آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

نکاتی برای قبولی در آزمون رانندگی


آزمون راهنمایی و رانندگی یکی از مهم ترین مراحل اخذ گواهینامه است که البته قبولی در آن با تغییراتی که در سال های اخیر به وجود آمده اندکی دشوارتر شده است. تغییر در دفترچه قوانین و اضافه شدن بخش های جدید در آن عامل اصلی مشکلات این آزمون است. اگر به فکر گرفتن زودتر گواهینامه هستید و نگران این قوانین هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. ما قصد داریم نکاتی را برای قبولی در آزمون کد با شما در میان بگذاریم.
برای آزمون آیین نامه رانندگی(قبولی ۱۰۰٪) با ما تماس بگیرید.

تست قوانین راهنمایی و رانندگی

باید بدانید که اگر قوانین رانندگی در داخل و خارج از شهر را ندانید، نمی توانید گواهینامه رانندگی بگیرید. برای گرفتن گواهینامه باید مهارت و توانایی های رانندگی خود را نشان دهید و همچنین ثابت کنید که به قوانین رانندگی ایران تسلط دارید.

تیم پلیس راهنمایی و رانندگی مسئول نظارت بر فرآیند صدور گواهینامه، مجموعه ای به نام کتاب قوانین راهنمایی و رانندگی را در اختیار متقاضیان قرار داده است که می توانند از آن برای درک بهتر قوانین استفاده کنند.

آزمون سازمانی شامل 30 سوال تستی است که برای قبولی باید حداقل به 26 سوال پاسخ صحیح دهید. این سوالات به چند قسمت تقسیم می شوند که شامل مجموعه قوانین رانندگی، سمت راست، فرهنگ رانندگی و رانندگی ایمن، علاوه بر اجزای فیزیکی خودرو و نگهداری از آن است.

هر قسمتی که در آزمون پرسیده می شود به دقت در آیین نامه آمده است و اگر این منبع را با دقت مطالعه کنید می توانید این آزمون را کرک کنید. 

برای دریافت مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی با جواب کلیک کنید.


این کتاب در شش بخش تنظیم شده است و موضوع هر بخش به شرح زیر است:

قوانین و مقررات رانندگی

ایمنی راننده

اتومکانیک و روشهای نگهداری سیستم فنی آن

فرهنگ مدیریت

امداد و نجات

آلودگی ترافیک

نکاتی برای قبولی در آزمون قوانین

اما چگونه می توان در آزمون موفق شد؟ این نکات به شما کمک می کند تا آزمون نظارتی را به راحتی و با موفقیت پشت سر بگذارید:

کتاب را با دقت بخوانید و سعی کنید بر موضوعات مهم آن به ویژه جداول، حق تقدم و تعاریف تسلط داشته باشید.

قبل از امتحان حتماً چند تست آنلاین تمرینی بزنید و در آزمون شرکت کنید تا با قالب و محتوای سوالات آشنا شوید.

آن را خنک نگه دارید و سعی کنید در جلسه آزمون خودتان باشید. سوالات را چندین بار با دقت بخوانید تا گم نشوید. گاهی اوقات این یک سوال بسیار ساده است. با این حال، داوطلبان با وجود خواندن چندین بار دفترچه قوانین و تسلط بر آن، در آزمون موفق می شوند. دلیلش این است که این افراد سوال را به درستی نمی خوانند و نقاط گلوله گیج کننده است.

بخش فنی آیین نامه را با دقت بخوانید. طبق گفته تمامی متقاضیان حداقل دو تا سه سوال از این قسمت پرسیده می شود.

با جستجو در اینترنت می توانید نکات مهم مقاله و سوالات متداول آزمون گواهینامه رانندگی را بیابید. حتما این نکات را برای مدیریت آن بخوانید.

پاسخ به سوالات رایج آزمون رانندگی

1. آیا کتاب های کلاس اول، دوم و سوم با هم فرق دارند؟

نه، اساسی با این حال، دو و سه امضا متفاوت است. منابع تست کد آنها متفاوت نیست و برای هر نوع گواهی ثبت شده یک منبع تست کد جداگانه وجود خواهد داشت.

2. آیا کتاب های جدید و قدیمی تفاوت دارند؟

قوانین جدید راهنمایی و رانندگی نسبت به نسخه قبلی تغییرات عمده ای را به خود دیده و بخش های جدیدی مانند بخش فنی به آن اضافه شده است. به همین دلیل، قبل از شروع مطالعه برای امتحان، باید مطمئن شوید که منابعی که دارید به روز و معتبر هستند.

3. فصول مهم کتاب ترافیک چیست؟

در واقع، تمام فصول کتاب قوانین جاده به یک اندازه مهم هستند. شما باید کتاب را از جلد تا جلد به دقت بخوانید تا بتوانید به راحتی به تمام سوالات آزمون پاسخ دهید. زیرا از تمامی فصل ها سوال پرسیده خواهد شد.

4. داوطلبان گواهینامه بی سواد چگونه باید کتاب را بخوانند؟

خوشبختانه امروزه منابع زیادی برای آماده سازی افرادی که متقاضی گواهی بی سوادی هستند در دسترس است. برای یافتن این منابع در اینترنت جستجو کنید. علاوه بر این، تأیید این دسته از افراد به صورت شفاهی انجام می شود.

5. اگر وقت کافی برای خواندن کل کتاب نداشته باشیم چه؟

اگر زمان کافی برای مطالعه کامل کتاب را ندارید و به زمان امتحان نزدیک می شوید، حتما از منابع انشا موجود در اینترنت استفاده کنید. استفاده از این منابع در کنار مطالعه نمونه سوالات کمک شایانی به قبولی در آزمون خواهد کرد.

6-آیا دفترچه مقررات برای همه شهرها یکسان است؟

آره. فرقی نمی کند در کدام شهر ایران باشید. در هر صورت منبع تست برای همه شهروندان ایرانی یکسان است.

7. کتاب آیین نامه رانندگی را از کجا می توانم تهیه کنم؟

خوشبختانه کتاب قوانین رانندگی به راحتی در دسترس است. این اطلاعات را می توانید از کتابفروشی های آنلاین یا کتابفروشی ها دریافت کنید. البته بسیاری از آموزشگاه های رانندگی این منبع را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و می توانید آن را از آموزشگاه خریداری کنید.

البته بسیاری از سایت ها لینک دانلود کتاب قوانین رانندگی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. اما به این نکته توجه کنید که بسیاری از این لینک ها شکسته شده و برای جذب ترافیک به سایت ایجاد شده اند. از طرف دیگر، از آنجایی که منابع آزمون راهنمایی و رانندگی مدام در حال تغییر است، برای اطمینان از اینکه یک نکته یا تغییر را از دست ندهید، حتما کتاب را خودتان از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.