آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

مفاهیم سیلیس در فناوری تصفیه آب


تصفیه آب در اکثر نقاط جهان به دلیل آلودگی ضروری شده است. ما فناوری پیچیده‌ای برای فیلتر کردن آب داریم، اما گزینه‌های طبیعی وجود دارد که صدها و هزاران سال قبل از در دسترس قرار گرفتن جایگزین‌های مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سیلیس آبان شیمی پالایش ، یک ماده معدنی سخت و شیشه ای است که توسط رسوبات هوازده مانند ماسه سنگ و گرانیت در آب حل می شود. در چاه ها و آب های سطحی می تواند از 1 تا 100 قسمت در میلیون به صورت سیلیس محلول (واکنش) یا حل نشده (کلوئیدی) باشد.


کاربرد سیلیس در تصفیه آب چیست؟

یکی از رایج ترین کاربردهای سیلیس در تصفیه آب است، چه برای تصفیه آب چاه یا فیلتر کردن آب لوله کشی. ماسه سیلیسی به دلیل شکل و اندازه یکنواخت خود یک لایه فیلتر موثر است که به طور مداوم آلاینده ها را از آب حذف می کند. همچنین در مواجهه با مواد شیمیایی اسیدی تجزیه نمی شود.

خرید سیلیس برای فیلتر شنی (تصفیه آب)

سیلیس تصفیه آب را از مرکز سیلیس میکرونیزه ایرانیان با کیفیت و دانه بندی دقیق و همچنین قیمت های پایین و رقابتی خریداری کنید چرا که مرکز خرید سیلیس ایرانیان خریداران و فروشندگان سیلیس را تشویق به ثبت سفارش برای خرید اینترنتی مطمئن کرده است.

عنصر سیلیکون چیست؟

سیلیس دومین عنصر فراوان روی زمین پس از اکسیژن است و تقریباً در هر منبع آبی در سراسر جهان وجود دارد. این عنصر که اغلب به عنوان یک کانی کریستالی سخت شناخته می شود، به اشکال مختلف از جمله ماسه، کوارتز و گرانیت یافت می شود. این ماده معدنی در منابع طبیعی آب های زیرزمینی به شکل سیلیس کلوئیدی یا سیلیس واکنشی وجود دارد.

استفاده از ماسه سیلیس برای تصفیه آب از 2000 سال پیش آغاز شد. یونانی ها و رومی ها از ماسه برای حذف رسوبات از آب در استخرها و حمام های خود استفاده می کردند. ماسه می تواند ذرات کوچکی به اندازه 25 میکرون را فیلتر کند.

مناسب ترین سیلیکون برای تصفیه آب کدام است؟

سیلیس خرد شده بهترین ماسه برای تصفیه آب است زیرا احتمال کمتری دارد که به عوامل بیماری زا یا مواد آلی آلوده شود. دانه های ماسه ای که از آب تشکیل می شود (یعنی ماسه رودخانه، ماسه ساحل) گرد و همگن هستند.

آیا سیلیس برای تصفیه آب مفید است؟

سیلیس به دلیل خواص ویژه ای که دارد، علاوه بر تصفیه آب در کاربردهای دیگری مانند استخر، تصفیه فاضلاب، شنا و تفریح، مصرف الکل، فرآوری کاغذ، فرآوری شیمیایی و تولید انرژی کاربرد دارد.

چرا ماسه سیلیس در تصفیه آب استفاده می شود؟

فرآیند تصفیه سیلیس در کاربردهای تصفیه آب ساده است. ماسه سنگ معمولا در بالای لایه ماسه قرار می گیرد. هنگامی که آب وارد فیلتر می شود، از ماسه سیلیس عبور می کند و مواد جامد و سایر ناخالصی ها را از آب خارج می کند.

خواص ماسه سیلیکات برای تصفیه آب به شرح زیر است:

99% + ماسه کوارتز سیلیس، بدون مواد افزودنی یا شیمیایی.

شن و ماسه سیلیس شسته، تمیز، خشک شده و به همان اندازه

مهره های گرد جریان آب عالی را فراهم می کنند. دانه های گرد مانند دانه های زاویه دار فشرده نمی شوند.

دانه های گرد به جلوگیری از تشکیل ماسه در چاه کمک می کند.

بعید است رسانه ها دوباره چاه را بردارند، زیرا از دست رفته است.