آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

رزین اپوکسی پلی اورتان چیست؟


رزین پلی یورتان (گاهی اوقات پلی اورتان و به اختصار PU نامیده می شود) یک پلیمر آلی متشکل از یک پلی ال است که با یک کاتالیزور یا مواد افزودنی واکنش می دهد. در واقع این واکنش بین گروه ایزوسیانات و ترکیب هیدروژن فعال صورت می گیرد و در نتیجه ماده نازک و پلاستیکی تولید می شود. با این حال، باید به یاد داشته باشید که پلی اورتان لاستیک نیست، بلکه نوعی پلاستیک است که می تواند سخت، انعطاف پذیر یا جایی در بین باشد.


بیشتر پلی یورتان ها هنگام قرار گرفتن در معرض گرما ذوب نمی شوند و به عنوان پلیمرهای گرما سخت در نظر گرفته می شوند. با این حال، انواع خاصی از پلی یورتان ها دارای خواص ترموپلاستیک هستند و می توان آنها را با استفاده از حرارت ذوب و دوباره قالب ریزی کرد. این خواص رزین اپوکسی پلی یورتان، این پلیمر را برای استفاده در کاربردهای مختلف و تخصصی مناسب کرده است.

رزین های اپوکسی پلی اورتان تک جزئی

این یک رزین یک جزئی بر پایه رزین اپوکسی پلی اورتان می باشد. این نوع پوشش براق و شفاف است که برای پوشش کف استفاده می شود. این نوع پلی یورتان ها در برابر سایش، باران اسیدی و نور خورشید مقاوم هستند. هنگامی که از رزین پلی اورتان استفاده می شود، سطح مورد درمان باید عاری از خاک و گرد و غبار باشد. قبل از اعمال رنگ های پلی اورتان، ناحیه مورد نظر باید عاری از آلودگی باشد. در عین حال، تمام ترک ها، آسیب ها و آسیب ها باید با پوشش های مناسب جایگزین شوند.

رنگ های مورد استفاده در پلی اورتان یک طرفه نسبت به رنگ های پلی اورتان دو طرفه مقاومت کمتری دارند، بنابراین زمان خشک شدن سریعتر است. همچنین دمای پایین سریعتر و قوی تر رشد می کند. کفپوش های رزین اپوکسی پلی اورتان یک بعدی چسبندگی خوبی دارند و به راحتی روی سطوحی مانند فلز و بتن قابل اجرا هستند.

مشخصات رزین های اپوکسی پلی اورتان تک جزئی

رزین اپوکسی پلی یورتان تک جزئی را می توان بر روی سطوح مختلف اعمال کرد و یک غشا قوی را تشکیل می دهد. بدون نیاز به استفاده از حلال های اضافی؛ زیرا حاوی مقدار کمی حلال (XILOL) است. رزین های پلی اورتان از رزین های الاستومری هیدروفوب خالص و پرکننده های مخصوص تشکیل شده اند. نمونه های رزین آنها دارای مقاومت شیمیایی، مکانیکی و حرارتی و همچنین مقاومت بالایی در برابر UX است.

رزین اپوکسی پلی اورتان دو جزئی

در واقع رزین اپوکسی پلی اورتان دو جزئی سیماب رزین همراه با سخت کننده در صنعت رنگ تحت عنوان پایه رنگ استفاده می شود. این نوع رزین فاقد حلال می باشد.

از جمله ویژگی های رزین های مدل سازی و مدل سازی پلی یورتان می توان به خواص مکانیکی عالی و خاصیت ارتجاعی بالا و همچنین عدم انقباض و تخریب در طول فرآیند تولید قطعات اشاره کرد که امکان ایجاد قالب های بسیار با کیفیت را فراهم می کند. بالا فشار. احساس. کاهش هزینه های ساخت و تولید قالب، افزایش سرعت و همچنین تنوع به دست آوردن ویژگی های مطلوب قالب ها و مدل ها و همچنین تولید قطعات زیرین از ویژگی های بارز چسب های پلی یورتان ساخت و تولید قالب می باشد. ، مدل ها و اجزاء.

کاربردهای رزین پلی اورتان اپوکسی

یکی از کاربردهای رزین پلی یورتان استفاده از آن در باندهای شکسته است. رزین پارگی یک محصول تک جزئی بر پایه پلی یورتان است که از الیاف شیشه مرطوب فرموله و تولید می شود و برای استفاده در ساخت نوارهای پارگی با آب و رطوبت واکنش می دهد. رزین های شکست پلی اورتان با کیفیت بالا معمولاً توسط شرکت های مواد مهندسی تولید و عرضه می شوند.

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالا، رنگ پذیری، سهولت آغشته شدن فایبرگلاس و در نتیجه تحقق آسان محصول نهایی اشاره کرد.

قیمت رزین پلی اورتان

قیمت رزین اپوکسی پلی یورتان ارزانتر از رزین اپوکسی است به همین دلیل تقاضا برای این نوع رزین افزایش یافته است اما به دلیل نوسانات اقتصادی در بازار این نوع محصول نیز دستخوش تغییراتی شده و قیمت ثابتی ندارد.