تحریک پوست شود. اگر پوست نازک و حساسی دارید، از لایه بردار آنزیمی استفاده کنید. هنگام لایه برداری و ماساژ صورت به T-ZONE بیشتر توجه کنید. ناحیه T حاوی چربی بیشتری نسبت به سایر قسمت های صورت است.


ماسک محافظ

هر مدل ماسک صورتی را که مناسب شماست با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید. ماسک را به خوبی روی صورت ماساژ دهید. اگر لایه ضخیمی از ماسک روی صورت خود دارید؛ انگشتان خود را با آب گرم خیس کنید و سپس صورت خود را برای چند دقیقه ماساژ دهید. پس از 15-20 دقیقه، زمانی که ماسک در حال استراحت است، آن را از روی صورت پاک کنید.



پوست را مرطوب کنید

کلید درخشندگی پوست، هیدراته ماندن است. پس از برداشتن ماسک، باید از یک مرطوب کننده خوب برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر، چند قطره از سرم آبرسان صورت را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید. صورت خود را به خوبی ماساژ دهید.


هشدار!

مرحله استخراج را از خانه رد کنید! اگرچه مرحله استخراج یکی از رضایت بخش ترین مراحل صورت است. اما اگر این کار را به درستی و کامل انجام ندهید، عفونت ممکن است رخ دهد. از استخراج در خانه خودداری کنید.


با نتایج و انتظارات روبرو شوید

در پایان، بیایید ببینیم که چه انتظاراتی از صورت باید داشته باشیم. نه تنها مشکلات پوستی را حل می کند، بلکه پوست را نرم و جوان می کند. بعد از انجام فیشینگ متوجه درخشندگی و درخشندگی پوست خود خواهید شد. استفاده منظم می تواند اثرات پیری پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک ماساژ طولانی‌تر می‌تواند در دراز مدت از افتادگی پوست ناشی از افزایش سن جلوگیری کرده و بافت پوست را تقویت کند. بعد از دو روز می توانید اثر صورت را مشاهده کنید. بنابراین، برای یک موقعیت خاص، دو روز قبل یک درمان صورت انجام دهید. هنگامی که صورت خود را انجام دادید و نتایج شاد و سالم پوست خود را مشاهده کردید، دیگر راه برگشتی وجود ندارد!

بیشتر بخوانید: آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران fatemehhabashi.com