آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

قالب وردپرس چیست؟


قالب وردپرس ظاهر و احساس وب سایت شما را نشان می دهد. با استفاده از قالب وردپرس می توانید طراحی و ظاهر وب سایت خود و همچنین نحوه چیدمان عناصر مختلف در صفحات وب سایت خود را تغییر دهید. هنگام شروع کار با وردپرس، مهم است که بدانیم موضوع وردپرس چیست و چگونه اجزای آن با هم کار می کنند.

تغییر قالب ظاهر سمت کاربر یا جلویی سایت شما را تغییر می دهد. قسمت جلویی در واقع بخشی از وب سایت شما است که کاربران می بینند، به عبارت دیگر شما می توانید با تغییر قالب سایت وردپرس، آنچه را که بازدیدکنندگان وب سایت خود در وب سایت خود می بینند تغییر دهید.

نکته بسیار جالب در مورد قالب های وردپرس این است که مخزن قالب وردپرس هزاران قالب رایگان وردپرس را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای طراحی سایت خود به صورت رایگان استفاده کنید، اگرچه بسیاری از وب مسترها تم ها را ترجیح می دهند. سایت شما.

قالب وردپرس چیست - مدیر وب سایت وردپرس

البته قالب های غیررایگان وردپرس دارای امکانات پیشرفته تری نسبت به قالب های رایگان هستند و علاوه بر آن می توانید از آنها پشتیبانی حرفه ای دریافت کنید. علاوه بر این، بسیاری از سایت های حرفه ای وردپرس دارای قالب های کاملا قابل شخصی سازی هستند که برای نیاز کاربران سایت مورد نظر طراحی شده اند.

قالب وردپرس چه کاری انجام می دهد؟

قالب های وردپرس وظیفه جمع آوری مطالب و داده های ذخیره شده در وردپرس و نمایش آن در مرورگر کاربر را بر عهده دارند. هنگامی که یک قالب وردپرس ایجاد می کنید، تصمیم می گیرید که محتوای وب سایت شما چگونه به نظر برسد و چگونه نمایش داده شود.

هنگامی که یک قالب وردپرس ایجاد می کنید، می توانید از بسیاری از ویژگی های موجود در وردپرس برای بهبود ظاهر وب سایت خود استفاده کنید. مثلا:

قالب شما می تواند تعداد صفحات نامحدودی داشته باشد و البته طرح و ظاهر هر صفحه می تواند کاملاً متفاوت از سایرین باشد. شما می توانید انواع صفحه، ایستا و پویا یا واکنش گرا داشته باشید و می توانید از هر سطر یا ستونی برای طرح بندی صفحه خود استفاده کنید.

قالب وردپرس برای سایت شما می تواند در هر جایی که بخواهید نمایش داده شود

قالب وردپرس وب سایت شما می تواند به طور کامل نحوه نمایش محتوای هر صفحه را برای هر دستگاه و نحوه واکنش هر صفحه در دستگاه های مختلف را مشخص کند.

قالب وردپرس شما را می توان به راحتی برای تایپوگرافی های مختلف سفارشی کرد (از فونت های مختلف و تنظیمات مختلف برای آنها استفاده کنید) و به راحتی می توانید از طرح های مختلف برای هر جزء و عنصر هر صفحه سایت خود استفاده کنید. کدهای CSS

شما به راحتی می توانید عناصر طراحی اضافی مانند عکس، صدا و ویدئو را در هر جایی که در قالب خود می خواهید و به راحتی ممکن به صفحات خود اضافه کنید.

قالب های وردپرس به طرز شگفت انگیزی قدرتمند هستند و در واقع، هر چیزی را که بتوانید تصور کنید، می توانید با آنها و به آسانی هرچه بیشتر پیاده سازی کنید. باید به یاد داشته باشید که در هر پروژه طراحی وب، طراحی قالب برای یک سایت بسیار بیشتر از صفحه بندی ظاهری و رنگ آن است. در واقع یک قالب خوب علاوه بر ظاهر خوب باید تا حد امکان به صاحبان سایت در ارائه امکاناتی مانند افزایش سرعت مطالب سایت کمک کند. در واقع قالب های وردپرس یکی از بهترین گزینه ها برای این کار هستند.

قالب های وردپرس چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده به آن نگاه کنیم، قالب های وردپرس مجموعه ای از فایل های مختلف هستند که با قرار گرفتن در کنار هم می توانند دقیقا همان چیزی را که در صفحه می بینید ایجاد کنند. آنها همچنین با یکدیگر همکاری می کنند تا تمام رفتارهای سایت را به صورت کاملاً سازمان یافته مدیریت کنند.

فایل های مورد نیاز برای ایجاد قالب وردپرس ژاکت

برای ساخت قالب وردپرس، حداقل به دو فایل اصلی نیاز دارید. در واقع تمام قالب های وردپرس نیاز به ایجاد این دو فایل دارند و اگر وجود نداشته باشند، قالب وردپرس کار نخواهد کرد. این دو فایل:

فایل index.php: این فایل اصلی قالب وردپرس است

فایل style.css: این فایل سبک اصلی قالب وردپرس شما است.

بسیاری از فایل های دیگر نیز در قالب های وردپرس موجود است (البته فایل های ضروری محسوب نمی شوند، بلکه برای ساخت قالب های حرفه ای استفاده می شوند). این فایل با فرمت وردپرس شامل فایل های زیر می باشد:

فایل های PHP – از جمله انواع فایل های قالب

فایل ترجمه یا فایل ترجمه یا فایل محلی سازی

داده های CSS

نوع فایل تصویری

فایل جاوا اسکریپت

فایل‌های متنی معمولاً با توضیحات مجوز یا دستورالعمل‌هایی مانند readme.txt یا فایل‌های log (یا فایل‌های Changelog) مرتبط هستند.

تفاوت بین قالب وردپرس و افزونه وردپرس چیست؟

می توان گفت که این رایج ترین سوالی است که همه هنگام شروع کار با وردپرس می پرسند. در بسیاری از موارد، قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس برای انجام عملکردهای وب‌سایت و کار با هم به صورت کاملاً یکپارچه با یکدیگر همکاری می‌کنند. اما بسیار مهم است که تفاوت بین آنها را بدانید و درک کنید. در واقع، تقریباً استاندارد (یا بهترین روش) است که بگوییم:

قالب  افزونه وردپرس وظیفه کنترل و مدیریت نحوه نمایش محتوا در سایت وردپرس را بر عهده دارد.

در حالی که یک افزونه وردپرس وظیفه کنترل و مدیریت رفتار و ویژگی های یک وب سایت وردپرس را بر عهده دارد

البته لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد ممکن است این تعاریف با هم تداخل داشته باشند، اما به طور کلی می توان هر دو تعریف فوق را از تفاوت های تم وردپرس و افزونه های وردپرس در نظر گرفت.

به عنوان بهترین روش، معمولاً قالب ها نباید ویژگی های حیاتی را به وب سایت اضافه کنند. این باعث می شود که کاربر وقتی می خواهد قالب را اصلاح کند بسیاری از ویژگی های موجود در سایت را از دست بدهد. در واقع پلاگین هایی وارد وردپرس شده اند که تغییر ظاهر وب سایت کاملاً جدا از عملکرد و رفتار وب سایت است تا کاربر با خیال راحت ظاهر وب سایت خود را بدون نگرانی از از دست دادن عملکرد سایت تغییر دهد. سایت.خودت باش

یک مثال رایج در این زمینه ایجاد یک بخش در قالبی مانند کامپوزیت است. زمانی که یک پوسته در قالب خود گروهی ایجاد می کند، اگر کاربر تصمیم بگیرد تم خود را به تم جدید تغییر دهد، تمام اطلاعات آن قسمت پس از تغییر در اختیار کاربر قرار می گیرد، مگر اینکه قالب جدید گزینه ادغام داشته باشد. هیچ الگوی وجود نخواهد داشت.