آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

مقدمه ای بر اجزای الکتریکی و عملکرد آنها


شما باید دستبندهای استفاده شده را در مغازه های قدیمی بررسی کنید. این میله ها از آهن ساخته شده اند و به صورت دستی بالا و پایین می شوند. با پیشرفت تکنولوژی، این گونه درب ها مدرن شده و به کرکره برقی صنعتی  تبدیل می شوند که با استفاده از کنترل از راه دور باز یا بسته می شوند. او از کرکره برقی در مکان های مختلف مانند درب پارکینگ، درب مغازه، پنجره، انبار و غیره استفاده می کند. این گونه کرکره ها دارای مزایایی از جمله سهولت در استفاده، امنیت بالا، مقاومت در برابر باد، طوفان و باران و راحتی بیشتر هستند که منجر به استفاده گسترده می شود. اما کرکره برقی قسمت های مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع قفل الکترونیکی

بسته به کاربردهای مختلف راهبند برقی، این نوع درب در انواع مختلفی ساخته و به فروش می رسد. در زیر مجموعه ای از پرده های برقی آورده شده است:

کرکره برقی آلومینیومی: این نوع کرکره برقی دارای رنگ های متفاوتی بوده و در مکان های مختلف قابل استفاده می باشد. کابل های برق آلومینیومی در برابر ضربه، آب و گرما بسیار مقاوم هستند و در هر محیطی قابل استفاده هستند.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار: از ویژگی های مهم این نوع کرکره برقی عایق بودن در برابر رطوبت و صدا می باشد که حاصل استفاده از فوم فشرده بر روی کرکره های فولادی و آلیاژ منیزیم می باشد. این لایه ضخامت کمی دارد و فوم بین آن تزریق می شود. بال های این نوع کرکره برقی به قطر 8 سانتی متر و در رنگ ها و طرح های متنوع موجود می باشد.

محفظه های برق پلی کربنات: این نوع محفظه های برق در انواع مختلفی مانند محفظه برق پلی کربنات با لوله اضافی، لوله فولادی و لوله آلومینیومی موجود می باشد و در دو نوع مختلف تولید می شوند که قابل مشاهده نیستند.

کرکره برقی آکوستیک: این نوع کرکره برقی در برابر صداهای مختلف بسیار مقاوم بوده و کاملاً عایق هستند. کرکره برقی آکوستیک در مواردی که برای جلوگیری از عبور صدا از آن ضروری است استفاده می شود و در طرح های مختلف تولید می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، انواع دیگری از کرکره برقی مانند برق سکشنال، برق فلزی، برق فیزیکی، برق پنجره و ... نیز وجود دارد که دارای ویژگی های خاصی بوده و در زمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی اجزای پرده برقی

مکانیزم کار کرکره برقی به این صورت است که موتور داخل کرکره برقی با انرژی الکتریکی متصل به آن بال ها را حرکت داده و درب به سمت بالا یا پایین حرکت می کند. برای اینکه کرکره برقی کار کند، اجزای مختلف لیست شده در زیر و مرتبط با عملکرد آنها در کرکره برقی باید با هم کار کنند.

موتور کرکره برقی

موتور را می توان مهمترین قسمت کرکره برقی دانست که وظیفه آن تبدیل الکتریسیته به انرژی مکانیکی است و موتور با کنترل از راه دور کنترل می شود و برگ ها را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. موتورهای سندبلاست برقی انواع مختلفی دارند که شامل موتورهای هسته ای، لوله ای و جانبی می شود. بسته به موقعیت مکانی و استفاده از چسب های الکترونیکی می توان از هر نوع موتوری استفاده کرد. ویژگی های هر موتور در زیر توضیح داده شده است.

درایو مرکزی. اگر کرکره های دستی قدیمی دارید، می توانید با اضافه کردن یک موتور آن ها را به کرکره برقی تبدیل کنید. به طور معمول، موتور مورد استفاده برای عملکرد کرکره یک موتور مرکزی است. درایوهای مرکزی به راحتی نصب می شوند و برای کرکره های برقی با وزن متوسط ​​استفاده می شوند. در این نوع موتورها واحد قدرت موتور کیلوگرم است.

موتور ساید: اگر کرکره برقی ایپاکو که استفاده می کنید وزن بالایی دارد باید موتور ساید باشد. این موتور قابلیت تحمل وزنه های بالاتر را دارد و با بالا و پایین بردن درب فشار زیادی به موتور وارد نمی شود و عمر دستگاه افزایش می یابد. این موتورها روی صفحه نصب می شوند.

موتور لوله ای. این نوع موتور یکی از متداول ترین موتورهای مورد استفاده در تولید برق است که برای ورودی های کوچک با ترافیک کم استفاده می شود. موتور توبولار برای نصب و راه اندازی نیاز به دقت و توجه دارد و موتور دارای طراحی استوانه ای است و در جلوی چرخ نصب می شود. برخلاف موتور اصلی، واحد انرژی این نوع موتورها نیوتن است.

تیغه کرکره برقی

قسمت دیگری از چشم الکتریکی تیغه است که بدنه اصلی چشم از مواد مختلف ساخته شده است. تیغه ها در آلومینیوم، گالوانیزه و پلی کربنات موجود هستند که هر کدام با توجه به ویژگی های خود استفاده می شوند. همچنین تیغه ها بسته به طرح به صورت تک جداره، دوجداره، سوراخ دار، پل به پل، فوم و کلاهک تقسیم می شوند و در بازار به فروش می رسند.

قطار کور برقی

دو طرف ورق ها را داخل ریل ها قرار دهید تا در هنگام تا شدن ورق ها خراشیده یا آسیب نبینند. ریل ها در دو نوع آهنی و آلومینیومی ساخته می شوند و به صورت سفارشی قابل ساخت هستند. برای ورق های آلومینیومی و پلی کربنات از کالسکه های مخصوص استفاده می شود.

ابزار برقی صورت

ترازو هنگام چرخش باید در اتاقی قرار گیرد که به آن اتاق جرثقیل می گویند. سایز صورت برقی برای ماشین های مختلف متفاوت است و اگر موتور از نوع لوله ای باشد شفت مورد استفاده باید در سایز 8 و در سایز موتورهای ساید 11 باشد.

گیرنده برق

موتور شیر برقی به گیرنده دستگاه متصل است و فرمان هایی که موتور به گیرنده می دهد باعث افزایش تیغه ها می شود. علاوه بر این، گیرنده می تواند دستورات ارسال شده به دستگاه را کنترل کند.

درپوش انتهای کرکره برقی

نگهدارنده چرخشی به صفحه متصل است که محور را حول محور چرخش می چرخاند. این قطعه به بلبرینگ متصل شده و لوله وسط را به حرکت در می آورد

کرکره برقی

برای جلوگیری از ایجاد صدا در پره های کرکره برقی در هنگام بالا و پایین رفتن، از قسمت پلاستیکی به نام Caps در اطراف پره ها استفاده می شود تا از صدا و اصطکاک پره ها جلوگیری شود.

جعبه برق کور

برای نصب پیست برقی به دو گلدان برای دو طرف درب نیاز داریم که این گلدان ها به شکلی عالی و به اندازه مناسب در دو طرف روکش برقی قرار می گیرند. اتصال جعبه به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و آداپتور برق روی این کار تمرکز خواهد کرد.