آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

آنلاینر

مرکز ارائه محتوای آنلاین

انواع فشار سنج


فشارسنج های مکانیکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از لوله بوردون، عنصر کپسول و دیافراگم. این نوع فشارسنج ها دارای اشکال مختلف، دقت اندازه گیری متفاوت و کاربردهای منحصر به فردی هستند.

انواع فشارسنج ها در مکان های زیادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای متفاوتی دارند. هنگام انتخاب یک فشارسنج، باید به ویژگی های منحصر به فرد آن و سازگاری آن با تنظیمات برنامه ریزی شده خود توجه کنید. موارد دیگری که در هنگام خرید گیج باید در نظر گرفت، درجه بندی فشار دستگاه، نوع فشار و دقت مورد نیاز است.


تکنیک اندازه گیری فشار سنج

یک گیج فشار با قابلیت خواندن تا 10 بار و کلاس دقت 3 می تواند انحراف 3% یعنی 0.03 فشار واقعی داشته باشد. هر چه انحراف فشار بیشتر لازم باشد، یعنی دقت و حساسیت اندازه گیری فشار برای شما در برنامه مورد نظر مهم باشد، انحراف گیج فشار کمتری می خواهید به دست آورید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید سازگاری با محیط است. ایمنی و دوام و همچنین تجهیزات لازم برای عملکرد صحیح از نکات مهم در هنگام خرید گیج فشار می باشد. روش های مختلفی برای اندازه گیری فشار خون وجود دارد، اما رایج ترین آنها استفاده از مانومتر اندرویدی یا مکانیکی است. این روش علاوه بر کاربردی بودن، به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در طول چند دهه پیشرفت های چشمگیری داشته است.

یک مانومتر مکانیکی از یک ماده فلزی حساس به فشار برای اندازه گیری میزان فشار استفاده می کند. این نوار فلزی می تواند به هر شکلی باشد، اما عملکرد آن خم شدن زمانی است که اختلاف فشار را تشخیص دهد. هنگامی که ماده کرنش سنج خاصیت ارتجاعی نشان می دهد، تغییر شکل داده و حرکت آن ثبت می شود. این تغییر به صورت چرخشی در نشانگر تغییر فشار گیج فشار نشان داده می شود. امروزه سه نوع اصلی فشار سنج الکترونیکی/مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.


شرح دو کرنش سنج مکانیکی

دستگاه های اندازه گیری فشار مکانیکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند لوله های بوردون، عناصر کپسولی و دیافراگم ها هستند. این نوع فشار سنج ها دارای طراحی های مختلف، دقت اندازه گیری متفاوت و کاربردهای ویژه هستند. در زیر به بررسی دو مورد از آنها می پردازیم.


گیج فشار دیافراگم مکانیکی ABB

فشارسنج های دیافراگمی ABB از حرکت یک غشای انعطاف پذیر بین دو محیط برای اندازه گیری فشار استفاده می کنند. دیافراگم گیج فشار ABB می تواند فلزی یا سرامیکی باشد. این دیافراگم بین دو اتمسفر یا خلاء بسته فشار مطلق است. با افزایش فشار، دیافراگم گیج فشار ABB خم می شود و این جابجایی باعث می شود که سوزن گیج روی صفحه گیج فشار سنج جابجا شود.

گیج های فشار دیافراگمی ABB اغلب برای سیالات خورنده و فشار بالا استفاده می شود. محدوده اندازه گیری بین 0-25 mbar و 0-25 bar است، کلاس دقت 0.6-2.5 است.



وزن کپسول را برای اندازه گیری قرار دهید

مانومترهای کپسولی مانند مانومتر کپسولی ویکا برای اندازه گیری فشار هوا و گازهای خشک در فشارهای معمولی پایین ساخته می شوند. این دستگاه اندازه گیری دارای دو غشای دایره ای است که لبه های بیرونی آن به یکدیگر متصل شده اند، بین آنها یک دیافراگم با سوراخی در وسط قرار دارد که اجازه ورود به محیط مایع را می دهد. برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

هنگامی که بین دو محیط داخلی و خارجی سیال اختلاف فشار وجود دارد، حجم محفظه فشار تغییر می کند و منبسط یا منقبض می شود و باعث تغییر مکان می شود و امکان اندازه گیری تغییر فشار را فراهم می کند.



گیج های فشار کپسولی ویکا در سیستم های بادی فشار پایین، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی، نظارت بر فشار بیش از حد و فیلترها استفاده می شود. مقادیر فشار را از 0 تا 1 میلی‌بار تا 0 تا 600 میلی‌بار اندازه‌گیری می‌کند. گیج های فشار کپسولی ویکا دارای کلاس دقت 0.1-2.5 می باشد.


مانومتر Vega

VEGA یک رهبر جهانی در سنسورهای ابزار دقیق فرآیند است که متخصص در فناوری اندازه‌گیری فشار و اندازه‌گیری سطح (سوئیچینگ) مناسب برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای جهانی است. برای بیش از 50 سال، VEGA راه حل ها و ابزارهای اندازه گیری فرآیند مانند فشار سنج Vega را برای صنایع شیمیایی، دارویی، غذا و نوشیدنی، کاغذ، معدن، آب، نیرو و صنایع نفت/گاز ارائه کرده است.

گیج های فشار VEGA مانند مانومتر Vega داده های اندازه گیری سطح، حجم، چگالی و چگالی دقیق را برای گازها، بخارات و مایعات ارائه می دهند. گیج های فشار Vega با استفاده از سلول های اندازه گیری خازنی سرامیکی CERTEC و سلول های اندازه گیری METEC، قرائت های دقیق و قابل اعتماد و پیشرفته ای را برای صنایع فرآیندی و مناطق خطرناک ارائه می دهند.


سنسور ابزار دقیق Vega

برای اندازه گیری قابل اعتماد فرآیند، محصولات سطح و فشار VEGA را می توان به سنسورهای سطح و فشار (از جمله مانومتر Vega) تقسیم کرد. اندازه گیری های دقیق با فناوری های VEGA زیر برای برآوردن نیازهای خاص هر برنامه ارائه می شود:

• رادار امواج اولتراسونیک،

• امواج هدایت شونده،

• m،

• رادار،

• هیدرواستاتیک روشن

• انواع چنگال تنظیم.

فشار سنج ifm

گیج فشار ifm PI2789 با سطح حفاظت IP67 / IP68 / IP69K دارای طراحی بهداشتی و روکش جلویی با سلول اندازه گیری سرامیکی با خلوص بالا و مقاومت در برابر دمای بالا است. این واحد دارای دو خروجی سوئیچینگ قابل برنامه ریزی یا یک خروجی مقایسه کننده است.


http://www.aftabir.com/reportages/view/4436/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1ویژگی ها و مزایای گیج های IFM

• اتصال IO در صورت فشار دادن

• نقاط مستقل را تنظیم و تنظیم مجدد کنید

• تجسم حالت سوئیچینگ از طریق LED به وضوح قابل مشاهده است

• زمان کاهش سیگنال، تاخیر خروجی و تاخیر خاموش شدن

• اگر فشار سنج از بارهای سنگین محافظت شده باشد

• عنصر اندازه گیری سرامیکی بسیار پایدار که می تواند فشار بیش از حد را تحمل کند

• رانش یا رانش کم صفر به دلیل افزایش سن، فشار بیش از حد یا دما