آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

بهترین راه برای پاک کردن چسب Dip Glue 123 از چرم، لباس و لوازم جانبی


همه ما گاهی اوقات وقتی فرافکنی می کنیم به هم می ریزیم. هنگام کار با چسب 123 یا اپوکسی، ریختن و ریزش می تواند باعث ایجاد باقی مانده های ناخواسته شود. با این حال، 1، 2، و 3 را می توان با استفاده از چسب های قوی که معمولا در کارگاه یا خانه یافت می شود، حذف کرد.

هرچقدر هم در چسب دقت و حرفه ای داشته باشید، مخصوصا چسب های یک دو سه، احتمال نشتی و افتادن چسب وجود دارد. به همین منظور در این قسمت از نکات خانگی به ارائه تکنیک های آموزشی از فلز، پلاستیک، شیشه، پارچه، بتن و ... می پردازیم. برای پاک کردن چسب با کارمادیو همراه باشید.

123 روش حذف چسب از سطوح مختلف

چگونه چسب یک-دو-سه را از فلزات پاک کنیم؟

فولاد حذف چسب از آلومینیوم یا سایر فلزات معمولی نیاز به دقت دارد. در اینجا چند نکته ساده برای پاک کردن چسب از فلزات وجود دارد. همیشه با تمیز کردن هرگونه کثیفی یا باقی مانده از ناحیه با آب و پارچه شروع کنید. همه روش ها روی سطوح تمیز بهترین کار را دارند.

یک پارچه تمیز یا پد پنبه ای را به استون خالص آغشته کنید. اگر استون خالص در دست ندارید، لاک را پاک کنید. پارچه یا پنبه را فشار دهید تا چسب ذوب شود و کاملا جدا شود.

ابتدا چسب را با یک پاک کننده خانگی نرم کنید، سپس سعی کنید آن را با چاقو یا تیغ پاک کنید. با این روش مراقب خراشیدگی و سایش فلز باشید.

می توانید استون را با الکل ضعیف یا پراکسید هیدروژن جایگزین کنید. با یک پارچه یا پنبه کهنه، چسب را حل کنید و سپس بردارید.

همچنین می توانید روی حوله مقداری روغن بریزید و چسب را جلا دهید تا چسب آن پاک شود.

چگونه چسب یک-دو-سه را از فلز رنگ شده جدا کنیم؟

برداشتن چسب از فلز رنگ شده از همین فرآیند پیروی می کند اما به راه حل قوی تری نیاز دارد.

دوباره با یک سطح تمیز شروع کنید. سپس محل را با روان کننده اسپری کنید و اجازه دهید تا چسبیده شود، سپس چسب اضافی را از روی نواحی پاک کنید.

با استفاده از کارت پلاستیکی، کاردک، چسب را کاملا جدا کرده و با ضربه های ملایم فشار زیادی وارد کنید. برای برخی از سطوح، به عنوان مثال بدنه خودرو، ممکن است استفاده از موم ضروری باشد.

چگونه چسب 123 را از روی سطح پلاستیکی پاک کنیم؟

برداشتن چسب از سطوح یا ظروف پلاستیکی متفاوت است. در صورت امکان، یک مکان ناآشنا را امتحان کنید تا ببینید چگونه کار می کند، انواع مختلف پلاستیک. مراقب باشید و دستورالعمل محصول را بخوانید.

سپس سعی کنید از مرطوب کننده یا روغن گیاهی استفاده کنید، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، چسب را کمی خیس کنید و سپس با پارچه تمیز کنید. سرکه همچنین می تواند چسب را از پلاستیک پاک کند. محل را به سرکه سفید آغشته کنید، سپس چسب را با کارت اعتباری یا چاقوی بتونه بردارید.

چگونه چسب را از 123 لباس و پارچه پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه های چسب سرسخت، ابتدا پارچه را یک یا دو یا سه بار به آرامی خراش دهید. مراقب باشید که پارچه آسیب نبیند یا پاره نشود. پارچه را یک شب در آب سرد خیس کنید.

پس از خیساندن، کمی مایع شوینده روی پارچه چسبناک بریزید و با مسواک نرم ماساژ دهید. پارچه را به طور طبیعی در آب گرم بشویید. اگر چسب جدا نشد، این کار را با استون و پشم پنبه انجام دهید. مراقب لباس های ظریف باشید زیرا استون می تواند باعث تغییر رنگ شود. پارچه را دوباره با آب گرم بشویید.

چگونه چسب یک-دو-سه را از روی پوست پاک کنیم؟

برداشتن چسب از چرم یا مواد مشابه مانند کفش های جیر به کمی دقت نیاز دارد.

چسب را به آرامی با کاردک خراش دهید تا چسب اضافی بدون آسیب به پوست پاک شود. کف صابون را با استفاده از یک اسفنج تمیز روی چسب بمالید و در صورت لزوم با استفاده از یک حوله تمیز و خشک این کار را تکرار کنید.

اگر باز هم چسب بیرون نیامد، روش استون را امتحان کنید. یک گلوله پنبه ای را به لاک پاک کننده ناخن بر پایه استون آغشته کنید و مراقب باشید که آن را لکه نگیرید. اجازه دهید چسب بیرون بیاید و سپس آن را با یک پارچه تمیز کنید.

چگونه چسب 123 را از روی سطوح چوبی پاک کنیم؟

چسب جهانی یک پیوند قوی و ضد آب با سیمان ایجاد می کند.

با چاقو شروع کنید تا چسب سفت شده را بردارید. آب جوش می تواند چسب را نرم کند. ابتدا آن را با آب گرم امتحان کنید و سپس آن را بشویید. برای از بین بردن چسب های سرسخت، سعی کنید مقدار کمی آمونیاک را با مواد شوینده مخلوط کنید.

چگونه چسب یک-دو-سه را از روی زمین و جا لامپ پاک کنیم؟

ترکیبی از روش های دستی و شیمیایی را برای پاک کردن چسب از سطوح شیشه ای امتحان کنید. ژل نفتی، پاک کننده لاک ناخن، سرکه یا روغن (یا یک ماده روغنی مانند سس مایونز یا مارگارین) را روی آن ناحیه بمالید و از یک پد استفاده کنید تا چسب را کاملا و به آرامی پاک کنید.

روش دیگر برای پاک کردن چسب از روی شیشه، تغییر دما است. محل را با آب گرم خیس کنید و چسب را پاک کنید. خیساندن لیوان در آب داغ و صابون در طول شب می تواند به شل شدن چسب کمک کند. اگر جواب نداد، استون یا الکل را امتحان کنید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به شیشه، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی تست کنید.

چگونه چسب را از سطوح مختلف پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه می توانید از آب لیمو یا الکل استفاده کنید. آب لیمو یا الکل مالیدن روی پارچه یا سطح چسب بریزید و با مسواک بشویید تا چسب از بین برود. این روش برای پوست های حساس مناسب است.

چگونه چسب 123 را از دست بشوییم؟

ابتدا یک قطره چسب را با دست از روی پوست جدا کنید. برای این کار باید بگذارید چسب روی پوست خشک شود. سپس از ناخن های خود برای جدا کردن پوست استفاده کنید. در صورت احساس درد از روش های زیر استفاده کنید:

چسب را با آب و صابون از روی پوست پاک کنید

Carmadio می گوید که می توان از آب گرم و صابون برای پاک کردن چسب استفاده کرد زیرا جذب آن را کاهش می دهد. آب جوش را در ظرفی بریزید و 1 قاشق غذاخوری پودر صابون به آن اضافه کنید.

با دست پوشیده شده چسب را به مدت 30-60 ثانیه در آن قرار دهید.برای تمیزی بیشتر می توانید آب لیمو را به محلول اضافه کنید. بعد از حدود دو دقیقه می توان چسب را به آرامی از روی پوست جدا کرد.

چسب را با لاک پاک کن (استون) از روی چرم جدا کنید.

روی چسب استون بریزید تا چسب نرم شود. استون سیانواکریلات، ماده اصلی چسب One Two Three را حل می کند.

سپس پوست خود را با آب و صابون بشویید. آستون را با یک پد پنبه ای یا دستمال کاغذی روی پوست قرار ندهید زیرا باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود.

چسب را با کره از روی پوست پاک کنید. سبک زندگی

مقداری روغن به چسب بزنید و روغن را به تمام چرم بمالید تا چسب از روی چرم پاک شود. می توانید به جای کره از روغن زیتون هم استفاده کنید، این روش برای پوست های حساس نیز مناسب است.

چسب را با نمک از روی پوست پاک کنید

2 قاشق چایخوری نمک را با کمی آب مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی چسب قرار دهید. سپس به مدت 2 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بشویید. خاصیت سایشی این خمیر باعث از بین رفتن چسب می شود.

پاک کردن چسب 123 از روی پوست با خمیر دندان

کمی خمیر دندان را روی پوست خود در جایی که چسب گذاشته شده بمالید و ماساژ دهید. سپس چسب را با اسفنج، مسواک یا پارچه به مدت چند دقیقه بمالید. به دلیل وجود مواد ساینده، چسب می تواند از خمیر دندان جدا شود.