آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

راهنمای خرید چاپگر خانگی نکته طلایی هنگام خرید


چاپگر دستگاهی است که متن یا تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر را بر روی کاغذ چاپ می کند. چاپگرهای خانگی به ما کمک زیادی می کنند تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنیم زیرا دیگر وقت خود را صرف بازدید از کافی نت ها و خدمات فناوری اطلاعات نمی کنیم.

اگر در حال خرید هستید و سؤالاتی مانند «بهترین چاپگرهای خانگی کدامند؟» آیا چاپگر لیزری بهتر است یا چاپگر جوهرافشان؟ بیابید، ما در این بخش به شما کمک می کنیم تا بهترین چاپگرها را بشناسید و سپس بتوانید چاپگر مورد نیاز خود را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید

انواع چاپگرهای خانگی (برای رنگی)

اگر می خواهید هر چیزی را که نیاز دارید چاپ کنید، یک چاپگر خانگی وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد. در ادامه شما را با انواع پرینترهای خانگی آشنا می کنیم تا کار شما هنگام خرید چاپگر خانگی بسیار آسان شود.

چاپگر سیاه و سفید (تک رنگ).

این نوع چاپگرها فقط رنگ مشکی دارند و برای چاپ عکس مناسب نیستند زیرا عکس های سیاه و سفید را نمایش می دهند.

چاپگرهای تک رنگ اغلب برای چاپ اسناد، مقالات و نمودارها استفاده می شوند. سرعت چاپ پرینترهای سیاه و سفید در مقایسه با انواع رنگی بسیار بالاست.

در کاراکترهای رنگی، حتی سیاه و سفید، اطلاعات باید خط به خط چاپ شوند. این باعث افزایش زمان چاپ می شود. اما در نوع سیاه و سفید فقط یک دستور برای یک طرف تعریف می شود و به همین دلیل سرعت چاپ بسیار بالاتر خواهد بود.

چاپگر رنگی

این نوع چاپگرها نسبت به چاپگرهای سیاه و سفید رنگ بیشتری دارند و برای چاپ هر نوع عکسی مناسب هستند. چاپگرهای رنگی نیز عملکرد چاپگرهای تک رنگ را دارند.

چاپگر تصعید رنگی

اگر به عکاسی علاقه دارید و دوست دارید یک چاپگر برای چاپ عکس های خود داشته باشید، بهترین چاپگر خانگی که می توانید بخرید چاپگر سابلیمیشن رنگی است.

این چاپگرها از کارتریج جوهر و کاغذ مخصوص استفاده می کنند.

این نوع چاپگرها برای چاپ عکس بسیار مناسب هستند و نیازی به مراجعه به کارگاه ندارند. در واقع با استفاده از این چاپگرها به راحتی می توانید عکس های دوربین دیجیتال خود را در خانه چاپ کنید.

انواع چاپگرهای خانگی (با تکنولوژی چاپ)

از نظر تکنولوژی پرینترها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که دسته اول پرینترهای جوهرافشان و دسته دوم چاپگرهای لیزری هستند.

در ادامه با هر یک از آنها به تفصیل آشنا خواهیم شد.

پرینتر لیزری

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟ اولین سوالی که برای هر خریدار چاپگر پیش می آید این است. چاپگر لیزری نوع رایج چاپگر است که متن و گرافیک را روی کاغذ با سرعت و کیفیت بالا چاپ می کند.

چاپگرهای لیزری مانند دستگاه های کپی دیجیتال و چاپگرهای چندکاره از سیستم زیروگرافیک استفاده می کنند. چاپگرهای لیزری تک رنگ (سایه و سفید) قادر به چاپ متون با کیفیت و دقت بالا هستند.

پرینترهای لیزری برای مصارف اداری مناسب‌تر هستند، زیرا می‌توانند صفحات بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری چاپ کنند، هزینه استفاده کمتر و عمر طولانی‌تری دارند.

چاپگر جوهر افشان

بازار پر از پرینترهای جوهرافشان است. رایج ترین نوع چاپگر خانگی، چاپگر جوهرافشان است. چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر روی کاغذ، الگوهایی ایجاد می کنند و مخزن جوهر آن را کارتریج نیز می نامند.

این چاپگرها می‌توانند نمودارهای رنگی و عکس‌های براق را چاپ کنند، اما نمی‌توانند متن واضح را مانند چاپگرهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهرافشان بسیار کندتر از پرینترهای لیزری هستند و هزینه مواد مصرفی بسیار بالاتر از پرینترهای لیزری است.

توجه: اگر یک چاپگر برای مصارف خانگی می خواهید و قصد استفاده مداوم از آن را ندارید، چاپگرهای لیزری ممکن است برای شما مناسب باشند.

اما اگر گرافیست و عکاس هستید و همچنان به دنبال بهترین چاپگر خانگی برای چاپ عکس هستید، بهتر است از چاپگر جوهر افشان استفاده کنید.

تفاوت بین پرینترهای جوهرافشان و لیزری

اگر به دنبال خرید یک چاپگر خانگی هستید، خود را در دوراهی پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهر افشان خواهید دید. همچنین خوب است این نکات را بدانید تا بتوانید چاپگر مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

در اینجا تفاوت بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری وجود دارد:

چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ عکس ها و نمودارهای رنگی عالی عالی هستند. این نوع چاپگرها نسبت به چاپگرهای لیزری در چاپ اسناد متنی ضعیف تر هستند.

چاپگرهای لیزری متن را سریعتر چاپ می کنند. اگر می خواهید از چاپگر برای چاپ فایل های متنی استفاده کنید، یک چاپگر لیزری را انتخاب کنید. این چاپگرها متون را با کیفیت بالا چاپ می کنند.

چاپگرهای لیزری رنگی گزینه مناسبی برای چاپ تصاویر و اسناد رنگی هستند. البته هزینه این گونه پرینترها بسیار بالاست و معمولا در خانه از آنها استفاده نمی شود.

چاپگر چند منظوره

اسکنرها و سازندگان دستگاه فکس گاهی اوقات چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری را اضافه می کنند.

به اصطلاح دستگاه همه کاره می تواند فکس ارسال یا دریافت کند، چاپ کند، عکس یا متن را اسکن کند یا یک سند را کپی کند.

حتی اگر به برخی از ویژگی های چاپگر چندکاره آوافرهنگ  نیاز ندارید، خرید آن برای کاربران خانگی منطقی است نه تنها به این دلیل که ارزان تر از خرید یک اسکنر یا دستگاه فکس جداگانه است، بلکه به این دلیل که فضای بسیار کمتری را اشغال می کند.

MFP همچنین بسیار مقرون به صرفه است زیرا می توانید یک HP MFP را با قیمت 70 دلار تهیه کنید. به طور کلی، خرید یک چاپگر All-in-One برای مصارف خانگی توصیه می شود.

چاپگر عکس

اگر تمایل به چاپ عکس های خانوادگی دارید و دوست ندارید عکس های شخصی خود را به چاپگر بفرستید و نمی خواهید گزارش ها یا نمودارهای کاری را با چاپگر خود چاپ کنید، می توانید یک چاپگر عکس بخرید.

این چاپگرها قادر به انجام کارهای مختلف چاپی نیستند، اما کیفیت چاپ عکس آنها بسیار بالاتر از چاپگرهای جوهرافشان معمولی است.

در نظر داشته باشید که هزینه کاغذ و کارتریج چاپ عکس در این پرینترها چندان گران نیست و با چاپگرهای چاپ عکس در ابعاد 13*18 سانتی متر معمولا بین 1000 تا 1200 تومان برای هر تصویر هزینه دارد.

شش نکته عالی هنگام خرید چاپگر

در زیر 6 مورد از بهترین نکاتی را که می تواند هنگام خرید چاپگر به شما کمک کند را توضیح می دهیم.

پایداری چاپگر

چاپگرهای خانگی ارزان تر از چاپگرهای اداری هستند. تصادفی نیست که پرینترهای خانگی ارزانتر از چاپگرهای اداری هستند.

چاپگرهای ارزان قیمت نمی توانند صفحات زیادی را چاپ کنند و فشار زیاد را تحمل نمی کنند.

چرخه کار یا استقامت یک چاپگر تعداد صفحاتی است که چاپگر می تواند در یک ماه بدون خرابی چاپ کند.

در واقع چرخه عمر یک چاپگر خانگی تقریباً 750 صفحه است که با عمر چاپگر اداری بسیار متفاوت است. بنابراین، شما باید از چاپگر خود به درستی استفاده کنید.

نکته: بهترین چاپگر خانگی چاپگری است که عمر طولانی داشته باشد و نیازی به تعویض یا تعمیر زود هنگام نداشته باشد.

قیمت مصرف کننده

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید پرینتر کمتر به آن توجه می شود و فروشندگان معمولا مشتری را در جریان آن قرار نمی دهند، هزینه مواد مصرفی است.

شما می توانید یک چاپگر جوهر افشان را با قیمت مناسب تهیه کنید، حداقل هزینه تعویض کارتریج جوهر به اندازه خرید یک چاپگر جدید نیست. بنابراین قبل از انتخاب چاپگر بهتر است از هزینه های اضافی آن مطلع شوید.

قیمت کارتریج برخی از پرینترهای جوهر افشان ارزان قیمت با خود چاپگر برابر است، یعنی پس از چاپ حدود 150 تا 200 صفحه، باید همان قیمت چاپگر را برای کارتریج جدید بپردازید.

امکان اتصال به شبکه

اگر قصد دارید چاپگر را بین چندین کامپیوتر به اشتراک بگذارید، باید به قابلیت اتصال چاپگر خانگی به شبکه توجه کنید.

بسیاری از چاپگرها دارای پورت اترنت یا مجهز به Wi-Fi هستند. این چاپگر را می توان به راحتی بین چندین کامپیوتر به اشتراک گذاشت.

البته چاپگرهای بدون اتصال به شبکه نیز می توانند بین چندین کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند، اما برای این کار باید چاپگر را به یکی از رایانه ها متصل کرده و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

در این حالت، وقتی رایانه ای که چاپگر به آن متصل است خاموش است، دیگران نمی توانند از چاپگر استفاده کنند.

یو اس بی

اتصالات USB به ویژه در چاپگرهایی با استاندارد USB-A رایج است. این به شما امکان می دهد هارد دیسک های خارجی را به دستگاه های مختلف دیگری متصل کنید و سپس از صفحه منوی چاپگر برای چاپ مستقیم فایل ها از آنها استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از رایانه خود به عنوان پروکسی استفاده کنید، این یک روش مفید است.

شبکه محلی کابلی

این چاپگر همچنین می تواند به یک پورت اترنت برای اتصال به اینترنت سیمی مجهز شود.

با این حال، نیازهای داده پرینتر کاملاً اساسی است و اتصال اترنت سیمی برای چاپگر خانگی اهمیت کمتری دارد (در برخی موارد، چاپگرهای اداری ممکن است مفیدتر باشند).

وای فای

اکثر چاپگرهای خانگی برای اتصال مستقیم به شبکه Wi-Fi شما طراحی شده اند. معمولاً در حین راه‌اندازی اطلاعاتی درباره شبکه Wi-Fi خود به آنها می‌دهید.

سپس می‌توانید نرم‌افزار را در رایانه، تلفن یا دستگاه دیگر خود دانلود کنید تا کارهای چاپی را مستقیماً به چاپگر ارسال کنید، که همچنین به شما امکان می‌دهد از راه دور از دفتر کار چاپ کنید، که اگر از خانه کار می‌کنید می‌تواند بسیار مهم باشد.

NFC

NFC (ارتباط میدانی) نیز در برخی از مدل ها موجود است که به شما امکان می دهد چاپگر خود را به تلفن هوشمند یا تبلت متصل کنید و دستگاه خود را به مکان خاصی از چاپگر بیاورید.

چاپ ابری

بسیاری از چاپگرهای چند منظوره، به ویژه AIOها، اکنون قابلیت های مبتنی بر اینترنت را ارائه می دهند.

این امکان دسترسی به عکس های ذخیره شده در سایت هایی مانند فیس بوک، فلیکر، دراپ باکس و گوگل درایو و همچنین چاپ از راه دور و دسترسی به آثار هنری چاپی را فراهم می کند.

کارت SD

برخی از چاپگرها ممکن است دارای اسلات برای کارت‌های SD باشند، بنابراین می‌توانید با استفاده از منوی چاپگر به آنها دسترسی داشته باشید و فایل‌های انتخابی را برای چاپ انتخاب کنید.

اسلات حافظه، بلوتوث و PictBridge

اگر قصد دارید عکس های زیادی را چاپ کنید، چاپگری با اسلات حافظه یا بلوتوث یا PictBridge در نظر بگیرید.

اگر چاپگر شما دارای اسلات حافظه است، می توانید با قرار دادن حافظه دوربین در آن، تصاویر را چاپ کنید. همچنین اگر چاپگر و دوربین شما دارای بلوتوث هستند، می توانید به راحتی عکس ها را چاپ کنید.

با استفاده از عملکرد PictBridge، دوربین را می توان از طریق درگاه USB به چاپگر متصل کرد.

جابجایی کاغذ

هر چاپگر از یک پشته کاغذ 8.5×11 تغذیه می کند.

خوشبختانه، اکنون اکثر چاپگرها دارای سینی های مخصوص تغذیه برای چاپ روی کاغذهای خاص با اندازه های غیرعادی یا وزن های مختلف هستند که این امر باعث می شود هنگام چاپ با چنین شرایطی برخورد کنید.

اندازه سینی ورودی را در نظر بگیرید: سینی های کوچکتر نیاز به پر کردن مجدد کاغذ دارند، در حالی که یک قیف 250 برگ می تواند این کار را ماهی یک بار انجام دهد.