آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

طرز تهیه سیر شور کاراملی، دستور پخت خوشمزه و همه کاره


ترشی نوعی ادویه است که در اندازه ها و طعم های مختلف در سراسر جهان تهیه می شود. ترشی سیر کاراملی شده نوعی ترشی است که در آن از سیر، سرکه و شکر استفاده می شود. دستور تهیه سیر ترشی کاراملی در این قسمت است.

سیر ترشی کاراملی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها در بین مردم است که برای تبدیل شدن به یک غذای خوشمزه زمان زیادی نیاز ندارد. مواد سیر ترشی کاراملی در مدت زمان کوتاهی آماده می شود و حتی بعد از 20 الی 30 روز می توان با انواع غذاها استفاده کرد، اما هر چه طولانی تر، بهتر است. دستور تهیه سیر ترشی کاراملی آسان است و زمان زیادی نمی برد. در این مطلب دستور تهیه سیر کاراملی خوشمزه وجود دارد که می توانید آن را با انواع غذا سرو کنید.

سیر تفت داده شده را می توان در انواع غذاها که با نان یا برنج خورده می شود سرو کرد. معمولا سیر خرد شده را به سوپ و خورش اضافه می کنند. برای تهیه این ترشی نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و می توانید آن را با 4 ماده اولیه تهیه کنید که مهم ترین آن سیر است. شما می توانید از شرکت تولیدی بازرگانی یزدفودی برای خرید ترشی سیر کاراملی استفاده کنید.


عناصر

500 لایک کالاما

2 کیلوگرم سیر

نمک 2 قاشق غذاخوری

1 و نیم لیتر سرکه قرمز

طرز تهیه سیر کاراملی با طعم عالی

ابتدا سیر را بشویید تا سیر ترشی کاراملی تهیه شود. سپس قابلمه را تا نصف بجوشانید و روی آتش بگذارید. سپس وقتی آب جوش آمد سیر را به قابلمه اضافه کنید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا سیر در آب جوش بجوشد.

بعد از 10 تا 15 دقیقه سیر را تمیز کرده و با آب سرد خرد کنید. یک حوله بردارید و سیر را روی حوله خشک کنید. حالا یک تابه مناسب بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

سپس شکر را به تابه اضافه کنید و بپزید تا کاراملی شود و رنگ کاراملی بگیرد. در حالی که شکر کاراملی می شود تابه را با دسته تکان دهید تا شکر حل شود از قاشق استفاده نکنید.

نمک و سرکه را به تابه اضافه کنید و دوباره ماهیتابه را تکان دهید تا همه چیز مخلوط شود. وقتی کارامل یا شکر کاملا در سرکه حل شد، آن را روی سیر بریزید. برای این کار سیر را در ظرف مورد نظر بریزید و کارامل را روی آن بریزید.

خیارشور 20 تا 30 روز دیگر آماده می شود و می توانید آن را بخورید. برای مشاهده انواع ترشی های خوشمزه روی لینک موجود در مقاله کلیک کنید.