آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

ترکیبی از دندان ها


کامپوزیت دندان یک روش زیبایی و درمانی در دندانپزشکی است که توسط متخصصین ترمیم و زیبایی با استفاده از مواد کامپوزیت انجام می شود. درمان کامپوزیت دندان تا به حال بسیاری از افرادی را که می خواهند در مدت زمان کوتاهی لبخندی زیبا داشته باشند را راضی کرده است. در واقع زیبایی دندان در ترکیب چند برابر می شود. اگر می خواهید در مورد کامپوزیت های دندانی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

زیبایی دندان ها دیگر تنها یک آرزو نیست و با پیشرفت های امروزی در دندانپزشکی امکان زیبایی دندان ها وجود دارد. باندینگ دندان تنها یکی از راه های زیباسازی دندان است، سایر درمان های حرفه ای مانند لمینت دندان، سفید کردن و ارتودنسی به اندازه باندینگ دندان موثر و کاربردی هستند.

زمانی که کامپوزیت به درستی روی دندان قرار گیرد، آسیبی به آن وارد نخواهد شد. آسیب دندان به عوامل زیادی مرتبط است. در این مقاله به موارد استفاده و اثرات کامپوزیت رزین های دندانی می پردازیم.

کامپوزیت دندان چیست؟ نام دیگر کامپوزیت دندان کامپوزیت لمینت است که روی سطح خارجی دندان قرار می گیرد. این ماده دارای سایه های مختلف سفید است. یعنی با توجه به رنگ پوست یا سایر دندان ها می توانید رنگ را طبق نظر خود انتخاب کنید که به ظاهر طبیعی کمک می کند. در واقع شما می توانید رنگ دندان های خود را از بین رنگ های بسیار متنوع از جمله رنگ های طبیعی، رنگ های سفید کننده و فوق سفید کننده انتخاب کنید.

لمینت های کامپوزیت توپ های نازکی از مواد کامپوزیتی (رزین) هستند که متخصص زیبایی برای اصلاح شکل و رنگ دندان ها مستقیماً روی سطح خارجی و لبه دندان های طبیعی فرد قرار می دهد.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر مهرداد فلاح بهترین مارک آمالگام دندان استفاده می شود.


کاربرد ایمپلنت دندان چیست؟

ونیرهای کامپوزیت کاربرد زیبایی و درمانی دارند. از نظر زیبایی، این روش می تواند رنگ، شکل و دیاستما (فاصله بین دندان ها) را اصلاح کند. از نظر درمانی، کامپوزیت ونیرها یکی از درمان‌های مناسب برای افرادی است که به دلایل مختلف آسیب مینای دندان یا ساییدگی لبه دندان دارند، از جمله: ب- کهولت سن یا دندان قروچه و کسانی که از حساسیت دندان رنج می برند.



تفاوت بین لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

معمولاً ترکیبات نیازی به تیز کردن ندارند، اما با لمینت باید دندان ها کمی تیز شوند. کامپوزیت ها برای افراد محافظه کارتر که خواهان دستکاری کمتری روی دندان های خود هستند، ایده آل هستند زیرا قابل برگشت هستند.

کامپوزیت در یک مرحله در مطب ساخته می شود، اما لمینیت باید شکل گرفته و به آزمایشگاه ارسال شود، بنابراین زمان بیشتری می برد. به طور متوسط ​​حدود 3 هفته از بازرسی تا قالب برای لمینت ماکت طول می کشد.

از نظر استحکام و مقاومت لمینت نسبت به کامپوزیت دندان دوام بیشتری دارد. البته این بدان معنا نیست که نباید به لمینت ها توجه کرد. لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیت رنگ کمتری دارد و این به دلیل شیشه ای شدن سطح لمینت است.


مراحل کامپوزیت دندان چیست؟

اولین قدم معاینه شخصی و ارزیابی وضعیت دندان ها و همچنین اطلاعاتی در مورد خواسته ها و انتظارات بیمار در مورد نتایج درمان است. برخلاف تصور عمومی، این مرحله بسیار مهم است. زیرا ممکن است کامپوزیت برای همه افراد کارایی نداشته باشد. اگرچه برخی از دندانپزشکان این کار را انجام می دهند، اما اغلب باعث التهاب و عفونت دندان ها می شود و سلامت دندان ها را به خطر می اندازد و از نظر زیبایی بیمار را راضی نمی کند.


اما دقیقا چه چیزی در این مرحله در حال آزمایش است؟

در مرحله اول به عنوان مثال، معاینه، وضعیت دندان ها، ارتباط فک بالا و پایین، وضعیت دندان ها نسبت به لب ها و یک سوم پایین صورت توسط متخصص بررسی می شود. در مورد محدودیت های موجود در متن، برای بیمار توضیح داده می شود که کدام یک از خواسته های او قابل برآورده شدن است و کدام یک قابل تغییر نیست.


ماندگاری ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

در مرحله بعد در صورت داشتن شرایط لازم برای درمان، روکش ترکیبی هر فک (8 تا 10 دندان) در یک جلسه (حدود 6 ساعت) در مطب دندانپزشکی و مستقیماً توسط دندانپزشک زیبایی خارجی انجام می شود. . ظاهر دندان های بیمار.


طول عمر کامپوزیت های دندانی

کامپوزیت ونیر تاریخ انقضا ندارد و باید گفت که عمر کامپوزیت ونیر به سلامت و تغذیه بیمار بستگی دارد.

البته کیفیت مواد مورد استفاده برای درمان و اصول کار دندانپزشکی در زندگی دندانپزشک بسیار موثر است. اما پس از آن باید مراقب سلامتی خود باشید. مراقبت از دندان به اندازه زیبایی دندان ها مهم است

طبق تحقیقات انجام شده عمر مفید این ترکیب بین 5 تا 8 سال است که با مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای بیمار می تواند بیش از ده سال دوام بیاورد.

علاوه بر این، کامپوزیت ها را می توان جلا داد. پولیش بیشتر دندان ها را ترمیم می کند و اگر لکه های غذایی روی کامپوزیت وجود داشته باشد آنها را از بین می برد.

تکنسین کامپوزیت دندان نقش عمده ای در طول عمر کامپوزیت دارد.



هزینه درمان دندان

قیمت های مختلف ترکیبات موضوع دشواری است. البته می دانیم که قیمت بالا نشانه کیفیت بالا نیست، اما بدانید که قیمت پایین نیز نشانه بی کیفیت بودن محصول است. اما در برخی از این موارد استثنا وجود دارد. دندانپزشک متخصص می تواند سلامت لثه و دندان و کیفیت کار شما را تضمین کند. پزشکان متخصص برای سفید کردن دندان با این روش هزینه بیشتری نسبت به پزشکان عمومی دریافت می کنند.

با بررسی عمل و مشاهده نمونه های پزشک می توانید از این موضوع مطمئن شوید. در صورت عدم انتخاب پزشک خوب، احتمال بروز عوارض لمینت کامپوزیت بسیار زیاد است. یکی از این عوارض بعد از کامپوزیت دندان، التهاب لثه و بوی بد دهان است. این عارضه در صورت عدم رعایت اصول علمی و دقیق به وجود می آید.


آیا شما کاندیدای کامپوزیت های دندانی هستید؟

این مشکل پس از معاینه فیزیکی و معاینه توسط دندانپزشک مشخص می شود. در حقیقت مواردی وجود دارد که ممکن است شما را در دسته نامزدهای نامناسب برای کامپوزیت های دندان قرار دهد، به عنوان مثال، اگر دندان های شما بیش از حد حرکت کند. بیماران اغلب برای درمان ارتودنسی ارجاع داده می شوند. یا در صورت مشکلات فک مانند کج بودن صفحه یا وسط فک و یا عدم موقعیت صحیح 2 فک نسبت به یکدیگر. ارسال خواهد شد به ونیرهای کامپوزیت را نمی توان ساخت.


آیا کامپوزیت دندان ها را برجسته می کند؟

درست است که کامپوزیت یک لایه نازک است، اما می تواند تا حدودی دندان ها را بیشتر نمایان کند، زیرا اکثر افرادی که می خواهند با کامپوزیت ونیر کار کنند، دندان های خود را سفیدتر و درخشان تر می کنند و به طور کلی اجسام سفید بیشتر دیده می شوند. ; است

به همین دلیل ما اصرار داریم که دندان های خود را توسط متخصص معاینه کنید و اگر در حین معاینه دندان ها کمی جلوتر باشند، برای کامپوزیت مناسب نیستند.



مراقبت پس از ترکیب دندان

تاکید می کنیم که سلامت دندان ها به شما بستگی دارد. در ضمن غذاهای جامد برای دندان مصنوعی مناسب نیستند.

علاوه بر مراقبت از سلامتی خود که شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است، باید مراقب رژیم غذایی خود نیز باشید. به عبارت دیگر، از خوردن مواد سفت و خشک مانند دانه ها، غلاف ها و آجیل و توت ها با چشم خودداری کنید. اما یک تکه سیب، هویج یا ساندویچ به خوبی انجام خواهد شد.

مشاهده متن کامل: https://realtimedentist.com/1399/03/متخصص-ایمپلنت-و-کاشت-دندان-اقساطی-در-شی/