آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

لوگو چیست و چرا طراحی آن برای مشاغل مهم است؟


فکر می کنید در روز با چند لوگو یا نشان مواجه می شوید؟ همانطور که در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً چندین نوع لوگو در اطراف شما وجود دارد. در حین خرید، قدم زدن در پارک یا مرور شبکه های اجتماعی، دائماً با برندهای مختلف در تعامل هستید. شاید برای شما بی اهمیت به نظر برسد، اما این نمادها جزء جدایی ناپذیر شرکت ها برای ایجاد برند هستند. قبل از طراحی لوگو، احتمالا سوالات زیادی برای شما پیش می آید. سوالاتی از این قبیل که چرا به یک لوگوی خاص برای شرکت خود نیاز دارید یا اینکه یک لوگو حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم با بیان اینکه لوگو چیست، شما را با انواع لوگو آشنا کرده و اصول طراحی حرفه ای آن ها را توضیح می دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا اهمیت و کاربردهای لوگو برای کسب و کار را درک کنید.

لوگو چیست؟

قبل از آشنایی با انواع لوگو، بهتر است تعریف لوگو را بدانید. در اصل، لوگو تصویری است که از کلمات، تصاویر و رنگ هایی تشکیل شده است که برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده می شود. تابلوها انواع مختلفی در شکل ها و اندازه های مختلف دارند که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم. به طور کلی، یک لوگوی خوب، برند شرکت، تجارت و خدمات را به مخاطب نشان می دهد. هر کسب و کار حرفه ای از یک لوگوی به یاد ماندنی استفاده می کند. به عنوان مثال، وقتی به کوکاکولا، نایک، آدیداس، پپسی و غیره فکر می کنید، قطعاً به لوگوی آنها فکر می کنید.

مقدمه ای بر لوگوها

همانطور که گفتیم، لوگوها انواع مختلفی دارند. اما به طور کلی می توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد. طراحی لوگو بسته به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف می تواند متفاوت باشد.
طراحی لوگو حرفه ای را به  فریلنس پروژه بسپارید.

لوگوی نوشته شده

لوگو یا علامت کلمه نوعی نماد است که در طراحی آن از نوشته استفاده می شود. در طراحی لوگو نام برند یا شرکت به صورت مشخص و مشخص و با اندازه فونت و فونت مشخص نوشته می شود. در واقع برای طراحی یک برند کلمه، علاوه بر نیاز به خلاقیت، نام برند نیز باید به صورت واضح نوشته شود. برای طراحی این لوگوها بهتر است با یک متخصص مستقل مشورت و همکاری کنید.

لوگوی تصویر

لوگوی گرافیکی که به عنوان لوگو نیز شناخته می شود، از یک طرح یا تصویر منحصر به فرد ساخته شده است. یک لوگوی بصری بسیار کوچکتر از یک حرف نوشته شده است و برای درک آن به دانش برندینگ کمتری نیاز دارد. مثلاً لوگوی تلگرام یا اپل به این صورت. همچنین استفاده از لوگوها و تصاویر مناسب در برندسازی بسیار مهم است.

لوگوی ترکیبی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع لوگو با ترکیب متن و تصاویر ایجاد می شود. به عنوان مثال، لوگوی برند پوما یک نمونه محبوب از لوگوی هیبریدی است. استفاده از هر نماد به نوع کسب و کار، مخاطبان و سلیقه شما بستگی دارد. فراموش نکنید که بخش مهمی از بازاریابی و برندسازی طراحی لوگو است. بنابراین بهتر است قبل از انجام طرح نهایی با یک طراح گرافیک مشورت کنید.

اصول طراحی لوگو

هنگامی که یک لوگو به درستی طراحی شود، به عنوان چهره کسب و کار شما عمل می کند و به مخاطبان شما کمک می کند تا تشخیص دهند شما چه کسی هستید و خدماتی که ارائه می دهید. هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی لوگو، عناصر زیادی وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند تا طراحی منحصر به فرد شما ایجاد شود. برخی از لوگوها فقط از عناصر خاصی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر همه آنها را ترکیب می کنند. در ادامه نکاتی را که باید در طراحی لوگو یا برند تجاری خود رعایت کنید، راهنمایی می کنیم.

رنگ

انتخاب رنگ لوگو فقط به سلیقه شما بستگی ندارد، بلکه نیاز به تحقیق و تفکر دارد. طرح رنگ مناسب لوگو می تواند لوگوی شما را ایجاد کند و بر احساسات و عواطف مرتبط با برند شما تاثیر بگذارد. به طور کلی بهتر است در طراحی لوگو خود از بیش از 3 رنگ استفاده نکنید.

عکس

به طور کلی، تصاویر باید نمایانگر محصول شما یا مربوط به کسب و کار شما باشند. با این حال، گاهی اوقات لوگوها از تصاویر خاصی برای نشان دادن خلاقیت و شخصیت دادن به برند خود استفاده می کنند. هنگام استفاده از تصاویر نامرتبط، ایده خوبی است که این ایده ها را به یک داستان یا احساس در مورد محصول خود متصل کنید.

نوشته شده است

طراحی تایپوگرافی یا لوگوی ترکیبی نیاز به توجه به مواردی مانند اندازه فونت یا متن دارد. همانطور که در مورد رنگ گفتیم، بهتر است از حداکثر 2 یا 3 نوع فونت استفاده کنید تا طراحی لوگو ساده و ثابت بماند.

شعار

شعار معمولا در زیر یا اطراف لوگو قرار می گیرد و یک جمله ساده است که در ذهن بینندگان می ماند. همه لوگوها به یک شعار نیاز ندارند، اما استفاده از آن مطمئنا می تواند موثر باشد. برای مثال برند ال جی از شعار Life's Good استفاده می کند.

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار

چرا هر کسب و کاری برای بازاریابی و برندسازی نیاز به یک لوگو دارد؟ در میان تبلیغات بیشمار دیگر شرکت ها و رقبا، لوگوهای مختلف می توانند تاثیری به یاد ماندنی در ذهن بینندگان بگذارند. علاوه بر این، یک لوگوی زیبا و منحصر به فرد، هویت برند شما را مشخص می کند. به عنوان مثال، وقتی با لوگوی سیب گاز گرفته مواجه می شویم، به یاد اپل می افتیم. طراحی لوگو یکی از اولین گام‌ها در استراتژی بازاریابی شماست و همچنین می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کند.

کاربرد لوگو در تجارت

لوگوها برای چه مواردی استفاده می شوند؟ برای آشنایی بیشتر با اهمیت طراحی آنها، شما را با برخی از کاربردهای طراحی لوگو آشنا می کنیم.

وب سایت ها

وجود لوگو در سایت به شناسایی شرکت شما کمک می کند. هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید، مطمئن شوید که لوگوی شما برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده و قابل تشخیص است. معمولا لوگوها در هدر سایت قرار می گیرند.

محصولات

تصور کنید شخصی در حال قدم زدن در خیابان است و کیفی را حمل می کند که آرم شرکت شما روی آن است. به این ترتیب علاوه بر تبلیغات، برند و لوگوی شما بیشتر به چشم می آید.

کارت ویزیت

به یاد داشته باشید که کارت ویزیت مانند یک یادگاری کوچک است، چیزی که مشتریان بالقوه شما می توانند به خاطر بسپارند و از نظر فیزیکی آن را حفظ کنند. نمایش لوگوی خود در کارت ویزیت یک فرصت عالی برای برندسازی است.

شبکه های اجتماعی

بهتر است لوگوی خود را در تصاویر و عکس های خود در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و ... قرار دهید تا مخاطبان به راحتی شما را از دیگران متمایز کنند.