آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

دلیل عقیم سازی حیوانات

همواره توصیه شده عقیمسازی در سنین قبل از بلوغ انجام شود. بسیار از زبان دامپزشکان این توصیه را شنیده اید که حیوان خانگی خود را عقیم کنید. دامپزشکان دلایل این توصیه را بهبود مشکلات رفتاری و سلامتی حیوان ذکر می کنند. وی با بیان اینکه امکان واگذاری در صورتی که فرد متقاضی شرایط لازم برای نگهداری از این حیوان را داشته باشد وجود خواهد داشت اظهار کرد: برخی افراد این حیوانات را برای مقاصد نامطلوبی همچون استفاده در جنگ سگها مطالبه میکنند که در این صورت از واگذاری این حیوانات به آنان خودداری میشود اما، در برخی موارد همچون استفاده از این حیوان به عنوان نگهبان ممانعتی در واگذاری وجود ندارد. انجام جراحیهای عقیم سازی حیوانات در بیمارستان دامپزشکی درین زیر نظر متخصصان دامپزشک و با بهترین تجهیزات و امکانات صورت میپذیرد لازم به ذکر است در خصوص عقیم سازی حیوانات نظرات موافق و مخالف بسیاری منتشر شده لاکن در مورد سگ نر عقیم سازی به پائین اوردن ریسک ابتلا به تومورهای بیضه و مشکلات پروستات و همچنین از بروز بیماریهای سنین بالا همچون فتق جلوگیری مینماید و عقیم سازی در سگ ماده ریسک بروز تومور پستان ،سرطان تخمدان و عفونت رحم را در آنها کاهش می دهد.

مانع ابتلا به عفونت رحم و هزینههای سنگین جراحیهای مرتبط با آن میشود. بیضه پنهان می تواند زیر پوست بوده و یا جایی در مسیر پایین آمدن گیر کرده باشد و یا حتی در داخل محوطه بطنی باشد و برای پیدا کردن آن بایستی جستجو را آغاز کرد بنابراین برای یافتن آن یک شکاف برای هر بیضه نیاز می باشد . محمد مالی ادامه داد: انجمن ها و افراد حامی حقوق حیوانات می توانند در هر زمان از مرکز نگهداری سگ ها دیدن کرده و در جریان مسایل قرار گیرند. 3- جناب آقای محمد سعید احراری خوافی (استاد مشاور)… 4- جناب آقای عبداله میرزایی (استاد مشاور)… کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از دغدغه های مسئولان و شهروندان است که با جمع آوری، عقیم سازی آنان و احداث پناهگاه نگهداری از سگ ها می توان به بخش بزرگی از نگرانی ها پاسخ داد. این درحالیست که ظرفیت کم مرکز عقیم سازی سگ های بدون صاحب اهواز سبب شده تا برخی منتقدان هدف شهرداری از راه اندازی این سایت را تنها بستن دهان منتقدان بدانند. اگر فقط یک بیضه بصورت نهفته باقی بماند ممکن است بیضه دیگر بارور باشد ؛ ولی از آنجایی که نهان بیضگی می تواند ریشه ارثی داشته باشد بهتر آنست با عقیم کردن از انتقال آن به نسل بعد جلوگیری کرد .


این دانشجوی رشته دامپزشکی افزود: سگ ها حداقل باید ۲ هفته پس از عمل عقیم سازی در قرنطینه باقی بمانند تا دوره کومون( نهفتگی) بیماری سپری شود. هنگامیکه تصمیم به عقیمسازی میگیرید ابتدا با دامپزشک هماهنگ کنید تا پیش از عمل، بر روی گربه شما تست داروی بیهوشی انجام شود. سعی کنید سر گربه را با بازی کردن گرم کنید تا کمی آرام شود. برخی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نیز تاکنون نسبت به آنچه که ساماندهی نشدن سگ های بدون صاحب در اهواز توسط شهرداری بیان شده اعلام نارضایتی کرده اند؛ رحیم کعب عمیر یکی از اعضای شورای شهر اهواز رهاسازی مجدد این سگ ها را در شهر یک مشکل خواند و گفت: شهروندان به دنبال امنیت هستند اما رها کردن این سگ ها در شهر باعث می شود تا اقدامات شهرداری بی اثر جلوه کند. معاون مالی و اقتصادی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز با اشاره به اینکه مرکز عقیم سازی سگ های اهواز در ۲۹ تیر امسال کار خود را آغاز کرد گفت: تاکنون ۲۶۰ قلاده سگ عقیم سازی شده است و در صورت تامین اعتبار این تعداد تا پایان سال به یکهزار قلاده می رسد.

به گفته سید محسن موسوی زاده نماینده شورای اسلامی شهر اهواز در شورای عالی استان ها با این روش سازمان پسماند تا ۱۰ سال دیگر نیز جمع آوری و ساماندهی سگ ها به نتیجه ای نمی رسد و باید روش دیگری در پیش گرفته شود. وی مدعی شد: آمار زنده گیری سگ های بدون صاحب و خروجی آنها از مرکز عقیم سازی باهم مطابقت ندارد و بنظر می رسد راه اندای این مرکز تنها برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های شهرداری علیه سگ ها باشد. گرگ های نر و ماده با هم پرسه می زنند اما تا زمانی که یک قلمرو برای خود اشغال و تعیین نکرده باشند، تولید مثل نمی کنند. سگ های نری که عقیم نشده باشند رفتارهای جنسی مثل لیس زدن آلت تناسلی خود، سوار شدن روی سگ های دیگر و حتی روی بالش، روی پاهای افراد و… گربه های عقیم شده را نمیتوان با این روش تشخیص داد. دامپزشک مستقر در سایت عقیم سازی سگ های بدون صااحب اهواز اما این اظهارنظرها را رد کرد و گفت: طبق جدیدترین مقاله های علمی بهترین سن برای عقیم سازی سگ ها سه ماهگی است اما ما به دلیل جلوگیری از ایجاد حاشیه در همان سن ۶ ماهگی سگ ها را عقیم می کنیم.