آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

سیستم های مه شکن و کاربردهای آنها


توسعه علم و فناوری و دستیابی به ابزارهای مختلف برای رفاه بیشتر بشریت از ویژگی های بارز عصر امروز است. هر کار و تخصص نیاز به ابزارهای مختلفی دارد تا به بهترین نحو استفاده شود و کارایی بالایی داشته باشد. مه پاش یکی از این ابزارها است که در بسیاری از موقعیت ها استفاده می شود. این دستگاه نوعی نازل است که برای محیط های آبی مانند گلخانه استفاده می شود. البته این تنها کاربرد آن نیست و می توان از آن برای مقاصد مختلف استفاده کرد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و به اشکال مختلفی تولید می شود. هر نوع برای اهداف مختلف استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع و عملکردهای آن، لطفا با ما همراه باشید.

ابر چیست؟

همانطور که گفته شد این یک نوع نازل برای آبیاری گلخانه است. اگر در معرض رطوبت هستید، ممکن است متوجه شوید که صورتتان مرطوب است. اما شما نمی توانید قطرات آب را به درستی احساس کنید. این دستگاه به همین صورت عمل می کند. آب از طریق یک محفظه به داخل آنها وارد می شود و سپس دستگاه آب را به صورت قطرات بسیار کوچک مانند مه به بیرون می پاشد. یکی از ویژگی های مهم آن مرطوب نگه داشتن محیط و جلوگیری از خشک شدن گیاهان گلخانه ای است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم کاهش دما و کنترل میزان رطوبت منطقه است. این دستگاه با ایجاد قطرات کوچک آب به سرعت هوا را خارج کرده و منطقه را خنک می کند. یکی از کاربردهای اصلی آن در گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروپونیک این است که مه می تواند قطرات آب را در اندازه های مختلف پاشش کند. این مشکل با توجه به مساحت، سطح رطوبت و نیاز پوشش گیاهی به آبیاری مشخص می شود. نکته اصلی در استفاده از آن این است که در شرایط باد خوب کار نمی کند. زیرا قطرات آب در هوا پراکنده می شوند و می توانند اثر منفی بگذارند.

استفاده از مه پاش ها

این دستگاه انواع مختلفی دارد و می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. اگرچه وجود آن در گلخانه ها ضروری و بسیار مهم است. اما این تنها کاربرد آن نیست. این محصول را می توان در هر مکانی که نیاز به آبیاری، کنترل دما یا رطوبت بالا باشد مورد استفاده قرار داد. مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

مورد استفاده در صنایع نساجی و بافندگی و کارخانجات

در مرغداری ها، مرغداری ها و دامداری ها که دما و رطوبت بالا می تواند باعث گرما و آسیب شود.

استفاده از مه در سالن ها و مراکز پرورش قارچ
https://themeoff.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/جایی که ترافیک زیاد است؛ مکان هایی مانند اجتماعات مذهبی

به جای آب از گلاب استفاده کنید و از آن برای پاشیدن گلاب استفاده کنید

دما و رطوبت پایین تاثیر زیادی در بهبود تولید شیر در دامداری ها دارد.

ایجاد تونل های چمن در مکان هایی مانند حوضچه ها

در فضاهای بسته با کمک این دستگاه و با هزینه کم می توان دما و رطوبت را کنترل کرد.

در محیط کار در معرض گرمای زیاد در طول تابستان.

در بسیاری از موارد می توان از این دستگاه برای مصارفی غیر از آب پاشی و گردگیری استفاده کرد. برای مثال به جای آب می توانید از گلاب، عطر و حتی مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.

یه جور مه

این دستگاه با توجه به فشاری که آب را پاشش می کند به انواع مختلفی تقسیم می شود. در واقع فشار آبی که از نازل خارج می شود مشخص می کند که این دستگاه برای چه کاری بیشترین کاربرد را دارد. سیستم های آبیاری بر این اساس است.

Home Mist : این سیستم که به کم فشار معروف است در محیط های اداری و خانگی کاربرد دارد. فشار آب کم است، حدود 40 تا 60 پوند در هر اینچ مربع. این باعث می شود که بهترین حالت برای استفاده خانگی باشد. البته قدرت خنک کنندگی آن زیاد نیست.

مه پاش نیمه صنعتی: این نازل فشار متوسطی دارد و محیط را سریعتر از مدل قبلی خنک می کند. فشاری بین 160 تا 250 پوند بر اینچ دارد و با برق کار می کند.

مه پاش های صنعتی: مه پاش های صنعتی دارای فشار بالا و ظرفیت خنک کنندگی بالایی هستند. فشار آن بین 750 تا 1500 کیلوگرم بر اینچ است و جدای از خنک کردن جو، رطوبت را آزاد نمی کند. تجهیزات مه پاش صنعتی پیچیده تر از مدل های داخلی هستند.

نتیجه

از مهمترین و کاربردی ترین ابزار طراحی و تولید شده برای آبرسانی و کاهش حرارت در محیط های مختلف می توان به مه اشاره کرد. این دستگاه نوعی نازل است که آب را با فشار زیاد به صورت پودر یا مه پاشش می کند. مهمترین کاربرد آن در پارک ها است. اما کاربردهای دیگری نیز دارد. کاربرد آن در صنایع مختلف، محیط های شلوغ، دامداری، مرغداری ها، مرغداری ها و... در بخش آب پمپ ها با توجه به فشاری که برای پمپاژ آب استفاده می کنند به سه نوع خانگی، صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.