آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

دلایل تعمیر و علائم خرابی یخچال

 فصل تابستان یکی از بدترین زمان‌ها برای خراب شدن یخچال است و به همین دلیل تمام غذاهای منجمد بلافاصله خراب می‌شوند. برای دانستن دلایل تعمیر یخچال با تعمیر اول همراه باشید.

تعمیر مبرد و علل خرابی

چرا یخچال کار نمی کند؟

دلایل زیادی برای بازدید از تعمیر یخچال وجود دارد که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

اگر یخچال شما با مشکلاتی مانند ایرادات الکتریکی، بسته نشدن درها، مشکلات کمپرسور یخچال، افزایش دمای یخچال و فریزر مواجه است، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ماندگاری یخچال

اولین دلیل تعمیر یخچال طول عمر این دستگاه است. اگر یخچال شما بیش از 15 سال عمر دارد بهتر است به تعویض یخچال و یا حداقل تعویض قطعات یخچال فکر کنید زیرا شایع ترین علت این نوع یخچال می تواند خاموش و روشن شدن موتور یخچال باشد.

در صورت عدم تعویض قطعات با مشکلات مختلف با هزینه های بالا مواجه خواهید شد. به عنوان یک قاعده، یخچال هایی با عمر مفید بیش از 8 سال به طور متوسط ​​دارای مشکل و خرابی هستند.

در برخی موارد متوسط ​​راندمان از بین رفته و دستگاه نسبت به حالت متوسط ​​برق بیشتری مصرف می کند.

کمپرسور دستگاه

کمپرسور دستگاهی است که یخچال را خنک می کند. اگر با افزایش دمای یخچال مواجه شوید بهتر است به فکر تعمیر کمپرسور یخچال باشید.

بسیاری از مشکلات مانند کلیک کردن و فن کمپرسور از ایرادات رایج این دستگاه است که یکی از دلایل کار نکردن یخچال است. برای تعمیر یخچال با نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک در مازندران تماس بگیرید.

تعمیر تجهیزات کمپرسور

فن کمپرسور برای خنک کردن دستگاه و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه در محفظه موتور و همچنین افزایش دمای یخچال تعبیه شده است.

اگر با افزایش دمای موتور خنک کننده مواجه شدید، احتمالاً باید کمپرسور را تعویض یا تعمیر کنید. اگر یخچال کمتر از حد معمول سرد می شود، بهتر است دستگاه را از برق بکشید و برای تعمیر یخچال با تعمیرکار مجاز و کارشناسان یخچال تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که برای تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید می توانید به تعمیرگاه تعمیرات لوازم خانگی در تهران مراجعه نمایید که تخصص زیادی در زمینه تعمیر یخچال از جمله ال جی، اسنووا، سامسونگ، جنرال، سیلور، هیمالیا، امرسان، ویرپول، کنوود و پارس دارند و در اسرع وقت دستگاه شما را تعمیر خواهند کرد.

دمای مناسب برای یخچال و فریزر

دمای ایده آل یخچال 2 درجه سانتیگراد و دمای ایده آل یخچال 15 درجه زیر صفر است.

اگر دمای یخچال زیر یا بیشتر از دما است بهتر است به فکر تعمیر دستگاه باشید. برای اطلاع از دمای یخچال فریزر می توانید به صفحه نمایش دستگاه مراجعه کنید و از دمای یخچال مطلع شوید.

اگر دستگاه نمایشگر ندارد، از دماسنج برای اندازه گیری دمای یخچال استفاده کنید.

یخچال به درستی بسته نمی شود

دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که درب یخچال به درستی بسته نمی شود، اما می توانید لاستیک و لولای در را در ابتدای کار بررسی کنید.

اگر سالم باشد، لولای در باید شکسته شود. همچنین پر کردن بیش از حد دستگاه از بسته شدن درب یخچال جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فرآیند خنک سازی به طور متوسط ​​به محفظه یخچال تقسیم می شود. بنابراین بهتر است یخچال را پر کنید، البته این نیز یکی از دلایل تعمیر یخچال به حساب می آید که ممکن است دلیل افت دمای یخچال نیز باشد.

چراغ یخچال همیشه روشن می ماند

یخچال دارای یک کلید چراغ است که با باز شدن در روشن می شود و با بسته شدن در خاموش می شود. در ابتدای کار دقت کنید که آتش برای همیشه قطع شود و خوب است کلید چراغ یخچال را روشن کنید تا آتش خاموش شود.

برای این کار می توانید دستورالعمل های دستگاه را دنبال کنید. روشن نگه داشتن چراغ یخچال به دلیل گرمای چراغ ها باعث افزایش مصرف برق و گرمایش داخل یخچال می شود.

اگر این مشکل پیش آمد، با نصاب یخچال خود تماس بگیرید و سوئیچ را تعویض کنید.

اگر چراغ داخل یخچال روشن نشد می توانید لامپ را از جای خود بردارید و آن را تعویض کنید.

افزایش تعداد دستگاه ها بیش از حد معمول

افزایش حجم یخچال به دلایل مختلف یکی از دلایل تعمیر خود یخچال است، پس بهتر است ابتدا کمپرسور، کولر، کوکتل ها و پایه های یخچال را چک کنید تا شل شوند. برای این کار می توانید قسمت های یخچال را با یک آچار مناسب سفت کنید.

اگر صدای زیادی از موتور دستگاه شنیدید، بهتر است در اسرع وقت با تعمیرکار مجاز یخچال تماس بگیرید و دستگاه را تعمیر کنید.