آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

همه چیز درباره کابینت آشپزخانه


کابینت آشپزخانه همه چیز را در مورد کابینت آشپزخانه برنامه ریزی می کند

اتصالات انقباضی دال باید در دهانه های ستون ها و باید در دهانه های ستون ها قطع شود. نیاز این منطقه برای نگهداری وسایل و قرار دادن وسایل تزئینی در همه جا و در همه زمان ها مشخص است. به تدریج با ارتقای سطح زندگی و دسترسی به مصالح ساختمانی جدید، فضا به کابینت بوفه تبدیل شد و کم کم به موضوع انتخاب متریال پرداخته شد.روی تابلوها و کاشی های مختلف با طبیعت. و پوشش های مصنوعی جای خود را باز کردند.

امروزه آشپزخانه با طراحی و دکوراسیون خود یکی از مهم ترین بخش های ساختمان است. آیا دوست دارید این موضوع را با هم بحث کنیم؟

سیستم آشپزخانه با طرح کمد یک دیواری

این پلان یک راه حل ایده آل برای فضاهای کوچک یا به خصوص برای افرادی است که در آشپزی مهارت ندارند. در این سیستم کابینت ها بالای میز آشپزخانه و وسایلی مانند اجاق گاز و فر معمولا در زیر میز قرار می گیرند. این طراحی در فضاهایی با ابعاد 1800 تا 3000 میلی متر قابل انجام است. این آشپزخانه برای یک نفر طراحی شده است و نمی تواند بیش از یک نفر را در خود جای دهد!

سیستم آشپزخانه با طراحی دیوار کابینت

سیستم آشپزخانه با پلان کمد روی دو دیوار

این طرح شباهت زیادی به طرح کابینت روی دیوار آشپزخانه دارد و برای آشپزخانه مستطیلی بسیار مناسب است. ابعاد عرض توصیه شده (1200-1800 میلی متر) فاصله بین دو کابینت طبقه است که برای تردد کاملاً مناسب به نظر می رسد. در این طرح هر دو انتهای ردیف کابینت ها می تواند باز باشد اما انتهای آن بسته است. کانتر این طرح نیز یکی دیگر از طرح های آشپزخانه تک نفره است.

آشپزخانه با دو کابینت دیواری طرح مدل آشپزخانه

طراحی آشپزخانه L

سیستم آشپزخانه L، این طرح برای فضاهای بزرگتر و برای بیش از یک نفر در نظر گرفته شده است. در اینجا به جای اتصال آن به دیوار مقابل، میز یا پیشخوان آشپزخانه در کنار دیوار قرار می گیرد که امکان استفاده از فضای آشپزخانه را برای بیش از یک نفر فراهم می کند. از گوشه آشپزخانه انتخاب های زیادی در جهت کابینت ارائه می دهد، از جمله کابینت های کنجی و بیشتر از آن، قفسه های چرخشی که فضای بیشتری را برای نگهداری اشیا فراهم می کند. یکی از نقاط قوت این طرح آزاد بودن یک گوشه آشپزخانه است که در صورت داشتن فضای کافی می توان از آن برای یک میز ناهارخوری کوچک استفاده کرد.

آشپزخانه L از انواع طرح های آشپزخانه است

تو طراحی آشپزخانه

یک طرح U شکل، این طرح برای همه آشپزخانه ها مناسب است، البته بیشتر برای فضاهای مربعی مناسب است. این طراحی حداکثر استفاده و ذخیره سازی فضا را امکان پذیر می کند. اگرچه کابینت ها و میزها سه دیوار از چهار دیوار را اشغال می کنند، اما فضای کمتری به آشپزخانه های L شکل اختصاص می یابد. اگر فضای آشپزخانه آنقدر بزرگ است که با کابینت و میز احاطه شده است. گاهی به نظر می رسد که در آشپزخانه های U شکل، ردیف کابینت ها نزدیک به هم هستند. برای تغییر این وضعیت می توانید یک دیوار را از کابینت جدا کرده و به میز صبحانه تبدیل کنید. اندازه کف آشپزخانه از کابینت های زمینی در دو طرف از 1500 تا 2200 میلی متر است که به دو یا چند نفر اجازه می دهد تا به راحتی در آشپزخانه راه بروند تا از این فضا به طور موثر استفاده کنند.

جزیره

جزیره میز کار مربعی، مستطیلی یا دایره ای مستقل از کابینت آشپزخانه است که به شرطی که فضای کافی برای نصب آن وجود داشته باشد، می تواند در طرح و مدل ثابت یا متحرک در آشپزخانه ایستاده باشد. این میز در واقع یک میز چند منظوره است. سطح جزیره به عنوان میز و بدنه به عنوان کابینت قابل استفاده است. این جزیره همچنان می تواند به وسایل برقی مانند کتری برقی و توستر متصل شود و یا می توان آن را به سیستم لوله کشی وصل کرد و ماشین ظرفشویی را در آن نصب کرد. همچنین در صورت تمایل می توان سینک اضافی را در آن طراحی کرد، البته با در نظر گرفتن ماهیت جزیره و جدا بودن آن از سایر کابینت های آشپزخانه باید در نظر گرفت که موقعیت جزیره به گونه ای باشد. که با ترافیک تداخل نداشته باشد. .


طراحی آشپزخانه اپن

این طراحی به آشپزخانه اجازه می دهد تا به یک اتاق دیگر، معمولاً اتاق نشیمن باز شود.طراحی آشپزخانه اپن، طرحی است که به افراد امکان می دهد به تمام قسمت های آشپزخانه دسترسی داشته باشند این طرح می تواند کاملا با دیگر دکوراسیون خانه هماهنگ باشد. و آشپزخانه در آشپزخانه اپن باید به چیدمان مناسب مثلث تجهیزات کار یخچال، سینک و اجاق گاز توجه شود تا سهولت کار در آشپزخانه تحت تاثیر باز بودن آشپزخانه قرار نگیرد.

طراحی کابینت آشپزخانه باید شیک و چشم نواز باشد و محل قرارگیری تمامی وسایلی که در زمان مشخصی مورد نیاز است در بهترین شرایط دسترسی به خصوص ابزار اصلی کار یخچال، سینک و اجاق گاز باشد. از گاز . که به آنها مثلث دسترسی آشپزخانه می گویند.

یخچال، سینک و اجاق گاز همگی مانند انباری برای مواد آشپزخانه، محلی برای تهیه و آماده سازی مواد و در نهایت برای آشپزها هستند. از آنجایی که بیشتر وقت آشپز روی این سه محور می گذرد، داشتن ابزار در نزدیکی کار را آسان می کند.

همانطور که می دانید آخرین مرحله در تکمیل ساختمان، قرار دادن آشپزخانه است و این در واقع هنر طراح آشپزخانه است که تمام مشکلات و معایب به جا مانده از معماری ساختمان را حل می کند و تمام تلاش خود را جهت می دهد. به سمت زیباترین طراحی.. می توان فضای آشپزخانه را طوری طراحی کرد که چیدمان کابینت ها عمدی و فنی شود.

در گذشته عمق یونیت ها در کابینت های آشپزخانه زمینی 45 سانتی متر و عرض رویه کابینت ها 50 سانتی متر بود. اما از اوایل دهه 80 که برای اولین بار تولید کابینت آشپزخانه در ایران آغاز شد. به لطف استفاده از صفحات لبه گرد، عرض جعبه زمین به 60 سانتی متر و عمق یونیت به 56 سانتی متر افزایش یافته است که تقریباً ابعاد استاندارد یونیت ارت است. در مورد عناصر هوا یا دیوار، عمق 30 سانتی متر، حداکثر 35 سانتی متر و ارتفاع از 70 سانتی متر تا 90 سانتی متر است که با توجه به ابعاد آشپزخانه انتخاب می شود.

از مواد اولیه در کابینت سازی استفاده می شود

پانل های لمینت، برد و ام دی اف با روکش های طبیعی و مصنوعی مانند لاترون ملامین و اچ پی ال. برای ساخت بدنه کابینت آشپزخانه و برای پانل های روی کابینت که مستقیماً در معرض نفوذ آب، سایش، گرما و سایر عوامل خورنده هستند استفاده می شود. تخته ضخامت بالا یا MDF 40-36 میلی متر با روکش HPL و سایر پوشش های مقاوم در برابر فرسایش استفاده می شود که با رزین های ضد آب به تخته چسبانده می شوند. اچ پی ال ​​در طراحی مات یا براق این مزیت را دارد که در پنل های کابینت استفاده می شود، علاوه بر ضخامت بالا قابلیت فرم دهی در زیر دستگاه پرس و بعد از پرس را دارد. می توان آن را به یک لبه گرد (یک لب یا دو لب گرد) تغییر داد، فرآیندی که هم زیبایی و هم محافظت را به پنل کابینت می بخشد.

طراحی اپن آشپزخانه یکی از انواع طراحی آشپزخانه است

نوع بند صنعتگر

در قسمت پشتی کابینت از تخته فیبر روکش لترون یک رو سفید استفاده شده است که در ابعاد X 224 122 سانتی متر و X 366 183 سانتی متر در بازار موجود است، در هر صورت مناسب ترین سایز نئوپان و رو به تخته سخت به ابعاد 183 x 366 می باشد. که در فاز ساخت کمترین است.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه شامل واحدهای کف و دیوار می باشد که به صورت آماده یا سفارشی قابل خریداری و نصب می باشد.

گروه تلکا تهران علاوه بر تولید پنل کابینت آشپزخانه ام دی اف روکش دار اچ پی ال ​​و فروش ام دی اف خام و رنگ شده وارداتی، دارای خط آنلاین تولید و فروش کابینت و درب آشپزخانه آماده به آدرس www. telkachoob.com راه اندازی شد

یونیت های کف به ارتفاع 72 سانتی متر و عمق 55 سانتی متر با در و بدنه پایه دار (پای سنگ) و دال کابینت 2R (در صورت سفارش) و یونیت های دیواری به ارتفاع 90 و 70 سانتی متر و عمق 30 یک تا دو طبقه قابل سفارش در سایت تلکی

در هنگام نصب از صفحه نمایش برای جلوگیری از تابش مستقیم لامپ های ماه قرار داده شده در زیر کابینت های دیواری و یک صفحه موازی با سقف با عرض 15 تا 30 سانتی متر برای زیباتر جلوه دادن کابینت برای دید بهتر استفاده می شود. آن را در کابینت ها قرار دهید و با دریل مخصوص برای نصب هالوژن روی آن صفحات سوراخ ایجاد می شود.

پشت کابینت

قسمت پشتی کابینت با ام دی اف 3 میلی متری پوشانده شده است.

پایه کابینت

برای تنظیم ارتفاع کابینت ها از پایه های قابل تنظیم استفاده می شود.

روش علمی برای اندازه گیری کابینت آشپزخانه شما

بعد از ترسیم پلان آشپزخانه به صورت فیزیکی شروع به اندازه گیری سطح آشپزخانه از پایین یعنی از کابینت تا پایه می کنیم. ارتفاع کابینت پایه از کف آشپزخانه 90 سانتی متر و عمق مورد نیاز از کف آشپزخانه 55 سانتی متر است. در دیوار

برای اندازه گیری ابعاد دیوار، ابعاد کف یونیت سطح را اندازه گیری می کنیم. باید بین کابینت بالا و پایین 60 سانتی متر فاصله بگذاریم سپس ابعاد بالایی را اندازه گیری کنیم، ارتفاع بالایی بین 70 تا 90 سانتی متر متغیر است و عرض لازم برای کابینت اصلی 30 سانتی متر است.

هنگام اندازه گیری پلان و مکان آشپزخانه در طراحی اولیه عواملی مانند کلیدها و پریزها باید اندازه گیری شوند. هود برد، فاضلاب و ... نسبت به فاصله از گوشه و ارتفاع.

رعایت نکات فنی و ایمنی پس از نصب کابینت

نکات فنی

* درهای کابینت آشپزخانه را زیاد باز نکنید و آنها را محکم در جای خود نکوبید زیرا در این صورت پس از مدت کوتاهی درب ها از حالت عادی خود خارج شده و به پایین می افتند و باید تنظیم (سرویس) شوند. .

*لولاها باید با توجه به وزن درب انتخاب شوند در غیر این صورت درب بعد از مدتی می چرخد

* از ریل های مناسب برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید زیرا حرکت نرم کشوها یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید.

* اگر کشو گیر کرده و به راحتی سر نمی خورد، کشو را بردارید و تمام پیچ های ریل های متصل به بدنه را چک کنید.

* تا حد امکان از پدهای فلزی برای کف کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید زیرا مقاومت بیشتری برای تحمل وزن کابینت دارند.

* اگر پیچ ها شل باشند، قطعات کار به خوبی درگیر نمی شوند، بنابراین اگر پیچی باقی مانده است، آن ها را به حالت اولیه خود برگردانید.

* از نوار چسب لب مناسب استفاده کنید. لبه چسب برای پنهان کردن لبه های خام تخته نئوپان یا ام دی اف استفاده می شود. اگر روی این نوارها رنگ زرد مشاهده کردید که معمولاً روی نوارهای سفید دیده می شود، مطمئن شوید که نوار سوخته است و پس از مدتی آن را بردارید. برای جلوگیری از پارگی این نوارها، می توانید از یک نوع با کیفیت بالا به نام (ABS)، ورق پلاستیکی ضخیم مانند نئوپان یا ام دی اف استفاده کنید.

* پس از نصب کابینت آشپزخانه، اتصال یعنی اتصال دو بدنه را در کابینت کف و سقف بررسی کنید تا خراب نشود، زیرا اگر آن یا قسمت دیگری شکسته شود، این ترک می خورد. بزرگ خواهد بود و امکان انواع مشکلات وجود دارد.

برای اطمینان از اندازه مناسب کابینت آشپزخانه، تمام کابینت های خود را به صورت زیر اندازه بگیرید:

هر کابینت به صورت جداگانه از یک قطر به دیگری اندازه گیری می شود. اگر قطر یکسان یا در خطای 2 میلی متر باشد، می توان دید که کابینت به طور پیش فرض بسته است. اگر خطای کابینت بیش از 2 میلی متر باشد، کابینت به درستی بسته نشده است که به آن ران می گویند. کارکرد یکی از مسائل مهم تابلو برق است که در مرحله ساخت باید رعایت شود. در غیر این صورت مونتاژکنندگان در هنگام مونتاژ با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. دویدن یکی از مسائل مهم برای مصنوعات چوبی است.

* اگر در مورد کابینت نصب شده روی دیوار خود که از نئوپان یا ام دی اف است و تمام قسمت های خام محصول با چسب پوشانده شده شک دارید، می توانید اتو را روشن کنید، پس از داغ شدن، نوار را بکشید. ، نوار نرم و با دستان بالا خواهد بود. در این صورت متوجه نوع متریال استفاده شده خواهید شد.

* برای تعویض صفحه کابینت، کف باید به سقف کابینت پیچ شود. در برخی موارد مشاهده شد که صفحه کابینت به سقف کابینت زمین چسبانده شده است. این درست نیست زیرا در صورت خرابی تمام کابینت سطح باید مونتاژ شود.



نکات حفاظتی

* از قرار دادن وسایل سنگین به مدت طولانی در کابینت آشپزخانه خودداری کنید، زیرا مقاومت عمودی الیاف صفحه کم است و ممکن است باعث شکستگی کابینت شود.

* کابینت آشپزخانه خود را به اندازه معمولی پر کنید. چون می گویند در دراز مدت به تخته فشار می آید و تخته شکم می دهد یعنی کمان را پیدا می کند.

* حتما از نوار درزگیر در اطراف سینک خود استفاده کنید. سینک باید صاف در جای خود قرار گیرد، در غیر این صورت آب در سینک می ماند.

* اگر از گاز توکار یا توکار استفاده می کنید. دقت کنید که لبه آن با قسمت بالای کابینت آشپزخانه یکدست باشد و در آنجا از چسب آب بند استفاده کنید.

* اگر تکه های لبه اجاق پاره یا شکسته شدند، فوراً آن ها را تعویض کنید، زیرا اگر آب وارد آن ها شود، «دم می کنند».

* به طور دوره ای زیر کابینت های آشپزخانه را تمیز کنید تا از تجمع سوسک ها و مورچه ها جلوگیری شود، زیرا مورچه ها می توانند به کارهای چوبی آسیب برسانند.

* روی کابینت آشپزخانه نپرید و ننشینید زیرا باعث فشار بیش از حد می شود و ممکن است بشکند.

* هرگز کابینت های چوبی یا ام دی اف را با آب نشویید.

* کف کشوهای کابینت آشپزخانه بیشتر الیافی است و از آنجایی که الیاف آن از نظر دوام ضعیف است، هنگام قرار دادن وسایل مراقب باشید که اجسام سنگین را در کشوها قرار ندهید.

* از قرار دادن قاشق یا چنگال خیس در سوراخ ها خودداری کنید زیرا الیاف ضد آب هستند و به سرعت خراب می شوند.

* در صورت خراشیدگی روکش پنل کابینت حتما آن را تعویض کنید در غیر این صورت پنل و پس از مدتی به دلیل ورود آب متورم می شود.

* اگر لکه ای روی کابینت آشپزخانه ظاهر شد و از بین رفت، می توان بلافاصله با رقیق کردن آن را پاک کرد، بهتر است یک دستمال نازک روی لکه بزنید.

* به طور دوره ای کابینت زیر سینک را چک کنید تا مطمئن شوید که آب از آنجا نشت نمی کند.

* اگر کابینت آشپزخانه شما چوبی است، هر از چند گاهی آن ها را تمیز کنید تا کابینت های چوبی شما سالم بماند.

ادامه: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/کابینت-در-شیراز