آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

تلفن شبکه چیست؟


شاید شما هم جزو کسانی باشید که تفاوت بین تلفن ثابت و دیجیتال را نمی دانید. بد نیست بدانید که این دو نوع گوشی یکسان نیستند، در واقع گوشی های دیجیتال گوشی های هوشمند ارتقا یافته و پیشرفته تر هستند. تلفن های دیجیتال لزوما آدرس IP فعال ندارند و وجود پورت شبکه به معنای تلفن شبکه نیست. با دایان نت همراه باشید.

به طور کلی، تلفن های دیجیتال به خوبی طراحی شده اند و به طور کامل از سیستم های PBX پشتیبانی می کنند.

این گوشی ها نسبت به گوشی معمولی شما قابل اعتمادتر، بهتر ساخته شده و مقرون به صرفه تر هستند. در بیشتر موارد، این گوشی ها با نوع خاصی ساخته می شوند و تنها از سیستم های تلفن مبتنی بر TDM پشتیبانی می کنند.

اگر نیازهای ارتباطی یک شرکت فراتر از یک سیستم تلفن آنالوگ باشد، تقریباً مطمئناً تلفن های دیجیتال رد می شوند و در این موارد شما چاره ای جز استفاده از تلفن شبکه نخواهید داشت.

از سوی دیگر، تلفن تحت شبکه در درجه اول برای پشتیبانی از شبکه و در درجه دوم به عنوان یک ابزار تلفن طراحی شده است. این ظاهر کاملاً با ظاهر گوشی های دیجیتال متفاوت است. این تلفن ها به گونه ای طراحی شده اند که تنها از یک روش پاسخگویی پشتیبانی می کنند. همانطور که کسب و کارها شروع به درک دنیای مدرن غنی از ارتباطات می کنند، مزایای تلفن های تحت شبکه آشکارتر می شود.

استفاده از تلفن تحت شبکه می تواند برای ارائه خدمات یکپارچه جدید پل شود. تلفن شبکه نسل اول تا حدودی این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد و نسل جدید تلفن های شبکه هوشمند مستقیماً به عنوان دستگاه های چند رسانه ای استفاده می شوند. برای درک بهتر این موضوع در ادامه مقاله توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

از سوی دیگر، تلفن شبکه از پروتکل ارتباطی جهانی Sip استفاده می کند و تمامی ارتباطات در این پروتکل انجام می شود. در بخش مزایای تلفن ثابت در زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع بخوانید.

قیمت تلفن اینترنتی:

در نگاه اول گرانی تلفن های تحت شبکه مهم ترین عاملی است که باعث می شود این گوشی ها مورد قبول بسیاری قرار نگیرند، اما از طرفی گوشی های دستی به هر قیمتی (با مدل های بسیار مقرون به صرفه که در ایران نیز موجود است) در دسترس هستند. با گذشت زمان و آگاهی از مزایای گوشی نت و با افزایش تقاضا، قیمت این گوشی ها کاهش یافته و آنها را ارزان کرده است.

امروزه تلفن های ثابت با قیمت هایی برابر با تلفن های دیجیتال در دسترس هستند و این عامل دیگر مانعی برای خرید این گوشی ها نیست.

با تمام این تفاسیر دلایل زیادی برای سرمایه گذاری بیشتر در این بخش وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

تلفن های مختلف تحت شبکه:

انواع مختلفی از تلفن های شبکه وجود دارد، مانند تلفن های نرم افزاری که می توانند بر روی رایانه شما اجرا شوند، یا تلفن های Voice over Wi-Fi که می توانند با استفاده از یک شبکه بی سیم به سیستم تلفن شما وصل شوند بدون نیاز به هیچ نوع اتصال بی سیم از تلفن همراه. . تلفن همراه در نهایت، تلفن یک شبکه سخت افزاری سیمی با بالاترین سطح سازگاری با سیستم تلفن جدید ip-pbx است.

از سوی دیگر، گوشی های آنالوگ انواع زیادی ندارند. در خاتمه مشاهده می شود که هزینه استفاده از تلفن ثابت می تواند نزدیک به صفر باشد و امکان راه اندازی سیستم تلفن شبکه بدون نیاز به خرید حجم بالایی از سخت افزار تلفن شبکه وجود دارد.

در این صورت هزینه خرید گوشی برای مجموعه شما کمتر از قیمت گوشی های آنالوگ خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که صاحبان مشاغل نباید فراموش کنند:

استفاده از گوشی های نرم افزاری بی کیفیت یکی از عواملی است که می تواند نظر شما را در مورد تمامی تکنولوژی ها تغییر دهد. بنابراین انتخاب گوشی مناسب در شبکه نرم افزاری یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند انتظارات شما را از این فناوری برآورده کند. توصیه ما این است که از softphone در شبکه 3cx استفاده کنید.

شبکه و یک کابل برای تلفن شبکه:

در تلفن IP تنها یک شبکه برای ساخت و نگهداری شبکه IP وجود دارد. اما برای گوشی های آنالوگ و دیجیتال علاوه بر شبکه IP برای انتقال صدا به شبکه مجزا با کابل تلفن نیاز دارید. یک کابل از سوییچ شبکه را می توان به سوئیچ تلفن دو پورت و کامپیوتر را به کابل شبکه دیگری متصل کرد.

به عبارت ساده می توان سیستم تلفن را بدون نیاز به کابل مجزا و با پلتفرم های شبکه موجود به راحتی مدیریت کرد.

تلفن های تحت شبکه به برق نیاز دارند تا:

تلفن‌های آنالوگ قدیمی‌تر به برق زیادی نیاز ندارند و می‌توانند آنچه را که نیاز دارند را از خط تولید موجود دریافت کنند. اما تلفن های تحت شبکه به منبع تغذیه AC نیاز دارند. اگرچه برق را می توان از طریق کلیدهای برقی که می توانند برق را انتقال دهند، تامین کرد، اما در این صورت هزینه نهایی بیشتر از مبدل برق خواهد بود.