آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

مزایا و معایب لیزر موهای زائد


حذف موهای زائد بدن یک روش درمانی بسیار موثر و کارآمد است. بر خلاف بسیاری از روش های موجود و بی اثر از بین بردن موهای زائد مانند اصلاح، نخ، اپیلاسیون، کرم ها و اسپری ها، روش لیزر بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

در نهایت لیزر موهای زائد روشی مقرون به صرفه، ایمن و بسیار موثر است که تا 90 درصد موهای زائد نواحی لیزر شده را از بین می برد و پوستی صاف و نرم و بدون عارضه پوستی را فراهم می کند. در ادامه این مقاله به مزایا و معایب لیزر موهای زائد بدن می پردازیم.

مزایای لیزر موهای زائد

آنچه که باعث محبوبیت لیزر موهای زائد در بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران  بین روش های دیگر حذف موهای زائد می شود، مزایای فراوان آن است.


از مزایای اصلی لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام استفاده از لیزر موهای زائد باید بدانید که نمی توانید برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، اما این روش یکی از بهترین راه ها برای کاهش چشمگیر سرعت رشد مو و کاهش چشمگیر میزان موهای زائد در بسیاری از نواحی است. به صفر رساندن بدن در نهایت در مقایسه با روش های دیگر در کاهش میزان موهای زائد موثرتر است.

درد ناشی از لیزر بسیار خفیف و قابل تحمل است. در واقع، درد شما در نیمه راه بین ژیلت و اپیلاسیون است. این درد معمولا پس از چندین جلسه از بین می رود. البته اگر دستگاهی با کیفیت و به روز باشد، روش موثری برای تسکین درد ناشی از آن دارد. همانند دستگاه های سوپرانو آیس پلاتینیوم، مزایای این دستگاه نیز در انتهای این مقاله توضیح داده خواهد شد.

از جمله مزایای لیزر موهای زائد می توان گفت که لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است و حتی می توانید نقاط غیر قابل دسترس را به راحتی لیزر کنید. بنابراین هیچ محدودیتی ندارد و به راحتی قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

معایب لیزر موهای زائد

البته هر روشی مزایا و معایبی دارد. مهمترین مشکلات لیزر اپیلاسیون عبارتند از:

تا از این روش به نتایج مطلوب برسید. شما باید تمام مراحل را طی کنید. معمولاً بین هر جلسه تقریباً 6 هفته فاصله وجود دارد. البته این مدت در برخی موارد تغییر کرده است.

یکی دیگر از معایب این روش گران بودن آن نسبت به سایر روش های رفع موهای زائد است. اما همانطور که اشاره کردیم این روش ماندگاری و کیفیت بسیار بالاتری دارد.

در لیزر چیزی که لیزر را موثرتر می کند، تفاوت رنگ مو و پوست بدن است. بنابراین لیزرها روی موهای تیره و پوست برنزه بهترین عملکرد را دارند. تشخیص موهای افراد با موهای تیره کمی دشوارتر است. بنابراین، میزان موفقیت این روش ممکن است کمی کمتر باشد.

یکی از مهمترین نکات در مورد لیزر موهای زائد، کلینیکی است که برای لیزر موهای زائد به آن مراجعه می کنید. اگر این کار در کلینیک های غیر معتبر و توسط تکنسین های بی تجربه انجام شود، می تواند منجر به مشکلات پوستی شود. پس در انتخاب مرکز لیزر دقت کنید تا بتوانید بهترین مرکز لیزر مو را انتخاب کنید و لیزر موهای زائد را با قیمت و هزینه مناسب انجام دهید.

تجهیزات سوپرانو Ice Platinum

امروزه از دستگاه های سوپرانو آیس پلاتینوم توسط متخصصین کلینیک های پیشرفته در سرتاسر دنیا برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. این دستگاه در واقع ترکیبی از بسیاری از فناوری ها در این زمینه است. طول موج مورد استفاده به گونه ای است که بیمار در طول درمان احساس درد نمی کند. همچنین این نوع لیزر برای هر نوع پوست و مو با رنگ ها و بافت های مختلف مناسب است.

خنک کننده در هندپیس دستگاه

سیستم خنک کننده قدرتمند در دست دستگاه از گرما و درد جلوگیری می کند. با استفاده از فناوری یخ، این دستگاه می تواند موهای ناخواسته را در هر قسمت از بدن از جمله صورت، بدن، زیر بغل و ناحیه بیکینی از بین ببرد.

این دستگاه به شما این امکان را می دهد که پارامترهای لیزر را با توجه به نوع پوست و موی هر فرد تنظیم کنید تا به بهترین نتیجه برسید. این دستگاه ساخت آلما لیزرز می باشد. ویژگی اصلی Soprano Ice Platinum توانایی خنثی کردن درد در جلسات لیزر اپیزودیک است.

بنابراین عملکرد دقیق دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم به شرح زیر است:

1. اشعه لیزر مستقیم:

دستگاه Soprano Ice Platinum از پرتو لیزر مستقیم و باریک استفاده می کند. این پرتو لیزر دقیقاً به سمت پوست هدف بدون آسیب رساندن به بافت اطراف هدف قرار می گیرد.

2. آسیب به ریشه مو:

انرژی لیزر به صورت ذرات ریز به پوست منتقل می شود و در مرحله رشد مو (فاز آناژن) به ریشه مو می رسد. این انرژی حرارتی ریشه مو را از بین می برد و رشد آن را متوقف می کند.

3. پوست سرد:

هنگامی که پرتو لیزر به پوست مورد نظر می رسد، یک سیستم خنک کننده در دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم فعال می شود. این سیستم برای خنک کردن پوست قبل و بعد از لیزر استفاده می شود که باعث کاهش حرارت و آسیب به پوست می شود.

4. برای جلوگیری از رشد مو:

پس از اینکه دستگاه سوپرانو آیس پلاتینوم رشد فولیکول مو را مسدود می کند، رشد مجدد مو را کندتر و کمتر می کند. این به معنای کاهش تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای حفظ نتایج است.

نکات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

قبل و بعد از لیزر برترین پزشک  توجه به چند نکته ضروری است:

1. قبل از لیزر دوش بگیرید

بهتر است قبل از رفتن به جلسه لیزر موهای زائد دوش بگیرید و تمام قسمت هایی را که می خواهید لیزر کنید تمیز کنید.

2. اصلاح و تراشیدن

48 ساعت قبل از لیزر لازم است سطح پوست با تیغ تنظیم شود. بقیه موها کارایی کمتری دارند و خطر سوختن را افزایش می دهند. (اگر به تیغ های ژیلت حساسیت دارید، می توانید از تیغ استفاده کنید).

3. قبل از لیزر موهای زائد از اشعه UV اجتناب کنید

قبل و بعد از لیزر درمانی، باید از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید و از استخرهای روباز، سولاریوم و آفتاب گرفتن خودداری کنید. همچنین از استفاده از کرم ها، اسپری ها یا لوسیون های برنزه کننده خودداری کنید. اگر هر یک از اینها را انجام داده اید، باید حداقل 4 هفته قبل از لیزر صبر کنید تا اجازه دهید آنها روی پوست شما اثر بگذارند.

4. از حوله خودداری کنید

یکی از نکات قبل از لیزر موهای زائد این است که نباید از روش هایی مانند اپیلاسیون، اپیلاسیون یا پوست انداختن استفاده کنید.

5. از آرایش و محصولات پوستی خودداری کنید

یکی از اقدامات احتیاطی قبل و بعد از لیزر، پرهیز از آرایش و محصولات به مدت 24 تا 48 ساعت پس از لیزر است. اگرچه ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما رعایت چنین نکاتی ضروری است، زیرا در صورت نادیده گرفتن آنها، ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوید. البته استفاده از ضد آفتاب بعد از لیزر توصیه می شود.

6. از آب داغ بعد از لیزر اجتناب کنید

بهتر است تا 24 ساعت آب داغ به ناحیه لیزر نزنید.

7. استفاده از مام

به مدت 24 ساعت از کرم زیر بغل استفاده نکنید.